CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü için yüklenici firmalara verilen araç geçiş garantilerinin sağlanamadığını ve yılın ilk 4.5 ayı için hazinenin ödeyeceği miktarın 803 milyon lira olduğunu söyledi.
20 Aralık 2016'da açılan Avrasya Tüneli için hazine tarafından yıllık 25 milyon araç geçişinin garanti edildiğini belirten CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, vaat edilen aracın geçmemesi durumunda aradaki farkın işletmeci şirkete hazineden ödeneceğini hatırlattı.
Akar, yıllık garanti rakamlarına göre Avrasya Tüneli'nden günlük yaklaşık 68 bin araç geçişi yapılması gerekirken ortalama 34 bin araç geçişi sağlandığını, kalan ortalama 34 bin aracın 5 aylık süreçteki bedeli olan 77 milyon 914 bin liranın hazine tarafından işletmeci firmaya ödeneceğini söyledi.
"Osmangazi Köprüsü'nde 585 milyon lira zarar"
Haydar Akar, Osmangazi Köprüsü'nde günlük 40 bin araç geçiş garantisi verildiğini, ancak geçen araç sayısının bunun yarısına bile ulaşamadığını söyledi.
Akar, mart ve nisan aylarında günlük ortalama 14 bin aracın geçiş yaptığı Osmangazi Köprüsü'nde yılın ilk 4 ayı için hazinenin işletmeci firmaya ödeyeceği tutarın ise 585 milyon 200 bin TL olduğunu belirtti.
"Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde de zarar 140 milyon lira"
Yavuz Sultan Selim Köprüsü için, günlük tek yönlü olarak 135 bin araç garantisi verildiği bilgisini aktaran Akar, bu rakamın 1 Ocak- 30 Nisan tarihleri arasında 16 milyon 200 bin araçlık geçiş garantisine karşılık geldiğini, ancak bu dönemde köprüden geçen araç sayısının 4 milyon 600 bin de kaldığını söyledi.
Akar, Sultan Selim Köprüsü için yılın ilk 4 ayı sonunda hazineden işletici firmaya ödenmesi gereken tutarın 140 milyon 376 bin TL olduğunu belirtti.
"Bu tablo değişmezse yıl sonunda oluşacak zarar Osmangazi Köprüsü'nün maliyetini karşılayacak"
Yılın ilk dört buçuk ayında hazinenin ödeyeceği tutarın 803 milyon lirayı bulduğunu ve bu tablonun değişmemesi durumunda yıl sonunda oluşacak zararın 2 milyar 410 milyon olacağını belirten Akar, "Yap-işlet-devret olarak hizmete giren köprü ve tünellerin bedelini millete yükleyenler bugün 'yap-işlet-zararı seyret' politikası ile hareket ediyor. 'Yap-işlet-devret ile milletin cebinden 5 kuruş çıkmayacak' diyen AKP hükümeti maalesef elini milletin cebinden çekmiyor. Eğer bu rakamlarda bir değişim olmazsa yıl sonunda zarar Osmangazi Köprüsü'nün maliyetini bulacaktır" dedi.