Amazonia
13.Ağustos.2018, 03:10
Bu görüşü savunanlar iddialarını ispatlamak için başka bir delil ikame etmektedirler; o da bazı ayetlerin yorumuyla ilgili ayetlerin tefsirinde zikredilen hadislerdir ki bu ayetlerin Hz. Ali (a.s) ve Şiileri hakkında olduğunu savunmuşlardır. Örneğin “İnanan ve güzel amel işleyenler de insanların en hayırlılarıdır.” Ayetinin tefsirinde Allah Resulü (s.a.a) Ali ve Şia’larını –saadete ermişlerin ta kendileri olarak tanıtmış, onları Allah’tan hoşnut olmuş ve Allah’ında onlardan hoşnut olduğu kimseler olarak nitelemiştir- bu ayetin kapsamına aldığı bariz örnekleri saymıştır.
“İnanan ve güzel amel işleyenler de insanların en hayırlılarıdır” ayeti indiği zaman birçok ashap: “Ey Allah’ın Resulü! İnsanların en hayırlıları kimlerdir? Diye sorduklarında Allah Resulü (s.a.a): “Onlar Ali ve Şia’larıdır”[31] buyurdu.
İbni Abbas şöyle diyor: Yukarıda zikredilen ayet nazil olduğunda Allah Resulü (s.a.a) Hz. Ali’ye (a.s) şöyle buyurdu: “Onlar sen ve senin Şia’larındır ki onlar Allah’tan hoşnut Allah’ta onlardan razıdır.”
Bu konuyla alakalı olarak Hz. Ali’den (a.s) bir hadis nakledilmiştir ki Resul-i Ekrem (s.a.a) hazrete şöyle buyurdu: “Allah’ın “İnanan ve güzel amel işleyenler de insanların en hayırlılarıdır” sözünü işitmedin mi; onlar ve Şia’ların insanların en üstünlerisiniz. Benim ve sizin vadeniz (buluşma yerimiz) Kevser Havuzu’dur. Bütün ümmetler hesap için haşr edildiklerinde senin Şia’ların “Alınları ak”[33] olanlar olarak çağrılacaklardır.”
İbni Asakir tarih kitabında Cabir b. Abdullah Ensari’den ve Suyuti’de kendi eserinde şöyle naklederler: Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurdu: “… Canım elinde olan Allah’a andolsun ki bu (Ali b. Ebu Talib) ve onun Şia’ları kıyamet günü kurtuluşa erenlerin ta kendileridirler. Sonra İnanan ve güzel amel işleyenler de insanların en hayırlılarıdır... Ayeti nazil oldu.”
Bazı Ehlisünnet hadis kaynaklarında da şöyle gelmiştir:
“Ey Ali! Allah’ın şu sözünü işitmedin mi ki buyurdu: İnanan ve güzel amel işleyenler de insanların en hayırlılarıdır… Onlar senin Şia’larındır. Buluşma yerimiz Kevser Havuzu olacaktır. İnsanlar hesap vermek için oraya toplandıklarında senin taraftarlarına “Alınları ak” diye nida edilecektir. (Yani hesaptan alınlarının akıyla çıkanlar)”[34]
“İnanan ve güzel amel işleyenler de insanların en hayırlılarıdır” ayeti indiği zaman birçok ashap: “Ey Allah’ın Resulü! İnsanların en hayırlıları kimlerdir? Diye sorduklarında Allah Resulü (s.a.a): “Onlar Ali ve Şia’larıdır”[31] buyurdu.
İbni Abbas şöyle diyor: Yukarıda zikredilen ayet nazil olduğunda Allah Resulü (s.a.a) Hz. Ali’ye (a.s) şöyle buyurdu: “Onlar sen ve senin Şia’larındır ki onlar Allah’tan hoşnut Allah’ta onlardan razıdır.”
Bu konuyla alakalı olarak Hz. Ali’den (a.s) bir hadis nakledilmiştir ki Resul-i Ekrem (s.a.a) hazrete şöyle buyurdu: “Allah’ın “İnanan ve güzel amel işleyenler de insanların en hayırlılarıdır” sözünü işitmedin mi; onlar ve Şia’ların insanların en üstünlerisiniz. Benim ve sizin vadeniz (buluşma yerimiz) Kevser Havuzu’dur. Bütün ümmetler hesap için haşr edildiklerinde senin Şia’ların “Alınları ak”[33] olanlar olarak çağrılacaklardır.”
İbni Asakir tarih kitabında Cabir b. Abdullah Ensari’den ve Suyuti’de kendi eserinde şöyle naklederler: Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurdu: “… Canım elinde olan Allah’a andolsun ki bu (Ali b. Ebu Talib) ve onun Şia’ları kıyamet günü kurtuluşa erenlerin ta kendileridirler. Sonra İnanan ve güzel amel işleyenler de insanların en hayırlılarıdır... Ayeti nazil oldu.”
Bazı Ehlisünnet hadis kaynaklarında da şöyle gelmiştir:
“Ey Ali! Allah’ın şu sözünü işitmedin mi ki buyurdu: İnanan ve güzel amel işleyenler de insanların en hayırlılarıdır… Onlar senin Şia’larındır. Buluşma yerimiz Kevser Havuzu olacaktır. İnsanlar hesap vermek için oraya toplandıklarında senin taraftarlarına “Alınları ak” diye nida edilecektir. (Yani hesaptan alınlarının akıyla çıkanlar)”[34]