BOZKURT21
23.Mayıs.2017, 15:32
Demiryolunun icadı. İnsan, kendinden daha kuvvetli ve yırtıcı hayvanlarla mücadele etmek zorundaydı. Bir yerden bir yere gidebilmesi için yürümesi gerekiyordu. Fakat Tanrı insana zeka vermişti, Bu zekâ sayesinde insanoğlu doğa güçlüklerini yendi. ilk insan hayvanı evcilleştirerek, üstüne bindi, yük taşıttı. Daha sonra kızak ve dört tekerlekli araba icat edildi.
Daha sonra James Watt (Ceyms Vat okunur) buharın sıkışabilme özelliğinden yararlanarak, yeni bir makine yaptı. Fakat elde etmek istediği şey bu makine değildi. Bu yüzden icadı, daha sonra, maden kuyularına sızan suları boşaltmak üzere kullanılmıştır.
https://producer.googleusercontent.com/producer/attachment/redirector/CAUqLwgCIhAzjqmI394JJlm45SjkCKK2KhkIBCoQCAAqBwgKML aO_AowhMmIAzCjsswFMNSHm4wpagppbWFnZS9qcGVn=w770-h429-pf
Amerikalı bir fizikçi mühendis aynı konuda yaptığı araştırmalardan sonra bir makine yaptı. ilk denemede, çıkan ateş ve duman, ‘halkı korkuttuğu için mahkemeye verildi Bu, fizikçi bilginin cesaretini kırdı. Fakat her şeye rağmen bu konuda çalışmaktan vaz geçmeyerek, aracını düzeltti. (Bu konudaki çalışmalarını dahiyane bir fikir takip etti. Çalıştığı maden ocaklarında, atların çektiği arabalar, rayların üstünde kayarak ilerliyordu. O da ağır makinesini halkın önünde hareket ettirdi. Makine 10 tonluk ağırlığı, saatte 8 km. ilerleyerek taşıdı. Böylece insan gücünün yerini makine almış oluyordu.
Lokomotif tamir atelyelerinde işçi olarak çalışan George Stephenson (Jari Stefenson) bu aracı mükemmelleştirme çarelerini düşündü. Ön tekerlekleri, arka tekerleklere bağlayarak hızı artırdılar. Birtakım başka araçların eklenmesiyle 1825 yılında saatte 20 km. hızı olan yedi vagonluk bir lokomotif, Liverpool’dan yola çıktı. lçinde hayatlarını tehlikeye atan yedi cesur yolcu bulunmaktaydı. Deney başarıyla sonuçlandığı halde, o bölgedeki köylüler, dumanın havayı kararttığını, kıvılcımların ise ürünleri yaktığını ileri sürerek şikayetlerde bulundular. Mahkeme Stephenson aleyhine karar verdi. Fakat az zaman sonra, bir endüstri işletmesinden Liverpool ve Manchester arasında bir demiryolu yapımına başlanması için izin alındı. Uzun çalışmalardan sonra George Stephenson ilk modern roket adını verdiği lokomotifle zafere ulaştı. Bu lokomotifin saattaki hızı, doluyken 25 km_, boşken 40 km. Stephensonlar para ve ün sahibi oldular. Bu tarihten sonra demiryollarında yolcu da taşınmaya başladı. Demiryolu daha sonra Almanya, İtalya ve Amerika’da geliştirildi.
Daha sonra James Watt (Ceyms Vat okunur) buharın sıkışabilme özelliğinden yararlanarak, yeni bir makine yaptı. Fakat elde etmek istediği şey bu makine değildi. Bu yüzden icadı, daha sonra, maden kuyularına sızan suları boşaltmak üzere kullanılmıştır.
https://producer.googleusercontent.com/producer/attachment/redirector/CAUqLwgCIhAzjqmI394JJlm45SjkCKK2KhkIBCoQCAAqBwgKML aO_AowhMmIAzCjsswFMNSHm4wpagppbWFnZS9qcGVn=w770-h429-pf
Amerikalı bir fizikçi mühendis aynı konuda yaptığı araştırmalardan sonra bir makine yaptı. ilk denemede, çıkan ateş ve duman, ‘halkı korkuttuğu için mahkemeye verildi Bu, fizikçi bilginin cesaretini kırdı. Fakat her şeye rağmen bu konuda çalışmaktan vaz geçmeyerek, aracını düzeltti. (Bu konudaki çalışmalarını dahiyane bir fikir takip etti. Çalıştığı maden ocaklarında, atların çektiği arabalar, rayların üstünde kayarak ilerliyordu. O da ağır makinesini halkın önünde hareket ettirdi. Makine 10 tonluk ağırlığı, saatte 8 km. ilerleyerek taşıdı. Böylece insan gücünün yerini makine almış oluyordu.
Lokomotif tamir atelyelerinde işçi olarak çalışan George Stephenson (Jari Stefenson) bu aracı mükemmelleştirme çarelerini düşündü. Ön tekerlekleri, arka tekerleklere bağlayarak hızı artırdılar. Birtakım başka araçların eklenmesiyle 1825 yılında saatte 20 km. hızı olan yedi vagonluk bir lokomotif, Liverpool’dan yola çıktı. lçinde hayatlarını tehlikeye atan yedi cesur yolcu bulunmaktaydı. Deney başarıyla sonuçlandığı halde, o bölgedeki köylüler, dumanın havayı kararttığını, kıvılcımların ise ürünleri yaktığını ileri sürerek şikayetlerde bulundular. Mahkeme Stephenson aleyhine karar verdi. Fakat az zaman sonra, bir endüstri işletmesinden Liverpool ve Manchester arasında bir demiryolu yapımına başlanması için izin alındı. Uzun çalışmalardan sonra George Stephenson ilk modern roket adını verdiği lokomotifle zafere ulaştı. Bu lokomotifin saattaki hızı, doluyken 25 km_, boşken 40 km. Stephensonlar para ve ün sahibi oldular. Bu tarihten sonra demiryollarında yolcu da taşınmaya başladı. Demiryolu daha sonra Almanya, İtalya ve Amerika’da geliştirildi.