Samet
09.Nisan.2015, 16:47
Şarjörlere fişek basarken anormal bir temas, ses, kıtırtı veya şarjör içerisinde kum varmış gibi hissedildiğinde şarjör mutlaka tamamen sökülüp, temizleyici yağlarla yay dahil tüm aksamı tamamen temizlenmelidir. Müteakiben de temizleyici yağı tamamen kurulanmalıdır. Şarjör yayı koruyucu ve yağlayıcı bir yağla, çok ince bir tabaka oluşturacak şekilde yağlanabilir, ancak fazla yağın her zaman için pislik ve tortu tuzağı olduğu kesinlikle akıldan çıkarılmamalıdır.
* Şarjör yayında pas ve korozyon tespit edildiğinde mutlaka elden geldiği kadar temizlenmelidir. Eğer bu yay sürekli olarak taşınan ve hayati görevlerde kullanılan bir şarjör yayı ise mutlaka değiştirilmelidir.
* Bir şarjör çok uzun süreler dolu olarak muhafaza ediliyorsa, fişekler ayda bir boşaltılıp tekrar doldurulmalıdır. Eğer söz konusu şarjör sürekli olarak taşınıyorsa, mühimmat sirkülasyonu daha sık aralıkla yapılmalıdır.
* Herhangi bir fişek besleme sorunu yaşandığında ilk yapılması gereken şey şarjörün çok ayrıntılı bir şekilde temizlenerek, mümkünse kaliteli ve taze mühimmatla tekrar denenmesidir. Eğer buna rağmen şarjör sağlıklı bir şekilde çalışmıyorsa, üretici veya dağıtıcıya iade edilmelidir.
* Şarjör yayında pas ve korozyon tespit edildiğinde mutlaka elden geldiği kadar temizlenmelidir. Eğer bu yay sürekli olarak taşınan ve hayati görevlerde kullanılan bir şarjör yayı ise mutlaka değiştirilmelidir.
* Bir şarjör çok uzun süreler dolu olarak muhafaza ediliyorsa, fişekler ayda bir boşaltılıp tekrar doldurulmalıdır. Eğer söz konusu şarjör sürekli olarak taşınıyorsa, mühimmat sirkülasyonu daha sık aralıkla yapılmalıdır.
* Herhangi bir fişek besleme sorunu yaşandığında ilk yapılması gereken şey şarjörün çok ayrıntılı bir şekilde temizlenerek, mümkünse kaliteli ve taze mühimmatla tekrar denenmesidir. Eğer buna rağmen şarjör sağlıklı bir şekilde çalışmıyorsa, üretici veya dağıtıcıya iade edilmelidir.