Amazonia
13.Ağustos.2018, 03:26
Hz. Ali Mekkede islami camianın ileri gelenlerince Hilafet makamına getirilmiş ve ona biat edilmişken,
Hz.Alinin halifeliğini kabul etmeyen muaviye de , Şamda kendi kendine halifeliğini ilan etmişti.
Ancak muaviyenin hilafetine geniş müslüman kesimlerin itirazları olmuştu, muaviyeden sonra gelen oğlu yezidin halifeliği de islami camiada pek kabul görmemiştir. İşte bu nedenle gerek muaviye ve gerekse
yezid etraflarına topladıkları din adamları vasıtasıyla yaymaya çalıştıkları uydurma hadislerle hilafetlerini
meşrulaştırmaya çalıştıklarını izah etmiştim.Bunu yapabilmek için bu din adamları HADİSLERİN VAHY OLDUĞUNU İDDİA EDİYORLAR, VAHY OLAN HADİSLERİN KUR'AN hükümleriyle aynı olduğunu iddia ediyorlar böylece hadisleri ikinci bir kur'an haline getiriyorlardı.
İşte burada İMAMI AZAM devreye giriyor ve bütün bu hadislerin uydurma olduğunu beyan ediyordu.
hadis alimi olmamasına ,bir fıkıh alimi olmasına rağmen ,hadisler konusunda
şunları ileri sürüyordu:
1) Hadisler KUR'ANA aykırı olamaz.
2)Hadisler AKLA ve İZ!ANA AYKIRI OLAMAZ. Burada şüphesizki dayandığı temel AKILDIR ve
Aziz Peygamberimizin Müthiş bir akıl ve zekaya sahip olması nedeniyle, ondan AKIL dışı hadislerin sadır olamayacağını beyanediyordu.
3) İMAMI AZAM sadece birinci kişilerden,yani peygamberimizden doğrudan duyup kendisine nakledilen
hadisleri makbul sayıyor, ikinci ,üçüncü kişilerden nakledilen hadislere itibar etmiyordu.
4)Bu nedenle İMAMI AZAMIN kabulettiği hadis sayısı bazı kişilere göre 17, diğer bazı kişilere görede 50
civarında olduğu söylenmektedir.
İŞTE BU NEDENLERLE YAŞADIĞI DEVİRDEKİ DİN ADAMLARININ ÇOĞUNLUĞU ONA BÜYÜK HAKARETLER VE İFTİRALARDA BULUNMUŞLARDIR.
O na yapılan hakaret ve suçlamaların bir kısmını aşağıya alıyorum. Bunun nedeni arkadaşlarımızın
rastladıkları,okudukları her arap din adamını ,sırf arapça biliyor diye onların yazdıklarına önem verirken
ÇOK DİKKATLİ OLMALARI gereğidir.
Ebul Hasan el-eşari:
Sübyan es-servi,İmamı azamın hocası Hammad bin ebu süleyman dan şu sözü nakletmiştir:
'' O müşrik Ebu Hanifeye söyle.ben ondan tamamen beriyim,onunla hiçbir ilşikim yoktur.''
( Eş'ari, el-İbane ,77)
İbn Ebi Şeybe:
'' Sanıyorum Ebu Hanife yahudi idi. '' (Hatip, 13/43 )
Muhammed bin Mesleme :
'' Ebu Hanife medineye hiç gitmedi,çünkü,Peygamberimiz Medineye veba ile deccalın giremiyeceğini söylemiştir.Ebu Hanife deccallardan bir deccaldı '' (Hatip,13/395 )
Kadı şerik:
Ebu Hanife Allahın kitabından iki ayeti inkar etti. Ebu hanife İmanın artıp eksilmeyeceğini iddia etti.Ve o namazın Allahın dininden bir parça olmadığını savundu. (13/372)
Kufenin her karışında ayrı ayrı şarap içmiş bir adamın günahı,Ebu Hanifenin sözlerinden birini naklaede adamın günahından daha hafiftir. (Kitabul mecruhin 2/413)
İbn Hibban:
Kufenin her karışında ayrı ayrı şarap içmiş bir adamın günahı,Ebu Hanifenin bir kelamını
nakleden adamın günahından daha hafiftir (KitabulMecruhin 2/43)
Kendisinden başka kimsenin rivayet etmediği 130 hadis rivayet etti.Bunların 120 tanesinde yanlışlar yaptı.Hatası doğrularına galip gelince ,hadisleri delil olarak kullanmaktan tümüyle vazgeçmiştir. Ebu Hanifeyi din konusunda delil yapmak caiz değildir.Müslümanların önderi tüm imamlar onu tek tek reddetmişlerdir. ( elmecruhin405-413 )
Süfyan es-Sevri:
Bu ümmet içinde, Ebu Hanifeden daha uğursuz birini analar doğurmadı. (Hatip 13/386)
İslam bünyesine Ebu Hanifenin yerleştirdiği şerden daha büyük bir şer yerleştirilmedi.(13/397)
Fakih evzai :
Elhamdülillah,yok olup gitti.Yaşamaya devam etseydi,İslamın can damarlarını parçalamaya devam edecekti.
(Hatip 13/398)
Abdurrahman bin mehdi:
İslam bünyesinde deccal fitnesinden sonra zuhur eden tek fitne Ebu Hanifenin görüşleridir.
(13/396)
İmam malik:
Benim için Ebu Hanifenin sözüyle hayvan pisliği arasında hiç fark yoktur. (13/411)
Ebu Hanifenin bu ümmet içinde yarattığı fitne,iblisin fitnesinden daha zararlıdır.Ebu Hanife sünneti işe yaramaz hale getirmiştir. (Hatip 13/399 )
Ebu hanife dini mahveden hastalıklardan biridir. (el-kamil fi zuafair-rical 8/237)
İbn adi:
Ebu hanifiye saldırı ve onu itham İslam ümmetinin icma noktalarından birdir.Basranın fıkıh imamı Eyyüp es-sahtiyani onun aleyhinde konuşmuştur.Kufenin imamı süfyan es-sevri de öyle, Hicaz bölgesinin imamı Malik bin enes te öyle.Horasanın imamı Abdullah bin mübarekte öyle,
Mısırın imamı leyd bin sad öyle,Şamın imamı Evzai de öyle. Kısacası yeryüzünün her yanındaki İslam Ulemasının onun hakkındaki kanaati menfidir.( el-kamil fi zuafair rical 8/241)
Hammad bin seleme :
Ebu Hanife bir şeytandı;Hz. Peygamberin sözlerini kendi görüşlerine dayanarak reddederdi.
(İbn adi 8/238)
Buhari:
Güvenilmez adam, sapık mürcie mezhebinin mensubu, küfründen dönmesi için iki defa tövbeye çağrılan adam. (tarihul kebir 8/81) , (et-tarihul evsat 2/93 ), (kitabuz zuafa 132)
Allah ona lanet etsin.İslamın can damarlarını bir bir kopardı.Müslümanlar arasında ondan daha şerir biri doğmamıştır. (süfyan bin uyeyne beyanı olarak) (ibn abdilher, el-intika 149-150)
Hz.Alinin halifeliğini kabul etmeyen muaviye de , Şamda kendi kendine halifeliğini ilan etmişti.
Ancak muaviyenin hilafetine geniş müslüman kesimlerin itirazları olmuştu, muaviyeden sonra gelen oğlu yezidin halifeliği de islami camiada pek kabul görmemiştir. İşte bu nedenle gerek muaviye ve gerekse
yezid etraflarına topladıkları din adamları vasıtasıyla yaymaya çalıştıkları uydurma hadislerle hilafetlerini
meşrulaştırmaya çalıştıklarını izah etmiştim.Bunu yapabilmek için bu din adamları HADİSLERİN VAHY OLDUĞUNU İDDİA EDİYORLAR, VAHY OLAN HADİSLERİN KUR'AN hükümleriyle aynı olduğunu iddia ediyorlar böylece hadisleri ikinci bir kur'an haline getiriyorlardı.
İşte burada İMAMI AZAM devreye giriyor ve bütün bu hadislerin uydurma olduğunu beyan ediyordu.
hadis alimi olmamasına ,bir fıkıh alimi olmasına rağmen ,hadisler konusunda
şunları ileri sürüyordu:
1) Hadisler KUR'ANA aykırı olamaz.
2)Hadisler AKLA ve İZ!ANA AYKIRI OLAMAZ. Burada şüphesizki dayandığı temel AKILDIR ve
Aziz Peygamberimizin Müthiş bir akıl ve zekaya sahip olması nedeniyle, ondan AKIL dışı hadislerin sadır olamayacağını beyanediyordu.
3) İMAMI AZAM sadece birinci kişilerden,yani peygamberimizden doğrudan duyup kendisine nakledilen
hadisleri makbul sayıyor, ikinci ,üçüncü kişilerden nakledilen hadislere itibar etmiyordu.
4)Bu nedenle İMAMI AZAMIN kabulettiği hadis sayısı bazı kişilere göre 17, diğer bazı kişilere görede 50
civarında olduğu söylenmektedir.
İŞTE BU NEDENLERLE YAŞADIĞI DEVİRDEKİ DİN ADAMLARININ ÇOĞUNLUĞU ONA BÜYÜK HAKARETLER VE İFTİRALARDA BULUNMUŞLARDIR.
O na yapılan hakaret ve suçlamaların bir kısmını aşağıya alıyorum. Bunun nedeni arkadaşlarımızın
rastladıkları,okudukları her arap din adamını ,sırf arapça biliyor diye onların yazdıklarına önem verirken
ÇOK DİKKATLİ OLMALARI gereğidir.
Ebul Hasan el-eşari:
Sübyan es-servi,İmamı azamın hocası Hammad bin ebu süleyman dan şu sözü nakletmiştir:
'' O müşrik Ebu Hanifeye söyle.ben ondan tamamen beriyim,onunla hiçbir ilşikim yoktur.''
( Eş'ari, el-İbane ,77)
İbn Ebi Şeybe:
'' Sanıyorum Ebu Hanife yahudi idi. '' (Hatip, 13/43 )
Muhammed bin Mesleme :
'' Ebu Hanife medineye hiç gitmedi,çünkü,Peygamberimiz Medineye veba ile deccalın giremiyeceğini söylemiştir.Ebu Hanife deccallardan bir deccaldı '' (Hatip,13/395 )
Kadı şerik:
Ebu Hanife Allahın kitabından iki ayeti inkar etti. Ebu hanife İmanın artıp eksilmeyeceğini iddia etti.Ve o namazın Allahın dininden bir parça olmadığını savundu. (13/372)
Kufenin her karışında ayrı ayrı şarap içmiş bir adamın günahı,Ebu Hanifenin sözlerinden birini naklaede adamın günahından daha hafiftir. (Kitabul mecruhin 2/413)
İbn Hibban:
Kufenin her karışında ayrı ayrı şarap içmiş bir adamın günahı,Ebu Hanifenin bir kelamını
nakleden adamın günahından daha hafiftir (KitabulMecruhin 2/43)
Kendisinden başka kimsenin rivayet etmediği 130 hadis rivayet etti.Bunların 120 tanesinde yanlışlar yaptı.Hatası doğrularına galip gelince ,hadisleri delil olarak kullanmaktan tümüyle vazgeçmiştir. Ebu Hanifeyi din konusunda delil yapmak caiz değildir.Müslümanların önderi tüm imamlar onu tek tek reddetmişlerdir. ( elmecruhin405-413 )
Süfyan es-Sevri:
Bu ümmet içinde, Ebu Hanifeden daha uğursuz birini analar doğurmadı. (Hatip 13/386)
İslam bünyesine Ebu Hanifenin yerleştirdiği şerden daha büyük bir şer yerleştirilmedi.(13/397)
Fakih evzai :
Elhamdülillah,yok olup gitti.Yaşamaya devam etseydi,İslamın can damarlarını parçalamaya devam edecekti.
(Hatip 13/398)
Abdurrahman bin mehdi:
İslam bünyesinde deccal fitnesinden sonra zuhur eden tek fitne Ebu Hanifenin görüşleridir.
(13/396)
İmam malik:
Benim için Ebu Hanifenin sözüyle hayvan pisliği arasında hiç fark yoktur. (13/411)
Ebu Hanifenin bu ümmet içinde yarattığı fitne,iblisin fitnesinden daha zararlıdır.Ebu Hanife sünneti işe yaramaz hale getirmiştir. (Hatip 13/399 )
Ebu hanife dini mahveden hastalıklardan biridir. (el-kamil fi zuafair-rical 8/237)
İbn adi:
Ebu hanifiye saldırı ve onu itham İslam ümmetinin icma noktalarından birdir.Basranın fıkıh imamı Eyyüp es-sahtiyani onun aleyhinde konuşmuştur.Kufenin imamı süfyan es-sevri de öyle, Hicaz bölgesinin imamı Malik bin enes te öyle.Horasanın imamı Abdullah bin mübarekte öyle,
Mısırın imamı leyd bin sad öyle,Şamın imamı Evzai de öyle. Kısacası yeryüzünün her yanındaki İslam Ulemasının onun hakkındaki kanaati menfidir.( el-kamil fi zuafair rical 8/241)
Hammad bin seleme :
Ebu Hanife bir şeytandı;Hz. Peygamberin sözlerini kendi görüşlerine dayanarak reddederdi.
(İbn adi 8/238)
Buhari:
Güvenilmez adam, sapık mürcie mezhebinin mensubu, küfründen dönmesi için iki defa tövbeye çağrılan adam. (tarihul kebir 8/81) , (et-tarihul evsat 2/93 ), (kitabuz zuafa 132)
Allah ona lanet etsin.İslamın can damarlarını bir bir kopardı.Müslümanlar arasında ondan daha şerir biri doğmamıştır. (süfyan bin uyeyne beyanı olarak) (ibn abdilher, el-intika 149-150)