Her yaştan bireylerin rahatlıkla katılabileceği sanatsal faaliyetlerden iyileştirme maksatlı yararlanmaktır. Yani kişilerin duygularını sanat yolu ile dışa vurmasıdır. Bu kapsamda; müzik terapi, hareket terapisi, drama terapi, şiir terapi, bibliyo terapi, oyun terapi, kum terapisi yer almaktadır.

Sanat bir araç olarak kullanılır. Sanat terapisi öncelikle sorunun farkına varılmasını ve sorunun dışa vurulmasını sağlar. Hayal gücüne de yer veren bu terapi dışavurumu sağladığı için bireyleri rahatlatmaktadır. Terapi esnasında kişiler özgürce, kendini kısıtlamadan, baskı altında kalmadan kendini ifade eder. Sözle ifade edilemeyen bazı şeyler resim, müzik gibi sanat türleri ile ifade edilmektedir. Yani sözün bittiği ve yetersiz kaldığı yerde sanat terapisi kullanılır. Bireysel yada grup çalışması şeklinde de yapılabilir. Sanat terapisinin iki temel amacı vardır; bastırılmış düşünceleri açığa çıkarmak ve kişilerdeki uyumsuz davranışları açığa çıkarmaktır.Müzik terapi: İbn-i Sina (980-1037), musikinin tedavide oynadığı rolü şöyle tanımlamaktadır: “…tedavinin en iyi yollarından, en etkililerinden biri, hastanın akli ve ruhi güçlerini arttırmak, ona hastalıkla daha iyi mücadele için cesaret vermek, ona en iyi musikiyi dinletmek, onu sevdiği insanlarla bir araya getirmektir…”
“ses varlığımız için zaruridir ve ses tonu değişiklikleri insanın ruh hallerini yansıtabilir. Müzik bestelerini bize hoş gösteren işitme gücümüz değil, o besteden çeşitli telkinler çıkarmamızı sağlayan idrak yeteneğimizdir.” demiştir.
Günümüzden 900 sene önce yaptırılan hastanelerde musiki makamları tedavi maksatlı kullanılmıştır.Müzik terapi ile ilgili, otizmli ve dikkat eksikliği olan çocuklarda yapılan araştırmalara göre, zihinsel sorunları çözmede müziğin en etkin tedavi yöntemi olduğu tespit edilmiştir. Müziğin zekanın kalitesini arttırdığı da saptanmıştır. Şizofreni hastaları ile yapılan bir çalışmada, müzikle yapılan tedavide, müziğin içe kapanıklığı, dürtüselliği azalttığı, gevşeme sağladığı görülmüştür.Drama terapisi: bireylerin kişisel özelliklerini tanımaları, sorunlarını fark ederek değiştirmelerini sağlar. Bu değişim, bireylerin öğrenmesini ve gelişmesini kolaylaştıran bir ortam sağlar.Bu yöntem, gruptaki bireylerin sorunlarını ele alıp sahnelemeyi ve sorunlara yönelik alternatif çözümler üreterek farkındalığı sağlayan bir terapi türüdür.

Bibliyo terapi: Bireyin problemlerini daha iyi fark edip, çözüme ulaşmasında kitaplardan ve edebi eserlerden yararlanmaktır. Birey kitaptaki kahramanlar ile kendini özdeşleştirip kendi sorunu hakkında farkındalık kazanır, onların sorun çözme yollarını kavrar.Resim terapisi: Danışanların söylemeye korktuğu, çekindiği ve bastırdığı duygularının, iç dünyalarının resim, çizim, boyama, ebru gibi sanat dalları ile dışa vurumudur. Sözel iletişim yoktur, danışan içinden geldiği gibi, spontan şekilde resim çizebilir. Resimlerin estetik değeri ile ilgilenilmez asıl önemli olan resmin içeriği, üretim aşaması yani nasıl çizildiğidir.