PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Süper hub* çorlu



ÇağanCan
19.Kasım.2014, 06:32
Amerikan devi 3M, 500 milyon dolar yatırımla Çorlu’yu ‘süper’ üretim merkezleri arasına taşıyor. Tesis 2016’da faaliyete geçince 3M’in satış hacmi 1 milyar dolar olacak
http://icube.milliyet.com.tr/YeniAnaResim/2014/11/18/super-hub-corlu-4987696.Jpeg


Eylem Türk

*ANA MERKEZ





Pazarda Scotch-Brite ve Post-it ürünleriyle tanınan 3M, Türkiye’de hedef büyüttü. Kişisel bakım, ev-hobi-kırtasiye ürünlerinden elektrik-elektronik ve telekomünikasyon sistemlerine, sağlık ürünlerinden işçi-işyeri ve trafik güvenliğine, grafik ve Reklam çözümlerine kadar çok farklı alanlarda faaliyet gösteren 3M Türkiye’nin Genel Müdürü Andrei Holban, “Elde edilen gelir açısından Türkiye, Orta ve Doğu Avrupa’nın en büyük ikinci ülkesi” dedi.
Bu nedenle ülkedeki yatırımlarına tam gaz devam ettiklerini belirten Holban “2016 yılı içinde üretime başlaması planlanan Super Hub Çorlu yatırımımızın temellerini 2012 yılında attık. Ayrıca belirtmek isterim ki Amerika dışında, 3M, dünyada sadece 10 tane bölgesel üretim üssüne sahip. Bunun 11’incisini Türkiye’de açacağız” diye konuştu.
Super Hub’ın yıllık toplam satış hacminin önümüzdeki yıllarda 1 milyar dolara ulaşmasını öngördüklerini kaydeden Holban, şöyle devam etti: “Bu tesisle Türkiye’deki toplam üretim hedefimizi 5 kat ARTırmış olacağız. Super Hub yatırımımız önümüzdeki yıllara yayılan bir yatırım olacak. İlk 5 yılda 300 milyon dolar olarak öngördüğümüz yatırım miktarının, takip eden yıllarda ise 500 milyon dolara kadar çıkması öngörülüyor.”


600 çalışanı var
3M Türkiye’nin 600’e yakın çalışana ulaştığını söyleyen Andrei Holban, şu bilgileri verdi: “Çerkezköy’de 60 bin metrekarelik alana sahip üretim tesisimizde üretimimizi sürdürüyoruz. Şu an inşa ve kurulum aşamasında olan Çorlu’daki Super Hub üretim tesisimiz ise 200 bin metrekarelik bir alana yayılacak. 3M’in uluslararası aktivitesi açısından da büyük önem taşıyan bu tesis, Türkiye’deki üretim ve ihracat hacmimizi artıracak.”


İnovasyon merkezi
Tüketici ürünlerinin önceliğe sahip olmayı sürdüreceğini kaydeden Holban, “Yeni kategorilerin yanı sıra mevcut ürünlerimizin yaygınlığını artırmaya da odaklanıyoruz” dedi.
Müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda sürekli kendilerini yenilediklerini aktaran Holban, “Bu nedenle Türkiye’deki Müşteri İnovasyon Merkezi’mizi kurmaya karar verdik ve 2015 yılı içerisinde bu merkezin açılışını gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Müşteri İnovasyon Merkezi’nde müşterilerimize teknik ekip rehberliğinde 3M ürünlerini tanıma ve deneyimleme olanağı sunacağız” diye anlattı.





POST-İT KİTABIN ARASINDA DOĞDU
- 3M, 1902 yılında Minnesota Mining and Manufacturing Company adıyla kuruldu.
- 2010’da dünya çapındaki satışları 27 milyar doları aştı.
- 65’ten fazla ülkede faaliyet gösteriyor.
- 3M ürünleri yaklaşık 200 ülkede satılıyor.
- Dünya çapında 80 binden fazla çalışanı var.
- 3M bilimadamlarından Dr. Spencer Silver dayanıksız yapıştırıcı adlı buluşu yaptığında bunun işe yaramaz olacağını düşündü. Yıllar sonra meslektaşı Art Fry, kitabındaki ayracın bir türlü istediği yerde durmamasına sinirlendi ve aklına Silver’ın buluşu geldi. Bu sayede ayracın kitaba yapışmasını sağlayacak, ancak çıkardığında kitaba zarar gelmeyecekti. Yapışkanlı not kâğıdı Post-it böyle doğdu.
- Şirket inovasyon yeteneğini 55 binden fazla ürünüyle sergiliyor.
- 3M’in ürün yelpazesi içinde bulunan bazı ürünler ise şöyle: “Scotchlite reflektif folyolar, magnetik ses kayıt bantları, filament bantlar, Post-it yapışkanlı notlar, Scotch şeffaf tamir bantı, LCD televizyonlar için optik filmler, ve Scotch-Brite temizlik ürünleri.”





Kir pas tutmaz sünger
Scotch-Brite markasıyla, bulaşık süngeri kategorisinde pazar lideri olduklarını söyleyen Andrei Holban, şöyle devam etti: “3M’in tüketici içgörü ve gereksinimlerine dayanan teknolojisinden faydalanarak sürekli yeni ürünler sunuyoruz. Kir tutmaz süngere ek olarak kısa süre önce, bu alanda farklılaşma ve modaya gereksinim duyulduğunu belirledik. Bu amaçla sünger, bez ve paspaslardan oluşan pötikare ürün serisini geliştirdik. Türkiye’de kısa süre önce yoğunlaştığımız bir kategoride yer alan markamız Command de tüketicilerin önemli bir gereksinimini karşılıyor.”