BOZKURT21
21.Mart.2017, 17:41
Kış lastiklerini nasıl saklamalıyız? Yaz lastiğini seçerken ve takarken nelere dikkat etmeliyiz? Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıraladı...
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_0.jpg
Kış koşullarının başladığı 1 Aralık tarihinden bu yana uygulanan zorunlu kış lastiği
uygulaması 1 Nisan itibarıyla sona erecek.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_1.jpg
Kış lastiği kullanan sürücüler için şimdi yaz lastiklerine dönüş zamanı.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_2.jpg
Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD'den yapılan açıklamada;
kış lastiklerinin, ısınan havayla birlikte +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda
ve kış koşullarında sürücülere sağladığı avantajları yitireceğine
daha üstün performans ve güvenli bir sürüş için yaz lastiklerine zamanında
geçişin önemine işaret ediliyor.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_3.jpg
Yaz lastiğine geçiş sürecinde iki soru öne çıkıyor.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_4.jpg
Araçtan çıkarılan kış lastikleri nasıl saklanmalı ve korunmalı?
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_5.jpg
Kış boyunca depoda bekleyen veya yeni alınacak yaz lastikleri için nelere dikkat edilmeli?
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_6.jpg
LASİD açıklamasında kış lastiği ve yaz lastiği açısından dikkat edilmesi gereken noktalar şöyle belirtildi:
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_7.jpg
Kış lastiğini saklarken; Lastiğin saklandığı depo zemini; betondan düzgün yapılmış olup
temiz olarak muhafaza edilmelidir.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_8.jpg
Lastikler mümkün ise dik olarak ve yan yana, değil ise üst üste 8 adetten daha
fazla olmamak ve zaman zaman üstteki alta mantığıyla yer değiştirilerek istiflenmeli;
yerleri dönüşümlü olarak değiştirilmelidir. Lastiklerinizi ağırlık ya da basınç yüzünden
kalıcı deformasyona maruz bırakmamaya özen gösterin.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_9.jpg
Lastiğinizi güçlü olmayan yapay ışık altında saklamalısınız. Güneş ışınlarıyla
yüksek mor ötesi ışın içeren güçlü yapay ışınların lastik üzerine gelmesi önlenmelidir.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_10.jpg
Lastiğinizi oda sıcaklığında saklamalısınız. Depo ortamı mümkün olduğunca serin,
kuru ve havalandırılmış olmalıdır. Nemli, ıslak veya rutubetli ortamlarda kesinlikle saklanmamalıdır
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_11.jpg
Lastiklerinizi; solvent, yakıt, asit vb kimyasalların bulunduğu depolarda ve kıvılcım
çıkarabilecek makinelere yakın depolamayın.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_12.jpg
Lastiklerin tesisat boruları ve radyatörlerle doğrudan teması önlenmelidir.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_13.jpg
Lastiklerin saklandığı alanda tavan/çatı, pencereler, giriş ve benzeri
yerlerden su sızıntısı olmamalı.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_14.jpg
Lastikleri kirletecek ve/veya zarar verecek maddeler depoda bulunmamalıdır.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_15.jpg
Yaz lastiğini takarken; diş derinliği çok önemli. Kış lastiğine geçerken
depoda sakladığınız yaz lastiğinizin diş derinliğini mutlaka kontrol etmelisiniz.
Diş derinliğinin 1.6 mm’den daha düşük olmaması gerekir (bu lastiklerin yasal
olarak da kullanılması mümkün olmadığından, yenileri ile değiştirlmesi gereklidir).
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_16.jpg
Ayrıca 1.6 mm’den daha az diş derinliği olan lastikler yol tutuşu, fren mesafesi,
yakıt tüketimi gibi konularda da olumsuzluk getirir.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_17.jpg
Düzensiz aşınmalara dikkat: Yaz lastiklerinizin diş, topuk, yanak ve
sırt kontrollerini yaptırmalısınız. Lastiğinizin herhangi bir noktasında
görülen düzensiz aşınma, delinme, yıpranma ve yırtılma benzeri özürler
uzmanları tarafından incelenmeli ve alınacak karara göre uygulama yapılmalıdır.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_18.jpg
Doğru janta monte: Lastiklerinizin doğru ve teknik olarak
uygun janta monte edilmesini sağlamalısınız.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_19.jpg
Aracınıza uygun hava: Yaz lastiklerinizin uygun hava değerlerinde
şişirilip şişirilmediğini kontrol edin. Lastiğinize aracınızın kitabında
önerilen doğru ve uygun havayı basmalı/bastırmalısınız.
Balans ayarı: Lastiklerinizin balans ayarlarını yaptırmalısınız.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_20.jpg
Lastiğin araca montajı: Lastiklerinizi aracınıza monte ettirirken,
hep karşılıklı gelen bijonları sıkarak tam ve sağlıklı bir şekilde taktırmalı ve sıkılığı kontrol ettirmelisiniz
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_21.jpg
Hava basıncı kontrolü: Lastiğinizin havalarını mümkün olduğunca
sık ve lastikler soğuk iken ölçmeli ve azalma var ise tamamlatmalısınız.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_0.jpg
Kış koşullarının başladığı 1 Aralık tarihinden bu yana uygulanan zorunlu kış lastiği
uygulaması 1 Nisan itibarıyla sona erecek.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_1.jpg
Kış lastiği kullanan sürücüler için şimdi yaz lastiklerine dönüş zamanı.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_2.jpg
Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD'den yapılan açıklamada;
kış lastiklerinin, ısınan havayla birlikte +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda
ve kış koşullarında sürücülere sağladığı avantajları yitireceğine
daha üstün performans ve güvenli bir sürüş için yaz lastiklerine zamanında
geçişin önemine işaret ediliyor.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_3.jpg
Yaz lastiğine geçiş sürecinde iki soru öne çıkıyor.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_4.jpg
Araçtan çıkarılan kış lastikleri nasıl saklanmalı ve korunmalı?
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_5.jpg
Kış boyunca depoda bekleyen veya yeni alınacak yaz lastikleri için nelere dikkat edilmeli?
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_6.jpg
LASİD açıklamasında kış lastiği ve yaz lastiği açısından dikkat edilmesi gereken noktalar şöyle belirtildi:
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_7.jpg
Kış lastiğini saklarken; Lastiğin saklandığı depo zemini; betondan düzgün yapılmış olup
temiz olarak muhafaza edilmelidir.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_8.jpg
Lastikler mümkün ise dik olarak ve yan yana, değil ise üst üste 8 adetten daha
fazla olmamak ve zaman zaman üstteki alta mantığıyla yer değiştirilerek istiflenmeli;
yerleri dönüşümlü olarak değiştirilmelidir. Lastiklerinizi ağırlık ya da basınç yüzünden
kalıcı deformasyona maruz bırakmamaya özen gösterin.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_9.jpg
Lastiğinizi güçlü olmayan yapay ışık altında saklamalısınız. Güneş ışınlarıyla
yüksek mor ötesi ışın içeren güçlü yapay ışınların lastik üzerine gelmesi önlenmelidir.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_10.jpg
Lastiğinizi oda sıcaklığında saklamalısınız. Depo ortamı mümkün olduğunca serin,
kuru ve havalandırılmış olmalıdır. Nemli, ıslak veya rutubetli ortamlarda kesinlikle saklanmamalıdır
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_11.jpg
Lastiklerinizi; solvent, yakıt, asit vb kimyasalların bulunduğu depolarda ve kıvılcım
çıkarabilecek makinelere yakın depolamayın.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_12.jpg
Lastiklerin tesisat boruları ve radyatörlerle doğrudan teması önlenmelidir.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_13.jpg
Lastiklerin saklandığı alanda tavan/çatı, pencereler, giriş ve benzeri
yerlerden su sızıntısı olmamalı.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_14.jpg
Lastikleri kirletecek ve/veya zarar verecek maddeler depoda bulunmamalıdır.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_15.jpg
Yaz lastiğini takarken; diş derinliği çok önemli. Kış lastiğine geçerken
depoda sakladığınız yaz lastiğinizin diş derinliğini mutlaka kontrol etmelisiniz.
Diş derinliğinin 1.6 mm’den daha düşük olmaması gerekir (bu lastiklerin yasal
olarak da kullanılması mümkün olmadığından, yenileri ile değiştirlmesi gereklidir).
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_16.jpg
Ayrıca 1.6 mm’den daha az diş derinliği olan lastikler yol tutuşu, fren mesafesi,
yakıt tüketimi gibi konularda da olumsuzluk getirir.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_17.jpg
Düzensiz aşınmalara dikkat: Yaz lastiklerinizin diş, topuk, yanak ve
sırt kontrollerini yaptırmalısınız. Lastiğinizin herhangi bir noktasında
görülen düzensiz aşınma, delinme, yıpranma ve yırtılma benzeri özürler
uzmanları tarafından incelenmeli ve alınacak karara göre uygulama yapılmalıdır.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_18.jpg
Doğru janta monte: Lastiklerinizin doğru ve teknik olarak
uygun janta monte edilmesini sağlamalısınız.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_19.jpg
Aracınıza uygun hava: Yaz lastiklerinizin uygun hava değerlerinde
şişirilip şişirilmediğini kontrol edin. Lastiğinize aracınızın kitabında
önerilen doğru ve uygun havayı basmalı/bastırmalısınız.
Balans ayarı: Lastiklerinizin balans ayarlarını yaptırmalısınız.
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_20.jpg
Lastiğin araca montajı: Lastiklerinizi aracınıza monte ettirirken,
hep karşılıklı gelen bijonları sıkarak tam ve sağlıklı bir şekilde taktırmalı ve sıkılığı kontrol ettirmelisiniz
http://i.dunya.com/files/2017/3/21/354731/354731_21.jpg
Hava basıncı kontrolü: Lastiğinizin havalarını mümkün olduğunca
sık ve lastikler soğuk iken ölçmeli ve azalma var ise tamamlatmalısınız.