Troya
23.Aralık.2015, 17:49
2015 acısıyla tatlısıyla geride kalıyor. 2015'te oyunlar bizi sevindirse de aralarında canımızı sıkan, klavye ve fare parçalattıranlar da oldu. İşte o oyunlar haberimizde.
http://s01.shiftdelete.net/img/general_b/15-12/21/glitch-1450711537.jpg
Oyun sektörü, daha fazla kullanıcıya ulaşmasıyla daha riskli bir sektör olmaya başladı. Kimi oyunlar optimizasyonlarıyla bir şaheser olarak nitelendirilip, sundukları akıcı oynanabilirlikle oyuncuların gönlünü kazanırken, kimisi ne yazık ki bu kadar başarılı olamıyor. Buradakioptimizasyondan kastımızın sadece oyun içinde "kasma" diye tabir edilen frame drop sorunu olmadığını belirtmektelim.
http://s01.shiftdelete.net/img/content/15-12/21/maxresdefault-1.jpg
Bir kırılmanın düzgün olmaması ya da yardımcı karakterlerin sizi takip etmesi gerekirken duvar arasına sıkışmaları, hareket etmemeleri de optimizasyon sıkıntıları içinde değerlendirilir. Bu haberimizde 2015 yılında çıkmasını dört gözle beklediğimiz fakat barındırdıkları optimizasyon sıkıntılarıyla saç baş yolduran oyunları sıraladık.
Assassin's Creed: Syndicate (Ubisoft)
Eğer hafızalarımızı biraz yoklar ve Assassin's Creed: Unity'nin 2014'teki çıkışını hatırlarsak, oyunun adeta bir glitch -oyun içinde beliren hatalar- müzesi olduğunu hatırlarız. Ubisoft her ne kadar bu sorunlar içinAMD'yi suçlasa da daha sonrasında oyunun aslında "bozuk" olduğunu doğrulamış ve ücretsiz bir DLC yayınlamıştı.
http://s01.shiftdelete.net/img/content/15-12/21/391410.png
Durum böyle olunca Ubisoft'un, Assassin's Creed: Syndicate'i sorunsuz çıkarması, mayın tarlası oyununu kazanmaya benzetilebilir. Fakat Ubisoft ne yazık ki mayın tarlası oyununda yanlış yere tıkladı.
http://s01.shiftdelete.net/img/content/15-12/21/minesweeper3.gif
Assassin's Creed: Syndicate, çıktığı ilk günden itibaren oyunculara çektirdiği eziyet ile gündeme geldi. NVIDIA ekran kartlarını SLI ile bağlayan kullanıcılar sorundan en çok muzdarip olanlardı.
Call of Duty: Black Ops 3 (Activision)
Oyuncuların Call of Duty serisinden en son mutlu ayrıldıkları zaman sanırım Call of Duty: Modern Warfare zamanıydı. O zamandan bu yanageliştiriciler ve yayımcılar oyunun ismini kullanıyorlar.
http://s01.shiftdelete.net/img/content/15-12/21/maxresdefault.jpg
Call of Duty: Black Ops 3, çıkışını gerçekleştirdikten sonra oyuncular tarafından yapılan birçok şikayette, oyunun düşük FPS oranına sahip olduğu ve bunun Intel Core i5 işlemcilerde doruğa ulaştığı söyleniyordu. Hatta Treyarch bir açıklamasında performansı oynanabilir düzeye çekmek için oyunculara ".ini" dosyasıyla oynayabileceklerini söylemişti.
Steam Topluluğu forumları ve CoD: Black Ops 3 forumları oyunun açılmaması, açıldığında ana menüden başka bir yere girilmediği ve oyun içinde NVIDIA GeForce GTX Ti'ınız olsa bile düşük FPS oranı alındığı ve işlemcinin çok ısındığı başlıklarıyla dolmuştu. Daha sonrasında çıkarılan520 MB'lık güncellemeyle bu sorunlar düzeltilse de 72 saat içinde $550 milyon kazanan bir oyun için, böyle bir sorunun çıkış gününde olması kabul edilemez bir durum. Bu sözümüz sadece Activision ya da Treyarch'a değil, bütün oyun yapımcılarına.
The Witcher 3 (CD Project Red)
CD Project Red, oyunun çıkışını 2014 sonlarından, "daha iyi bir oynanabilirlik sunmak" amacıyla Mayıs 2015'e çekmişti. Fakat bu bile oyunun sorunlu olmasını engelleyemedi.
http://s01.shiftdelete.net/img/content/15-12/21/the-witcher-3-takes-dig-at-ac-unity-bug-screenshot-1.jpg
Oyuncular optimizasyon sorunu çekmesin diye oyunun çıkışını ertelemek, daha sonrasında ise optimizasyon sorunları yığını şeklinde oyunu çıkarmak,CD Project Red gibi bir firmaya ne yazık ki yakışmıyor.
Özellikle Witcher 3: The Wild Hunt'ın aslında ne kadar başarılı bir oyun olduğunu göz önüne alırsak, hüznümüz iki katına çıkıyor. Oyun çıktıktan hemen sonra yayınlanan 7 GB'lık 1.07 yaması ile işler biraz düzene girse de yeni nesil konsollarda frame drop -kasma- sorunları devam etti.
Star Wars Battlefront (EA DICE)
2015 yılında, Star Wars ve EA isimlerinin yan yana gelmesi bile insanları heyecanlandırmaya yetmişti. DICE'in Battlefield: Hardline'ına pek de sıcak bakmayan oyuncular, yeni gelecek olan Star Wars: The Force Awakensfilminin de gazıyla oyunu gözlerinde çok büyütmüşlerdi. Tabii ki oyunun bu kadar büyütülmesine sebep olarak, Battlefront'un iki senedir yapım aşamasında olması ve Electronic Arts'ın yaptığı en büyük BETA sürecine sahip olmasını da rahatlıkla neden olarak gösterebiliriz.
Oyunun bu kadar yüksek bir beklentiye sahip olması, ne yazık ki oyunun çıkışıyla yerle bir oldu. Tek oyunculu bir hikaye bölümünün olmaması,oyuncuları en çok yaralayan bölüm olmuştu. Oyuncuların beklentilerini de nitelikli olarak karşılayamaması Star Wars Battlefront'u listemizde ikinci sıraya yerleştirdi.
Getirilen çözümler, yayımlanan güncellemeler bile oyunu toparlayamadı. Hatta Warner Bros. bir süre para iadesi sunmayı bile teklif etti. Batman: Arkham Knight sadece 2015'in değil tüm zamanların fiyaskosu olmaya aday bir yapım olarak karşımıza çıktı.
http://s01.shiftdelete.net/img/general_b/15-12/21/glitch-1450711537.jpg
Oyun sektörü, daha fazla kullanıcıya ulaşmasıyla daha riskli bir sektör olmaya başladı. Kimi oyunlar optimizasyonlarıyla bir şaheser olarak nitelendirilip, sundukları akıcı oynanabilirlikle oyuncuların gönlünü kazanırken, kimisi ne yazık ki bu kadar başarılı olamıyor. Buradakioptimizasyondan kastımızın sadece oyun içinde "kasma" diye tabir edilen frame drop sorunu olmadığını belirtmektelim.
http://s01.shiftdelete.net/img/content/15-12/21/maxresdefault-1.jpg
Bir kırılmanın düzgün olmaması ya da yardımcı karakterlerin sizi takip etmesi gerekirken duvar arasına sıkışmaları, hareket etmemeleri de optimizasyon sıkıntıları içinde değerlendirilir. Bu haberimizde 2015 yılında çıkmasını dört gözle beklediğimiz fakat barındırdıkları optimizasyon sıkıntılarıyla saç baş yolduran oyunları sıraladık.
Assassin's Creed: Syndicate (Ubisoft)
Eğer hafızalarımızı biraz yoklar ve Assassin's Creed: Unity'nin 2014'teki çıkışını hatırlarsak, oyunun adeta bir glitch -oyun içinde beliren hatalar- müzesi olduğunu hatırlarız. Ubisoft her ne kadar bu sorunlar içinAMD'yi suçlasa da daha sonrasında oyunun aslında "bozuk" olduğunu doğrulamış ve ücretsiz bir DLC yayınlamıştı.
http://s01.shiftdelete.net/img/content/15-12/21/391410.png
Durum böyle olunca Ubisoft'un, Assassin's Creed: Syndicate'i sorunsuz çıkarması, mayın tarlası oyununu kazanmaya benzetilebilir. Fakat Ubisoft ne yazık ki mayın tarlası oyununda yanlış yere tıkladı.
http://s01.shiftdelete.net/img/content/15-12/21/minesweeper3.gif
Assassin's Creed: Syndicate, çıktığı ilk günden itibaren oyunculara çektirdiği eziyet ile gündeme geldi. NVIDIA ekran kartlarını SLI ile bağlayan kullanıcılar sorundan en çok muzdarip olanlardı.
Call of Duty: Black Ops 3 (Activision)
Oyuncuların Call of Duty serisinden en son mutlu ayrıldıkları zaman sanırım Call of Duty: Modern Warfare zamanıydı. O zamandan bu yanageliştiriciler ve yayımcılar oyunun ismini kullanıyorlar.
http://s01.shiftdelete.net/img/content/15-12/21/maxresdefault.jpg
Call of Duty: Black Ops 3, çıkışını gerçekleştirdikten sonra oyuncular tarafından yapılan birçok şikayette, oyunun düşük FPS oranına sahip olduğu ve bunun Intel Core i5 işlemcilerde doruğa ulaştığı söyleniyordu. Hatta Treyarch bir açıklamasında performansı oynanabilir düzeye çekmek için oyunculara ".ini" dosyasıyla oynayabileceklerini söylemişti.
Steam Topluluğu forumları ve CoD: Black Ops 3 forumları oyunun açılmaması, açıldığında ana menüden başka bir yere girilmediği ve oyun içinde NVIDIA GeForce GTX Ti'ınız olsa bile düşük FPS oranı alındığı ve işlemcinin çok ısındığı başlıklarıyla dolmuştu. Daha sonrasında çıkarılan520 MB'lık güncellemeyle bu sorunlar düzeltilse de 72 saat içinde $550 milyon kazanan bir oyun için, böyle bir sorunun çıkış gününde olması kabul edilemez bir durum. Bu sözümüz sadece Activision ya da Treyarch'a değil, bütün oyun yapımcılarına.
The Witcher 3 (CD Project Red)
CD Project Red, oyunun çıkışını 2014 sonlarından, "daha iyi bir oynanabilirlik sunmak" amacıyla Mayıs 2015'e çekmişti. Fakat bu bile oyunun sorunlu olmasını engelleyemedi.
http://s01.shiftdelete.net/img/content/15-12/21/the-witcher-3-takes-dig-at-ac-unity-bug-screenshot-1.jpg
Oyuncular optimizasyon sorunu çekmesin diye oyunun çıkışını ertelemek, daha sonrasında ise optimizasyon sorunları yığını şeklinde oyunu çıkarmak,CD Project Red gibi bir firmaya ne yazık ki yakışmıyor.
Özellikle Witcher 3: The Wild Hunt'ın aslında ne kadar başarılı bir oyun olduğunu göz önüne alırsak, hüznümüz iki katına çıkıyor. Oyun çıktıktan hemen sonra yayınlanan 7 GB'lık 1.07 yaması ile işler biraz düzene girse de yeni nesil konsollarda frame drop -kasma- sorunları devam etti.
Star Wars Battlefront (EA DICE)
2015 yılında, Star Wars ve EA isimlerinin yan yana gelmesi bile insanları heyecanlandırmaya yetmişti. DICE'in Battlefield: Hardline'ına pek de sıcak bakmayan oyuncular, yeni gelecek olan Star Wars: The Force Awakensfilminin de gazıyla oyunu gözlerinde çok büyütmüşlerdi. Tabii ki oyunun bu kadar büyütülmesine sebep olarak, Battlefront'un iki senedir yapım aşamasında olması ve Electronic Arts'ın yaptığı en büyük BETA sürecine sahip olmasını da rahatlıkla neden olarak gösterebiliriz.
Oyunun bu kadar yüksek bir beklentiye sahip olması, ne yazık ki oyunun çıkışıyla yerle bir oldu. Tek oyunculu bir hikaye bölümünün olmaması,oyuncuları en çok yaralayan bölüm olmuştu. Oyuncuların beklentilerini de nitelikli olarak karşılayamaması Star Wars Battlefront'u listemizde ikinci sıraya yerleştirdi.
Getirilen çözümler, yayımlanan güncellemeler bile oyunu toparlayamadı. Hatta Warner Bros. bir süre para iadesi sunmayı bile teklif etti. Batman: Arkham Knight sadece 2015'in değil tüm zamanların fiyaskosu olmaya aday bir yapım olarak karşımıza çıktı.