Karayolları 1. Bölge Müdürü İsmail Kartal, Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi gibi köprülerin 40 yıl arayla bakım ve onarımdan geçirilmesi gerektiğini belirterek, "Geniş kapsamlı bir çalışma yürüteceğiz. Köprüler, halatların değişiminden, üst yapısından yaya korkuluklarına kadar büyük bir onarımdan geçecek" dedi. "SÖZLEŞME SÜRESİ TAMAMLANDI" Kartal, yaptığı açıklamada, Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi köprülerinin bakım ve onarım ihalesinin sonuçlandığını, sözleşme sürecini tamamladıklarını söyledi. Köprülerden günde ortalama 430-450 bin araç geçtiğini vurgulayan Kartal, "Yaz tatili döneminde kabloların değişim çalışmaları yapılacak" şeklinde konuştu. "Boğaziçi Köprüsü'nün askı halatları değişecek" diyen Kartal, şöyle devam etti: "Bazı onarımlar yapılacak, korkuluklar dahil. Kulelerin bakımı, onarımı, boya ve üstyapı onarımları yapılacak. Büyük kapsamlı bakım ve onarım gerçekleştireceğiz. Sözleşme süresi 540 gün öngörülmüş olsa da daha erken tarihte bitirmeyi hedeflemekteyiz. Özellikle askı kablolarının değişimi esnasında bazı şeritleri kapatarak çalışmayı düşünüyoruz, tamamen trafiğe kapatmayı düşünmüyoruz. Oradaki trafik kapasitesini dar boğaza sokmadan, en hızlı şekilde çalışmaları bitireceğiz." "KÖPRÜLERİ HEMEN HEMEN AYNI RENGE BOYAYACAĞIZ" Kartal, iş programlarını belirlediklerini dile getirerek, trafikte aksaklığa sebebiyet vermeden en uygun şekilde çalışacaklarını vurguladı. Boya çalışmalarının önem taşıdığına kaydeden Kartal, "Boyaların temini çalışmalarına başladık. Temin ettikten sonra ne yapacağımızı, nereden başlayacağımız biliyoruz. Köprüleri hemen hemen aynı renge boyayacağız" ifadesini kullandı. İki köprüde de aynı anda çalışma yapılacağına dikkati çeken Kartal, sözlerini şöyle tamamladı: "Ortalama her birinde 50-100 civarında eleman çalışacak. (Köprülerin sallandığı iddiası) Köprülerin tasarımı itibarıyla zaten doğal rezonansı bulunmaktadır. Bu da gayet doğaldır. Köprülerde şu anda endişe edecek hiçbir durum yoktur. Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi gibi köprülerin her 40 yılda bir büyük bakım ve onarımdan geçmesi gerekiyor. Şu an yapacağımız bakım ve onarım, 40 yılını doldurmuş bir köprünün bakım ve onarımıdır. Daha geniş kapsamlı çalışma yürüteceğiz. Halatların değişiminden, üstyapısından yaya korkuluklarına kadar büyük bir onarımdan geçecek."