Nartaneside
06.Nisan.2018, 09:41
Günümüzde önemli bir yere sahip olan halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı gün geçtikçe sektörde daha önemli hale gelmektedir. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü kendi içinde ikiye ayrılarak farklı iki iş alanı oluşturur. Bu bölümden mezun olan kişiler iki alandan birini seçerek iş hayatlarına başlayabilirler.
Mezun olduktan sonra halkla ilişkiler alanına yönelen kişiler çalıştığı kurumun bütün iletişim süreçlerini yönetir. Bir kurum içinde halkla ilişkiler yönetimini sürdürebileceği gibi bir ajans bünyesinde çalışarak birden çok kurumun iletişim sürecinden de sorumlu olabilir.
Halkla ilişkiler sürecini yöneten kişi, kurum veya kuruluşların tanıtılması, isminin duyurulması ve saygınlık kazanması için çalışmalarını yürütür. Kurumun tanıtımı için neler yapılacağı ve izlenecek bütün yolların belirlenmesi halkla ilişkiler departmanındaki kişilerin görevidir. Halkla ilişkilerden sorumlu olan kişi çalıştığı kurum veya kuruluşların raporlarını, basın bültenlerini, sosyal ve kültürel etkinliklerini, basın toplantılarını ve yıldönümlerini takip ederek düzenler. Çalıştığı kurum bir lansman düzenleyecek ise bu sürecin hepsinden sorumlu olarak bütün konsepti belirler. Açılış veya tanıtım gününe davet edilecek konuklar, günün konsepti, ikram edilecek yiyecek ve içeceklere kadar her şeyi halkla ilişkiler uzmanı belirler. Ayrıca kurum veya kuruluşların bütün gelişmelerini basın bültenleri ile duyurmak yine bu alan çalışanlarının görevidir. Kurumun açılış, seminer, eğitim ve kampanya gibi bütün gelişmelerini basına taşımak halkla ilişkiler yöneticisinin görevidir.
Reklamcılık alanına yönelen mezunlar ise reklam ajanslarında ilgi ve yeteneklerine yönelik olarak çalışırlar. Reklam ajanslarında müşteri ilişkileri, yaratıcı birim ve stratejik planlama bölümlerinden birinde yeteneklerine göre yer alırlar. Müşteri ilişkileri kısmındaki kişiler çalışılan marka veya markaların pazarlama planlarını geliştirir ve markanın bütün rakiplerini araştırarak tanır. Ayrıca ajans ile müşteri arasında bir köprü görevi görür. Markanın isteklerini ajansa ajansın da ne tarz işler yapabilceğini müşteriye anlatır ve bütün süreç onun sorumluluğunda ilerler. Yaratıcı birimde çalışanlar ise sanat yönetmenleri, grafik tasarımcılar ve metin yazarlarıdır. Müşteriden gelen brief'i yaratıcı bir reklam filmine dönüştürerek bu fikrin uygulanmasını tasarlarlar. Stratejik planlama kısmında görev alan kişiler ise markaya tüketicinin gözünden bakarak tüketici isteklerini belirler ve markanın hedef kitlesinin kimler olacağına karar verirler.
Mezun olduktan sonra halkla ilişkiler alanına yönelen kişiler çalıştığı kurumun bütün iletişim süreçlerini yönetir. Bir kurum içinde halkla ilişkiler yönetimini sürdürebileceği gibi bir ajans bünyesinde çalışarak birden çok kurumun iletişim sürecinden de sorumlu olabilir.
Halkla ilişkiler sürecini yöneten kişi, kurum veya kuruluşların tanıtılması, isminin duyurulması ve saygınlık kazanması için çalışmalarını yürütür. Kurumun tanıtımı için neler yapılacağı ve izlenecek bütün yolların belirlenmesi halkla ilişkiler departmanındaki kişilerin görevidir. Halkla ilişkilerden sorumlu olan kişi çalıştığı kurum veya kuruluşların raporlarını, basın bültenlerini, sosyal ve kültürel etkinliklerini, basın toplantılarını ve yıldönümlerini takip ederek düzenler. Çalıştığı kurum bir lansman düzenleyecek ise bu sürecin hepsinden sorumlu olarak bütün konsepti belirler. Açılış veya tanıtım gününe davet edilecek konuklar, günün konsepti, ikram edilecek yiyecek ve içeceklere kadar her şeyi halkla ilişkiler uzmanı belirler. Ayrıca kurum veya kuruluşların bütün gelişmelerini basın bültenleri ile duyurmak yine bu alan çalışanlarının görevidir. Kurumun açılış, seminer, eğitim ve kampanya gibi bütün gelişmelerini basına taşımak halkla ilişkiler yöneticisinin görevidir.
Reklamcılık alanına yönelen mezunlar ise reklam ajanslarında ilgi ve yeteneklerine yönelik olarak çalışırlar. Reklam ajanslarında müşteri ilişkileri, yaratıcı birim ve stratejik planlama bölümlerinden birinde yeteneklerine göre yer alırlar. Müşteri ilişkileri kısmındaki kişiler çalışılan marka veya markaların pazarlama planlarını geliştirir ve markanın bütün rakiplerini araştırarak tanır. Ayrıca ajans ile müşteri arasında bir köprü görevi görür. Markanın isteklerini ajansa ajansın da ne tarz işler yapabilceğini müşteriye anlatır ve bütün süreç onun sorumluluğunda ilerler. Yaratıcı birimde çalışanlar ise sanat yönetmenleri, grafik tasarımcılar ve metin yazarlarıdır. Müşteriden gelen brief'i yaratıcı bir reklam filmine dönüştürerek bu fikrin uygulanmasını tasarlarlar. Stratejik planlama kısmında görev alan kişiler ise markaya tüketicinin gözünden bakarak tüketici isteklerini belirler ve markanın hedef kitlesinin kimler olacağına karar verirler.