Nartaneside
24.Eylül.2017, 13:09
Pazarlama bölümü birçok üniversitede mevcut olan ve öğrencilere modern pazarlama alanında eğitim vermeyi amaçlayan bir bölümdür. Akdeniz Üniversitesi İstanbul Bilgi Üniversitesi Yakın Doğu Üniversitesi Girne Amerikan Üniversitesi ve Doğu Akdeniz Üniversitesi gibi üniversitelerde olan bu bölüm Pazarlama ve İşletme gibi başka bölüm adlarıyla da diğer üniversitelerde yer alır. Pazarlama alanının önemini hiçbir zaman kaybetmemesi hatta daha da önemli hale gelmeye başlamasıyla birlikte bölüme olan ilgi de artmıştır. Pazarlama nasıl bir bölümdür? Bölümde görülen dersler nelerdir? Mezunlar nerelerde çalışabilir?
Pazarlama bölümü öğrencileri öğrenim hayatlarının ilk senesinde üniversite ve fakülte ile ilgili genel dersler alırlar. Bunlar arasında; işletmeye girişmi kro ekonomiye giriş makroekonomiye giriş Türk dili ve edebiyatıAtatürk ilkeleri ve inkılap tarihi matematik yönetim ilkeleri gibi dersler sayılabilir. Öğrenciler ikinci senelerinden itibaren bölüm derslerini almaya ve pazarlama alanında ayrıntılı bilgi sahibi olmaya başlarlar. İstatistikfinans muhasebesi hukuk genel psikoloji genel sosyoloji pazarlama ilkeleri yönetim muhasebesi finans ilkeleri örgütsel davranış pazarlama ve toplum tüketici davranışları insan kaynakları yönetimi ürün yönetimi marka yönetimi pazarlama araştırması pazarlama yönetimi uluslararası pazarlama stratejik pazarlama ve yönetim bütünleşik pazarlama iletişimi kalite yönetimi ticaret yönetimi ve halkla ilişkiler gibi dersler öğrencilerin ana bölüm dersleri olabilir. Bu derslerin yanı sıra öğrenciler herhangi bir alana yönelmek isterlerse moda pazarlaması spor pazarlaması hizmet pazarlaması ya da turizm pazarlaması gibi seçmeli derslerle bu alandaki ilgilerini destekleyebilirler.
Derslerin amacı öğrencileri pazarlama karması pazarlama stratejilerifiyatlandırma şekilleri ürün ve marka geliştirme tüketici algısını yönetmetüketici davranışlarını anlama ve yönlendirme müşteri memnuniyeti sağlama gibi birçok alanda eğitmek ve geliştirmektir.
Bu bölümden mezun olan öğrenciler günümüzde küreselleşmiş olan dünyada oldukça aranan elemanlar olacaklardır. Ürün ya da servis satan her işletme ürünlerin tanıtımı doğru hedef kitleyi belirleme buna göre stratejiler geliştirme ve tanıtım yapma konusunda pazarlamacılara ihtiyaç duyar. Müşteri memnuniyeti işletmeler için rekabet yapmak adına en krtik alan haline gelmiştir ve işletmeler doğru pazarlama stratejilerini geliştirerek bunu sağlayabilirler. Bu durumda halkla ilişkileri yönetecek ve onların isteklerine uygun ürün ve hizmetlerin geliştirilmesine yardım edecek pazarlama elemanlarına ihtiyaçları vardır. Çeşitli şirketlerde reklam ajanslarında halkla ilişkiler ofislerinde ve tanıtım ajanslarında çalışabilirler.
Pazarlama bölümü öğrencileri öğrenim hayatlarının ilk senesinde üniversite ve fakülte ile ilgili genel dersler alırlar. Bunlar arasında; işletmeye girişmi kro ekonomiye giriş makroekonomiye giriş Türk dili ve edebiyatıAtatürk ilkeleri ve inkılap tarihi matematik yönetim ilkeleri gibi dersler sayılabilir. Öğrenciler ikinci senelerinden itibaren bölüm derslerini almaya ve pazarlama alanında ayrıntılı bilgi sahibi olmaya başlarlar. İstatistikfinans muhasebesi hukuk genel psikoloji genel sosyoloji pazarlama ilkeleri yönetim muhasebesi finans ilkeleri örgütsel davranış pazarlama ve toplum tüketici davranışları insan kaynakları yönetimi ürün yönetimi marka yönetimi pazarlama araştırması pazarlama yönetimi uluslararası pazarlama stratejik pazarlama ve yönetim bütünleşik pazarlama iletişimi kalite yönetimi ticaret yönetimi ve halkla ilişkiler gibi dersler öğrencilerin ana bölüm dersleri olabilir. Bu derslerin yanı sıra öğrenciler herhangi bir alana yönelmek isterlerse moda pazarlaması spor pazarlaması hizmet pazarlaması ya da turizm pazarlaması gibi seçmeli derslerle bu alandaki ilgilerini destekleyebilirler.
Derslerin amacı öğrencileri pazarlama karması pazarlama stratejilerifiyatlandırma şekilleri ürün ve marka geliştirme tüketici algısını yönetmetüketici davranışlarını anlama ve yönlendirme müşteri memnuniyeti sağlama gibi birçok alanda eğitmek ve geliştirmektir.
Bu bölümden mezun olan öğrenciler günümüzde küreselleşmiş olan dünyada oldukça aranan elemanlar olacaklardır. Ürün ya da servis satan her işletme ürünlerin tanıtımı doğru hedef kitleyi belirleme buna göre stratejiler geliştirme ve tanıtım yapma konusunda pazarlamacılara ihtiyaç duyar. Müşteri memnuniyeti işletmeler için rekabet yapmak adına en krtik alan haline gelmiştir ve işletmeler doğru pazarlama stratejilerini geliştirerek bunu sağlayabilirler. Bu durumda halkla ilişkileri yönetecek ve onların isteklerine uygun ürün ve hizmetlerin geliştirilmesine yardım edecek pazarlama elemanlarına ihtiyaçları vardır. Çeşitli şirketlerde reklam ajanslarında halkla ilişkiler ofislerinde ve tanıtım ajanslarında çalışabilirler.