Lethe
01.Ağustos.2014, 15:31
Vaka 1K.M 2 yaş 10 aylık. Erkek. 11 yaşında ilköğretime devam eden bir kız kardeşi var.
K.M planlı bir gebelik sonucu dünyaya gelmiş. Anne 39 yaşında doğumu gerçekleştirmiş. Normal doğum ile dünyaya gelmiş. Doğum öncesinde herhangi bir komplikasyon gerçekleşmemiş. Gebelik süresince anne, herhangi bir tıbbi veya psikolojik problem yaşamamış. K.M 9 aylıkken emeklemeye, 13 aylıkken yürümeye başlamış. Tuvalet eğitimi henüz yok. Beslenme ve uyku ile ilgili herhangi bir sorun yaşamamış.
Akranlarına oranla gelişimindeki gerilik nedeniyle doktora başvurulmuş, çocukluk otizmi tanısı Marmamara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde konulmuş.
Eğitim alması amacıyla, rehabilitasyon ve terapi merkezimize getirildiğinde 23 aylık idi. Bu süre içerisinde duyu bütünlemesi ve konuşma terapisi eğitimine devam etmiş, ve merkezimizde bireysel eğitim almaya başlamıştır.
K.M eğitime başladığında göz kontağı kuramamakta, adıyla seslenildiğinde tepki verememekte ve yönerge alamamaktaydı. İlk 3 ay içerisinde, göz kontağı kurmaya, istenilen süre kadar yerinde oturmaya ve yönergelere uymaya başlamıştır.
K.M düzenli olarak özel eğitime devam etmiş ve şu anda işaret parmağıyla nesneleri gösterebilmekte, karşılıklı top oynayabilmekte, nesneleri tanıyabilmekte ve sıralı oyun oynayabilmekte, hareket taklitlerini yerine getirebilmekte, oyuncaklarla işlevine uygun oynayabilmekte, sözcük taklitleri yapabilmekte, kendisini basit sözcüklerin yanında jest ve mimikler ile ifade edebilmektedir.
K.M planlı bir gebelik sonucu dünyaya gelmiş. Anne 39 yaşında doğumu gerçekleştirmiş. Normal doğum ile dünyaya gelmiş. Doğum öncesinde herhangi bir komplikasyon gerçekleşmemiş. Gebelik süresince anne, herhangi bir tıbbi veya psikolojik problem yaşamamış. K.M 9 aylıkken emeklemeye, 13 aylıkken yürümeye başlamış. Tuvalet eğitimi henüz yok. Beslenme ve uyku ile ilgili herhangi bir sorun yaşamamış.
Akranlarına oranla gelişimindeki gerilik nedeniyle doktora başvurulmuş, çocukluk otizmi tanısı Marmamara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde konulmuş.
Eğitim alması amacıyla, rehabilitasyon ve terapi merkezimize getirildiğinde 23 aylık idi. Bu süre içerisinde duyu bütünlemesi ve konuşma terapisi eğitimine devam etmiş, ve merkezimizde bireysel eğitim almaya başlamıştır.
K.M eğitime başladığında göz kontağı kuramamakta, adıyla seslenildiğinde tepki verememekte ve yönerge alamamaktaydı. İlk 3 ay içerisinde, göz kontağı kurmaya, istenilen süre kadar yerinde oturmaya ve yönergelere uymaya başlamıştır.
K.M düzenli olarak özel eğitime devam etmiş ve şu anda işaret parmağıyla nesneleri gösterebilmekte, karşılıklı top oynayabilmekte, nesneleri tanıyabilmekte ve sıralı oyun oynayabilmekte, hareket taklitlerini yerine getirebilmekte, oyuncaklarla işlevine uygun oynayabilmekte, sözcük taklitleri yapabilmekte, kendisini basit sözcüklerin yanında jest ve mimikler ile ifade edebilmektedir.