BOZKURT21
06.Ocak.2018, 00:23
http://fikirmahsulleriofisi.com/storage/thumbs/ca1a8e68754a18507602bc35def9a80e_360x270_100_14961 39051_crop.jpg
"Büyük Veri"nin beklenmedik şekilde büyümesi tüketicilerin daha fazla veri, daha fazla içerik ve daha fazla hız talep etmelerine neden oluyor. Bunun sonucu olarak da internet kullanım eğilimlerinde uygulamalara doğru hızlı bir yönelim meydana geliyor.
“Büyük Veri”nin gün geçtikçe, belki de hiç beklenmedik bir hızla büyümesi ve bu yöndeki talebin artması tüketicilere de benzer şekilde yansıyor. İletişim uzmanları ve medya sağlayıcılar, tüketicilere daha hızlı ve daha kaliteli şekilde geniş bant bağlantı sunabilmek için büyük çaba harcıyor ve birbirleriyle rekabet ediyorlar. İnternet hızı da arttıkça, eş zamanlı olarak “büyük veri”yi ekonomik getiri haline dönüştürmek de güçleşiyor.
Bugün “büyük veri” her yerde mevcut ve kaçınılmaz konumda. “Büyük veri”, Netflix’te hangi filmin izlenmesi gerektiğine ilişkin tavsiyeden, ulusal olayları önceden haber vermeye kadar geniş bir yelpazede etkin durumda. “Büyük veri” artık her yerde insanları çevreliyor ve nihayetinde günlük alınan kararları ciddi şekilde etkiliyor. Örneğin, Amazon’dan alışveriş yaparken, ürünler tüketicinin alışveriş modellerine göre tavsiye ediliyor. Bu çok da rastlantı değil, çünkü “büyük veri” perde arkasında tüketicilerin alışveriş deneyimlerini de kişiselleştiriyor.
Tüm bu verilere rağmen “büyük veri” ve internet hızı zaman zaman gözden kaçırılıyor. Aslında internette 1 dakika içinde olanlar akıllara zarar. İnternette 1 dakika içinde olanlara bakıldığında, “büyük veri” ve internet hızının ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor.
İletişim uzmanları ve medya sağlayıcılar için bu ne anlama geliyor?
Örneklerde verilen rakamlar her gün, her dakika ve her saniye hızla artıyor. “Büyük veri”nin sağladığı bu karmaşıklık aslında iletişim uzmanları ve medya sağlayıcılara bunun çıkarlarını deneyimleme olanağı getiriyor. Doğru altyapı, inovasyon ve ileri doğru düşünme kampanyaları ile iletişim uzmanları ve medya sağlayıcılar maliyetleri düşürebilir ve gelirlerini hatırı sayılır şekilde artırabilirler. Sonuçta tüketici deneyimi ve memnuniyet oranları gelişecek ve bu da iletişim uzmanları ile medya sağlayıcılar için gelecekteki başarı ve sürdürülebilirliği sağlanacaktır.
"Büyük Veri"nin beklenmedik şekilde büyümesi tüketicilerin daha fazla veri, daha fazla içerik ve daha fazla hız talep etmelerine neden oluyor. Bunun sonucu olarak da internet kullanım eğilimlerinde uygulamalara doğru hızlı bir yönelim meydana geliyor.
“Büyük Veri”nin gün geçtikçe, belki de hiç beklenmedik bir hızla büyümesi ve bu yöndeki talebin artması tüketicilere de benzer şekilde yansıyor. İletişim uzmanları ve medya sağlayıcılar, tüketicilere daha hızlı ve daha kaliteli şekilde geniş bant bağlantı sunabilmek için büyük çaba harcıyor ve birbirleriyle rekabet ediyorlar. İnternet hızı da arttıkça, eş zamanlı olarak “büyük veri”yi ekonomik getiri haline dönüştürmek de güçleşiyor.
Bugün “büyük veri” her yerde mevcut ve kaçınılmaz konumda. “Büyük veri”, Netflix’te hangi filmin izlenmesi gerektiğine ilişkin tavsiyeden, ulusal olayları önceden haber vermeye kadar geniş bir yelpazede etkin durumda. “Büyük veri” artık her yerde insanları çevreliyor ve nihayetinde günlük alınan kararları ciddi şekilde etkiliyor. Örneğin, Amazon’dan alışveriş yaparken, ürünler tüketicinin alışveriş modellerine göre tavsiye ediliyor. Bu çok da rastlantı değil, çünkü “büyük veri” perde arkasında tüketicilerin alışveriş deneyimlerini de kişiselleştiriyor.
Tüm bu verilere rağmen “büyük veri” ve internet hızı zaman zaman gözden kaçırılıyor. Aslında internette 1 dakika içinde olanlar akıllara zarar. İnternette 1 dakika içinde olanlara bakıldığında, “büyük veri” ve internet hızının ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor.
İletişim uzmanları ve medya sağlayıcılar için bu ne anlama geliyor?
Örneklerde verilen rakamlar her gün, her dakika ve her saniye hızla artıyor. “Büyük veri”nin sağladığı bu karmaşıklık aslında iletişim uzmanları ve medya sağlayıcılara bunun çıkarlarını deneyimleme olanağı getiriyor. Doğru altyapı, inovasyon ve ileri doğru düşünme kampanyaları ile iletişim uzmanları ve medya sağlayıcılar maliyetleri düşürebilir ve gelirlerini hatırı sayılır şekilde artırabilirler. Sonuçta tüketici deneyimi ve memnuniyet oranları gelişecek ve bu da iletişim uzmanları ile medya sağlayıcılar için gelecekteki başarı ve sürdürülebilirliği sağlanacaktır.