zAMBakk
07.Ağustos.2018, 14:51
Igor Ivanovich Sikorsky, 25 Mayıs 1889’da Kiev’de doğdu. Leonarda da Vinci’nin resimlerinden ve Jules Verne’nin hikayelerinden büyülenerek, henüz 12 yaşındayken lastik bant ile çalışan bir helikopter yaratmayı başardı. Kız kardeşinin maddi desteğiyle aerodinamik üzerine eğitim görmek ve helikopterini oluşturacak aksamları satın almak için Paris’e gitti ve 1909’da üç silindirli 25 beygirlik bir Anzani motosiklet motoruyla Kiev’e geri dönerek ilk helikopterini inşa etti. Fakat, bu girişiminde başarılı olamadı. 1910 yılının Şubat ayında, aynı motorları S-1 adlı küçük bir uçak üzerinde kullandı, fakat S-1 de hiçbir zaman havalanmayı başaramadı. S-2 ve ondan daha büyük olan S-3, sadece kısa bir süre için havalanabilse de, 50 beygirlik motoruyla S-5 1911 yılının Mayıs ayında tam anlamıyla havalanmayı başardı. 100 beygirlik Argus motoruna sahip olan S-6 ise 1911 yılının Kasım ayında uçmaya başladı.
1912’de Igor Sikorsky Petrograd’daki Russia Baltic Railroad Otomobil Fabrikası’nın baş mühendisi oldu. Ürettiği S-6-B için Rusya ordusundan küçük bir sipariş aldı ve dört motorlu büyük bir uçak üzerinde çalışmaya başladı. S-21 13 Mayıs 1913’te havalandığında, Igor Sikorsky dünyanın ilk dört motorlu uçak pilotu statüsüne kavuştu. Daha büyük bir model olan S-22, 1913’ün Aralık ayında yolcu taşımaya başladı. Bombardıman uçağı versiyonu da 1914’te faaliyete geçti ve 1915’te Rusya İmparatorluğu Hava Kuvvetleri ile savaşa katıldı. 1918’deki Bolşevik Devrimi nedeniyle hem pozisyonundan hem de vatanından ayrılmak zorunda kalan Igor Sikorsky, 1919’da New York’a yerleşti.
Roosevelt Field, Long Island yakınlarındaki bir çiftlikte kurulan ve hurdalıklara atılmış ordu malzeme ve aksamlarını toplayan Sikorsky, Aero Engineering Corporation’ın Amerika için ürettiği S-29A ilk uçuşunu 1924’te gerçekleştirdi. 1925’te, şirket Sikorsky Manufacturing Corporation adını aldı ve aralarında ileride geliştirilecek amfibi uçak ve deniz uçakları için örnek teşkil eden S-34’ün de bulunduğu pek çok yeni dizaynı hayata geçirdi. Sikorsky’nin helikopter kontrolleri üzerindeki kararlı çalışması, sonunda dünyaya sağlam, kullanışlı, çok yönlü bir uçuş aracı kazandırdı. Igor Sikorsky, mücadeleler ve başarılarla geçen onurlu bir yaşamdan sonra, 1972’de 83 yaşındayken hayata gözlerini yumdu.
Helikopter ismi nereden geliyor? İlk helikopter, helikopterler
1800 yılında Fransız Gustave De Ponton yaptığı modellerine Latince ''heliko'' (Spiral) ve ''pteron'' (Kanat) adlarını birleştirerek 'helikopteres' adını verdi.
Clement Ader 1890 yılında buharla çalışan ilk hava aracını yaptı.
Wright kardeşlerin 1913 yılında yaptıkları uçakla uçmalarının ardından, uçaklar savaşta kullanılmaya başlandı.
İnsan taşıyan ilk helikopter, 1907 yılında Fransa’ da Paul Cornu tarafından yapıldı. 24 BG’ lük bir motorla uçan bu helikopterin büyük denge ve mühendislik sorunları vardı. Helikopterlerin kanatlı uçaklar gibi çabuk gelişmemesinin nedeninin bu olduğu düşünülür.
Breguet Richer 1907 'yılında, dört rotorlu helikopterinin 40 saniye havada kalabildiği öne sürdü. Araçta denge unsurunun bulunmamasından ötürü havadayken dengesini sağlanmasına yardım edecek dört kişi gerekiyordu.
Igor Ivanovich Skorsky henüz 12 yaşındayken lastik bant ile çalışan bir helikopter yaptı, çocukluk çağlarından itibaren uçmaya meraklı olan Skorsky, Paris'e bu alanda eğitim almak için gitti. Ancak onlarca kez denemesine rağmen başarılı olmadı ta ki 1911 yılına dek. 50 beygirlik motoruyla S-5 modelin helikopretini havalanmayı başaran Skorsky 100 beygirlik Argus motoruna sahip olan S-6 ise 1911 yılında uçurdu.
1912’de Igor Sikorsky Petrograd’daki Russia Baltic Railroad Otomobil Fabrikası’nın baş mühendisi oldu. Ürettiği S-6-B için Rusya ordusundan küçük bir sipariş aldı ve dört motorlu büyük bir uçak üzerinde çalışmaya başladı. S-21 13 Mayıs 1913’te havalandığında, Igor Sikorsky dünyanın ilk dört motorlu uçak pilotu statüsüne kavuştu. Daha büyük bir model olan S-22, 1913’ün Aralık ayında yolcu taşımaya başladı. Bombardıman uçağı versiyonu da 1914’te faaliyete geçti ve 1915’te Rusya İmparatorluğu Hava Kuvvetleri ile savaşa katıldı. 1918’deki Bolşevik Devrimi nedeniyle hem pozisyonundan hem de vatanından ayrılmak zorunda kalan Igor Sikorsky, 1919’da New York’a yerleşti.
Roosevelt Field, Long Island yakınlarındaki bir çiftlikte kurulan ve hurdalıklara atılmış ordu malzeme ve aksamlarını toplayan Sikorsky, Aero Engineering Corporation’ın Amerika için ürettiği S-29A ilk uçuşunu 1924’te gerçekleştirdi. 1925’te, şirket Sikorsky Manufacturing Corporation adını aldı ve aralarında ileride geliştirilecek amfibi uçak ve deniz uçakları için örnek teşkil eden S-34’ün de bulunduğu pek çok yeni dizaynı hayata geçirdi. Sikorsky’nin helikopter kontrolleri üzerindeki kararlı çalışması, sonunda dünyaya sağlam, kullanışlı, çok yönlü bir uçuş aracı kazandırdı. Igor Sikorsky, mücadeleler ve başarılarla geçen onurlu bir yaşamdan sonra, 1972’de 83 yaşındayken hayata gözlerini yumdu.
Helikopter ismi nereden geliyor? İlk helikopter, helikopterler
1800 yılında Fransız Gustave De Ponton yaptığı modellerine Latince ''heliko'' (Spiral) ve ''pteron'' (Kanat) adlarını birleştirerek 'helikopteres' adını verdi.
Clement Ader 1890 yılında buharla çalışan ilk hava aracını yaptı.
Wright kardeşlerin 1913 yılında yaptıkları uçakla uçmalarının ardından, uçaklar savaşta kullanılmaya başlandı.
İnsan taşıyan ilk helikopter, 1907 yılında Fransa’ da Paul Cornu tarafından yapıldı. 24 BG’ lük bir motorla uçan bu helikopterin büyük denge ve mühendislik sorunları vardı. Helikopterlerin kanatlı uçaklar gibi çabuk gelişmemesinin nedeninin bu olduğu düşünülür.
Breguet Richer 1907 'yılında, dört rotorlu helikopterinin 40 saniye havada kalabildiği öne sürdü. Araçta denge unsurunun bulunmamasından ötürü havadayken dengesini sağlanmasına yardım edecek dört kişi gerekiyordu.
Igor Ivanovich Skorsky henüz 12 yaşındayken lastik bant ile çalışan bir helikopter yaptı, çocukluk çağlarından itibaren uçmaya meraklı olan Skorsky, Paris'e bu alanda eğitim almak için gitti. Ancak onlarca kez denemesine rağmen başarılı olmadı ta ki 1911 yılına dek. 50 beygirlik motoruyla S-5 modelin helikopretini havalanmayı başaran Skorsky 100 beygirlik Argus motoruna sahip olan S-6 ise 1911 yılında uçurdu.