Telefon rehberlik hizmetlerinin ivme kazandığı 2010 yılından bu yana bu hizmeti veren işletmeciler toplam 476 milyon 220 bin 382 lira gelir elde etti.


Telefon rehberlik hizmetlerinin ivme kazandığı 2010 yılından bu yana bu hizmeti veren işletmeciler toplam 476 milyon 220 bin 382 lira gelir elde etti.
Gelişen teknolojiyle klasik telefon rehberlerinin yerini alan rehberlik hizmetleri, 2010 başında bu hizmeti veren birden fazla şirketin reklam kampanyalarıyla yeni bir ivme kazandı. Önceleri, halk arasında "Bilinmeyen Numaralar" olarak adlandırılan ve telefon işletmecilerinin numara veri tabanlarına erişerek elde edilen bilgilerin gerekirse işlenerek kullanıcılara ulaştırılmasını içeren 118'li numaralarla verilen rehberlik hizmetleri kapsamına ilerleyen dönemde nöbetçi eczane, ulaşım tarifeleri, vergi borcu öğrenme gibi hizmetler de dahil oldu.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumunun (BTK) verileri baz alınarak yapılan hesaplamalara göre, telefon rehberlik hizmetlerinin ivme kazandığı 2010 yılından bu yana bu hizmeti veren işletmecilerin toplam geliri 476 milyon lirayı aştı. Başka bir ifadeyle vatandaşlar, bugüne kadar bilinmeyen numaraları öğrenmeye 476 milyon 220 bin 382 lira harcadı. Söz konusu dönemde rehberlik hizmeti almak için işletmecilere yapılan toplam çağrı sayısı ise 299 milyon 441 bin 346 olurken, 500 milyondan fazla isimle sorgulama yapıldı. Bu yılın ilk çeyreğinde ise toplam çağrı sayısı 5 milyon 787 bin 491 olup toplam çağrı süresi 9 milyon 441 bin 829 dakika olarak gerçekleşti. Söz konusu dönemde 13 milyon 127 bin 228 isim ile sorgulama, 2 milyon 260 bin 989 de numara ile sorgulama yapıldı. 9 milyon 104 bin 905 bireysel numara, 7 milyon 924 bin 541 kurumsal numara sorgulandı. Rehberlik hizmeti sunan işletmecilerin üç aylık gelirleri ise yaklaşık 17 milyon lira olarak gerçekleşti. İlk çeyrek itibarıyla rehberlik hizmeti lisansı almış işletmecilerin 10’u aktif olarak faaliyet gösteriyor.(AA)