Neuralink tıbbi araştırma şirketinin resmi CEO’su olduğunu açıklayan Elon Musk, önümüzdeki 4 sene içerisinde ürünlerini piyasaya sunmuş olacaklarını duyurmuştu. Musk'ın yeni şirketi Neuralink, beyne doğrudan bağlantı sağlamak için beynin içine yerleştirilebilecek cihazlar yapmayı planlıyor. Gelecekteki kişisel teknolojileri hayal etmeye çalıştığımızda, karşımıza çıkan senaryolar bazen korkutucu olabiliyor. Bu senaryolardan biri de reklam sektörü için geldi.
Geçtiğimiz ay sizlerle paylaştığımız haberde, Neuralink’in ilk olarak, yaşlılıkta yaşanan inme, felç hatta hafıza kaybı gibi beyin hasarlarını tedavi etmek için, mikro boyutlu cihaz geliştirmek üzerine çalışacağını aktarmıştık. Bir sonraki hedeflerinin de insanların beyinlerini birbirine bağlayacak bir yol bularak yazısız ve sözsüz iletişimi mümkün kılmak olduğunu da biliyorduk.
Gelecek yıllarda karşımıza çıkacak yüz tanıma, MRI, giyilebilir teknolojiler ve tüketicilerin duygularını okumaya kadar değişen teknolojileri kullanma becerisi reklam sektöründe de çağ atlatabilir. Nitekim şirketler, reklam vermeye uygun olduklarında bu cihazları kullanabilir. Günümüzde pazarlama sektörü zaten tüketici zihinlerini bir ölçüde okuyabiliyor, fakat bunun ilerisi için bazı tahminler de yürütülüyor.
Markalar günümüzde reklamlarını bir kullanıcının yerine ve günün belirli saatlerine göre ayarlayabiliyor olsa da, kullanıcının aklını kullanmaya henüz başlamadılar. Tüketici davranışları üzerine yapılan araştırmalar, insanların duygu durumlarına göre reklamlara verdikleri tepkileri ölçebiliyor ve insanlara uygun reklamların gösterilmesini sağlayabiliyor. Gelecekte ise belki de daha derinlere inilecek ve bir tüketicinin "şu anda canım bir Whooper istiyor" düşüncesi okunabilecek.

Bu konunun üzerine yapılan tahminler bizi yeni giyilebilir teknolojilere götürüyor. Bilim ilerledikçe pazarlamacılar, bir tüketici tarafından arzulanan şeyleri bilmek için bu teknolojileri kullanabilir. Heyecan arayışından, duygu değişimlerine kadar pek çok veriyi kullanarak, insanları tüketim çılgınlığı içinde köleleştirebilir.
Önümüzdeki birkaç yıl içinde belki bu gelişmelere tanık olamayabiliriz, fakat 10 yıl sonra ne olacağıyla ilgili günümüzdeki gelişmeler ışık tutabilir. Google futüristi Ray Kurzweil, geçtiğimiz günlerde 2030'lu yıllarda bilim insanlarının neokorteksleri buluta bağlayacaklarını ve hepimizi daha akıllı ve komik yapacaklarını söylemişti. Teknolojinin ne kadar hızlı ilerlediği göz önüne alındığında, "Reklamlar zihnimizi okuyabilir mi?" sorusunun cevabı şimdilik "evet" gibi görünüyor.