PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Atlas Halıdan Görme Engellilere imkan



muStafa
31.Mart.2015, 20:16
http://icube.milliyet.com.tr/YeniAnaResim/2015/03/02/gorme-engelliler-tasarlayacak-atlas-hali-uretecek-5362075.Jpeg

47 yıllık geçmişiyle Türkiye’nin en köklü halı markalarından biri olan ve geçmişten gelen değerlerini koruyan; yenilikçi yapısı ve inovatif yaklaşımla kendi kendini temizleyen nano halı dünya buluşuna imza atan 2015’de 650 bayi ve yüzde 40 büyüme hedefi bulunan Atlas Halı, yine bir ilki gerçekleştiriyor.


Atlas Halı bu projesi ile 8 Mart’ta kutlanacak “Dünya Kadınlar Günü”ne “Engelsiz Kadınlar” sloganı ile dikkat çekerek; TURGED ile birlikte ülkemizdeki görme engellilerle, özellikle görme engelli kadınlarla ilgili de farkındalık yaratmayı amaçlayacak.

“Düşler Engelsiz” diyerek yeni bir proje başlatan Atlas Halı, düşlere hiçbir engel konulamayacağını görme engellilerin tasarımlarıyla oluşacak ve onlar için özel olarak üretilecek bir ürün serisi ile anlatacak.

Kendi kendini temizleyen nano halı dünya buluşu gibi birçok inovatif ürünüyle sektöründe farklılaşan; iş ortakları olarak tanımladığı hızla genişleyen bayi ağı ile sektörde öncü markalardan biri olarak faaliyet gösteren Atlas Halı, yine dünyada eşi benzeri olmayan bir ilki gerçekleştiriyor.

Türkiye’nin önde gelen birçok başarılı tasarımcısının imzasını taşıyan ve özgün, fark yaratan tasarımlarıyla tercih edilen Atlas Halı; tasarımın sonsuz özgürlüğünü, düşlerin önünde hiçbir engelin olamayacağını, “Düşler Engelsiz” projesiyle ortaya koyuyor.

En başarılı tasarımcılar, görme engellilerin düşlerini çizdi!

Atlas Halı’nın “Düşler Engelsiz” projesi, “Engelsiz Kadınlar” sloganıyla, 8 Mart’ta kutlanacak “Dünya Kadınlar Günü”ne atfedilerek Mudanya’da, Montania Hotel’de düzenlenen bir toplantı ile tanıtıldı.

Görme engelliler için özel üreteceği serinin tüm tasarımlarının bizzat görme engelliler tarafından yapılmasını sağlamayı amaçlayan, onlara hayallerindeki halı tasarımını özgürce anlatma fırsatı sunan Atlas Halı’nın “Düşler Engelsiz” projesi kapsamında, TURGED (Türkiye Görme Engelliler Derneği) ile işbirliği yapılarak bir atölye çalışması düzenlendi.

Atölye çalışmasında; Türkiye’nin en başarılı tasarımcılarından oluşan ekip, görme engellilerin düşlediklerine, yaratıcı fikirlerine hiçbir engel koymadı. Basın mensuplarının da izleyebildiği atölye çalışmasında; Atlas Halı Tasarım Koordinatörü Özgür Uşaklıgil, Atlas Halı tasarım ekibinden Hakan Halaç ile Atlas Halı’nın işbirliği yaptığı ünlü endüstriyel tasarımcılardan Kunter Şekercioğlu ve Erdem Akan, ustalıklarını bu kez görme engellilerin anlatımlarını tasarıma dönüştürmek için kullandılar.

Alanının en önemli isimlerinden biri olarak kabul edilen Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Öğretim Üyesi Sevim Arslan ile Gözde Severoğlu, Buke Çangal, Duygu Alkanat, Nilgün Odabaşı, Gözde Soydan gibi genç ve başarılı yeteneklerden oluşan tasarım kadrosunun da yer aldığı atölye çalışmasında özgürce aktarımlarla ortaya çıkan halı tasarımlarının çizimleri düzenlenen toplantı ile basın mensuplarıyla paylaşıldı.

Atlas Halı, tüm kadınlara önem veren, ihtiyaç ve beklentilerini yerine getiren bir markadır!

Atlas Halı Genel Müdürü Dr. Meriç Bebitoğlu toplantıda yaptığı konuşmada, öncelikle 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nü kutladığını ve Atlas Halı’nın daima kadınlara önem veren, onların ihtiyaç ve beklentilerini gözeterek yerine getiren bir marka olduğunun altını çizdi.

Dr. Meriç Bebitoğlu, “Atlas Halı olarak, tüketici kitlemiz içinde kadınlara her zaman öncelik verdik. Onlarla daima iletişim içinde olduk, onları dinledik, aktardıkları tüm ihtiyaç ve talepleri dikkate aldık. Tasarımlarımızın çoğu ve ürünlerimizin çoğu onların ihtiyaçlarına göre şekillendi. Özgün, farklı tasarım isteklerinin yanı sıra en yoğun istekleri; sağlıklı, hijyenik, çabuk eskimeyen, renkleri bozulmayan ve temizlemesi kolay halılardı. Bu önemli taleplerini, kendi kendini temizleyerek ilk günkü gibi ışıl ışıl kalan; bakteri, mayt, küf barındırmadığı için son derece hijyenik nano halı dünya buluşumuzla en üst düzeyde karşıladık. Onları dinleyerek hızla büyüdük, dinlemeye devam ederek de büyümemizi, gelişmemizi sürdüreceğiz. AB kalite standartları taşıyan nano halıyı dünyaya armağan ediyoruz” dedi.

“Düşler Engelsiz” projelerini, 165 yıllık bir tren istasyonunda yer alan, hak ettiği değerlerin verilmesi ve korunmasıyla eşsiz bir güzelliğe kavuşan Montania Hotel’de hayata geçirmeyi özellikle tercih ettiklerini aktaran Bebitoğlu, “Varolduğumuzdan beri biz erkeklerle birlikte olan, dünyayı, yaşamı paylaşan kadınlarımızın da değerlerini asla unutmayalım. 2300 yıllık geçmişe sahip halı sektörünün önemli bir Türk markası olarak, insanlık geçmişi erkeklerle eşit olan kadınlarımızın “Dünya Kadınlar Günü”nü kutluyorum. Kadınların önündeki tüm engellerin kalkmasını, “Engelsiz Kadınlar”la dolu bir Türkiye, bir dünya diliyorum” dedi.

Atlas Halı, 2015’de de hem rakamsal hem de yenilikçi, değer bilen, değerlerine sahip çıkan bir marka olarak gelişimini, büyümesini sürdürecek!

Atlas Halı’nın 2014 yılı değerlendirmesini yaparak 2015 hedeflerini de aktaran Atlas Halı Genel Müdürü Dr. Meriç Bebitoğlu, ileri teknoloji üretim tesislerinde kaliteli dokumanın yanı sıra tasarımın da kendileri için önem taşıdığının altını çizerek, “Derun” adlı ürünleriyle “Design Turkey 2014’ün En İyi Tasarımı” ödülünü almaya hak kazanan kitlesel pazarlama yapan firmalar arasındaki ilk halı markası olduklarına dikkat çekti.

“Nano halı dünya buluşumuz ile fark yarattık; Derun ile de tasarımdaki farkımızı anlattık!” diyen Bebitoğlu, “Atlas Halı; nano halı dünya buluşu ile birçok inovasyon seminerlerinde, kongrelerinde ve üniversitelerde başarı öyküsü olarak işleniyor. Marmara Üniversitesi’nin düzenlediği “İnovasyon ve Proje Pazarı Günleri” etkinliğinde, “İnovatif Ürün Özel Ödülü”nü aldık; Gazi TTO’nin düzenlediği, ”Açık İnovasyon: Fırsatlar, Limitler, Farklı Bakış Açıları”nda da finale kalarak teşekkür plaketini diğer başarı plaketlerimizin yanına koyduk. TÜBİTAK, Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) ve TÜSİAD işbirliğiyle Türkiye’nin teknoloji geliştiren ülkeler arasında yer almasını sağlamak, yenilikçi ürünleri teşvik etmek amacıyla yapılan yarışmada da, yine finale kalan az sayıdaki markalardan biri olduk. Bu başarılar bizim için oldukça değerli birer motivasyon kaynağı…” dedi.

2015’de 650 bayi ve yüzde 40 büyüme hedefi!

Yenilikçi ve inovasyona açık iş anlayışlarıyla günümüzün sektörel ve yaşam tarzlarındaki değişimine ve gelişimine uygun dinamik bir olduklarını söyleyen Bebitoğlu, ”Dün olduğu gibi bugün de evlerin değişmezi, sektörün gözdesi ve ilham kaynağı olmaya devam ediyoruz. 1.2 milyon TL’lik Ar-Ge yatırımımızla geliştirdiğimiz yüzeyindeki organik kirlerin ışık altında parçalanıp yok olmasını sağlayarak kendi kendini temizleyen nano halılarımız, 2013 yılı Mart ayında satışa çıktığı ilk günden itibaren tüketiciden gelen büyük ilgi görmeye devam ediyor. Nano halılarımız ile 2013 yılında, bir yılı doldurmadan yüzde 350 büyüme sağlamıştık. Sektör açısından durgun sayılacak 2014 yılını yüzde 38’lik büyüme ile kapattık. 2015 yılı büyüme hedefimiz ise, yüzde 40…” dedi.

Tüketiciye her zaman en kaliteli ürünleri ve hizmetleri sunmanın ana hedefleri olduğunu kaydeden Bebitoğlu, erişilebilir fiyatlarla sundukları ürün satışlarının oldukça başarılı gittiğini söyleyerek, “Atlas halılarımızın nano özelliği ile ilgili olumlu görüşleri, telefon, e-posta ve sosyal medya ile gelen geri bildirimlerden görüyoruz. Yüzde 95’lere varan müşteri memnuniyetimizden mutluluk duyuyoruz" dedi.

2014 yılında, iş ortakları olarak tanımladıkları bayi sayısında 500’e yaklaştıklarını, 2015 yılında ise bu sayıyı en az 650 bayiye çıkararak ülke genelinde yaygınlıklarını artıracaklarını söyleyen Bebitoğlu, Türkiye ekonomisinin en güçlü gruplarından biri olan Naksan Holding güvencesiyle şu anda Atlas Halı’yı yurt dışında Azerbaycan ve Kazakistan ve Ortadoğu ülkelerinde, başta Almanya olmak üzere Avrupa ülkelerinde tüketiciyle buluşturdukları bilgisini verdi.

2015 yılı yurtdışı projeksiyonlarının Atlas nano halılarını yenilikçi ve akıllı bir ürün olarak, katma değerli biçimde pazarlamak olduğunu söyleyen Bebitoğlu, dünyada halının 2300 yıllık bir geçmişi olduğunu ve Türkiye’yi dünya halıcılığının kalbi olarak kabul etmek gerektiğini aktararak, “Dünya halı sektörünün liderlerinden biri olan Türkiye’nin yenilikçi ve dünya buluşuna imza atmış bir Türk markası olarak farklılığımızı sunan “Düşler Engelsiz” gibi projelere, nano halı gibi dünya buluşlarına odaklanmaya devam edeceğiz” dedi.