Gün*ler bir*bi*ri*ni ko*va*lar*ken olay*lar da bir*bi*ri*ni iz*li*yor. Gü*ney*do*ğu'da*ki te*rö*rün yol aç*tı*ğı so*run*la*rı gi*der*me*ye ça*lı*şır*ken ye*ni so*run*lar ül*ke*mi*zin ba*şı*nı ağ*rı*tı*yor. İk*ti*dar kay*nak*lı çe*liş*ki*ler, tu*tar*sız*lık da de*ni*le*bi*lir, her gün bir*bi*ri*ne ek*le*ni*yor. İç so*run*lar yet*mi*yor*muş gi*bi dış iliş*ki*ler*de*ki tu*tar*sız*lık ve ba*şa*rı*sız*lık, gü*ven*lik kuş*ku*la*rı ve*re*cek dü*ze*ye gel*di. Rus*ya ile ger*gin*le*şen si*ya*se*tin üs*tü*ne, ek*se*ni çev*re*sin*de dö*nü*len ABD sert*li*ği de ka*tıl*dı. Gü*nü*müz cum*hur*baş*ka*nı*nın muh*tar*lar top*lan*tı*sı ba*ha*ne*siy*le Su*ri*ye or*ta*mı, özel*lik*le YPG ve PYD için AB*D'*ni, Bir*leş*miş Mil*let*le*ri ve Av*ru*pa Bir*li*ği'ni, ön*ce*ki baş*ba*ka*nı*nın da on*dan ge*ri kal*ma*yıp Bir*leş*miş Mil*let*ler ile Av*ru*pa Bir*li*ği'ni eleş*ti*rir*ken hak*lı ne*den*ler dı*şın*da sert söz*ler kul*lan*ma*la*rı ye*ni so*run*lar ya*ra*ta*ca*ğı en*di*şe*si ver*mek*tey*di. Al*man*ya Fe*de*ral Mec*li*si'nin son ‘Er*me*ni Soy*kı*rı*mı' ka*ra*rı ye*ter*li ağır*lık ko*nu*la*ma*ma*sı*nın so*nu*cu*dur.
Bay RTE, sa*nı*rız kız*gın*lık ve kır*gın*lık*la di*li*ne ege*men ola*ma*mak*ta*dır. Ay*rı*ca bil*gi ve kül*tür bi*ri*ki*mi de ye*ter*li gö*rül*me*mek*te*dir. Bir ko*nuş*ma*sın*da (l0.2.2015) “Va*ta*nı ge*ri alı*yo*ruz..” sö*zün*de*ki ağır yan*lış*lık (ya*ban*cı söz*cük*le gaf), halk di*lin*de*ki “pot kır*ma*”nın dik alâ*sı*dır. Va*tan iş*gal edil*me*di, top*rak el*den çı*ka*rıl*ma*dı, sı*nır*la*rı*mız bo*zu*lup de*ğiş*me*di ki “ge*ri al*ma*” söz ko*nu*su ol*sun. Ol*sa ol*sa “Va*ta*nın tüm*lü*ğü*nü ko*ru*ma ça*ba*mız, öl*sek de ver*me*me an*dı*mı*z” ola*rak ni*te*le*ne*bi*lir. “Ge*ri al*ma*k” sö*zü baş*ta ken*di*le*ri, ver*miş sa*yı*la*cak*la*rı so*rum*lu kı*lar. Özen*li ko*nuş*mak, bel*li kat*lar*da*ki gö*rev*li*le*rin as*la gö*zar*dı et*me*ye*cek*le*ri bir dav*ra*nış dü*ze*yi*dir.
YAL*NIZ BUN*LAR MI?
Bay RTE'ın es*ki ar*ka*daş*la*rı için söy*le*dik*le*ri*ne ya*nıt*lar bir*bi*ri*ni iz*le*yin*ce AK*P'*li*ler için*de*ki kay*naş*ma da ki*mi ola*sı*lık*la*rı gün*de*me ta*şı*dı. An*cak kar*şıt*la*rı*na umut ve*re*cek bir çö*zül*me ola*sı de*ğil. On*la*rın bir*lik*te*li*ği*nin da*yan*dı*ğı öğe*ler, baş*ta inanç ba*ğım*lı*lı*ğı, mez*hep ve ta*ri*kat iliş*ki*le*ri ol*mak üze*re bir*bir*le*ri*ni kol*la*ma, ko*ru*ma, yol*la*rın*da iler*le*me gü*dü*le*ri*dir. RTE'ın Ma*lez*ya, Suu*di Ara*bis*tan, Ka*tar ve Ken*ya'yı da içi*ne alan sev*gi*si gi*bi on*la*rın da si*ya*set sev*gi*si var*dır.
Göm*lek de*ğiş*ti*rir gi*bi ki*şi*lik de*ğiş*ti*ren*le*rin ye*ni yer*le*ri*nin ken*di*le*ri*ni be*nim*se*me*si için gi*riş*ti*ği ça*ba*lar, ki*mi ga*ze*te*ci*le*rin ye*ni pat*ron*la*ra ve on*la*rın ya*ran*ma*ya ça*lış*tık*la*rı ik*ti*da*ra hoş*gö*rün*me çar*pık*lık*la*rı.
Si*ya*sal or*tam*da “Av*ru*pa Ye*rel Yö*ne*tim*ler Özerk*lik Şar*tı*” Tür*ki*ye'nin koy*du*ğu çe*kin*ce*le*rin (re*zer*vin) kal*dı*rıl*ma*sıy*la de*mok*rat*lık tas*la*yan*la*rın yan*lış çı*kış*la*rı. Es*ki Var*şo*va Pat*kı ile Na*to üye*le*ri*nin tü*mü*nün oluş*tur*du*ğu 44 üye*li Av*ru*pa Kon*se*yi'n*de bu yol*da*ki gi*ri*şim*le*rin ül*ke*miz için ge*ti*re*ce*ği teh*li*ke*le*rin dü*şü*nül*me*me*si.
Gü*nü*müz*de*ki din ve mez*hep kü*me*leş*me*si “Or*ta*ça*ğ'ın si*ya*sal par*ti*le*ri*” ya*pı*sı de*dir*te*cek il*kel*li*ği an*dı*rı*yor. Mu*ham*-
me*d'*in ölü*mün*den son*ra or*ta*ya çı*kan mez*hep*ler, Şey*hü*lis*lâm'dan fet*va alan pa*di*şah*lar, şim*di de si*ya*se*te renk ver*me ya*rı*şın*da ta*ri*kat ve ce*ma*at*ler. Di*ya*net İş*le*ri'nin ki*mi açık*la*ma*la*rı.
Uy*ku ser*sem*li*ği gi*bi “A*çı*lım ve
de*mok*ra*tik çö*zü*m” sar*hoş*lu*ğu*nun
ye*ni*den söz ko*nu*su edil*me*si.
EN ÖNEM*Lİ*Sİ
Yar*gı ba*ğım*sız*lı*ğı, ön*ce*lik*le ve özel*lik*le yar*gıç*la*rın özüm*se*yip ko*ru*mak için “can*si*pe*ra*ne*” ça*ba gös*te*re*cek*le*ri bir il*ke*dir. Yal*nız yö*ne*ti*min ya da baş*ka bir er*kin, et*ki gü*cü*nün yar*gı*ya el at*ma*ma*sı*nı de*ğil, böy*le el at*ma*lar ol*sa bi*le yar*gıç*la*rın bun*la*ra eğil*me*me*si, bil*di*ğin*den şaş*ma*ma*sı de*mek*tir. Yar*gı*yı an*cak yar*gı de*net*ler. Ya*sa*ma*nın ve yü*rüt*me*nin ya da baş*ka bir et*ki*nin, hat*tâ ken*di bağ*la*rı*nın (inanç, soy, mem*le*ket, çev*re, mes*lek, ak*ra*ba, si*ya*sal yeğ*le*me) duy*gu*sal*lı*ğıy*la yar*gı*ya var*mak, ka*rar al*mak yar*gıç*lık*la as*la bağ*daş*maz. Bu so*ru*na SÖZ*CÜ'de bir*kaç kez de*ğin*miş*tik yi*ne de de*ği*ne*ce*ğiz.
Hak*lar ve öz*gür*lük*ler so*rum*lu*luk ge*ti*rir. Bu de*ğer*ler on*la*ra ya*ra*şır olan*lar, on*la*rı ko*ru*yan*lar ve güç*len*di*ren*ler için var*dır. So*rum*suz*luk ve çö*zül*me ola*rak al*gı*lan*ma*sı bü*yük ya*nıl*gı*dır. Halk yar*dak*çı*lı*ğı ile de*ğer*ler sa*vu*nu*la*maz, yıp*ra*tı*lır. İç*ten*lik*li, yü*rek*li ko*ru*yu*cu*lar de*ğe*re de*ğer ka*tar.
ATA*TÜR*K'*ün şu gü*zel sö*zü*nü hiç unut*ma*ya*lım “İç*ten*lik*li ve hak*lı (ge*çer*li) ol*mak ko*şu*luy*la her dü*şün*ce*ye say*gı gös*te*ri*riz. Her ka*nı bi*zim için say*gın*dır.”
Sent from my iPhone using Tapatalk