Türkiye’de yıllık 80 milyon bilet satılıyor. Bunun 60 milyonu sinema biletinden oluşuyor

Geri kalan 20 milyonun çoğunluğunu spor bileti oluşturuyor. Onu opera, bale, belediye tiyatroları ve en son da canlı etkinlikler izliyor. Dünyada ise bizdekine ters bir durum var. Canlı etkinliklerin bilet satışındaki payı yüksek. Türkiye’de potansiyeli harekete geçirmek için yeni girişimler var. Mobilet bunlardan biri.

ETKİNLİK KEŞFET


Mobilet, cep telefonu ve bilgisayar üzerinden kullanılan online bir uygulama. Uygulamayı cihazınıza indirdikten sonra Facebook ya da e-posta hesabınızla sisteme üye oluyorsunuz. Sonrasında sitede yer alan etkinliklerden birini seçip satın alıyorsunuz. Facebook arkadaşlarınızın gittiği etkinlikleri görebiliyorsunuz. Dinlediğiniz müziklere göre tavsiye alabiliyorsunuz.




1.5 MİLYON SATIŞ


Doğuş Grubu ve Pozitif ortaklığıyla kurulan Mobilet’in genel müdürü Karaoğlan Taşçı, “Mayıs’tan bu yana 10 bin bilet sattık. Bir yılda 1.5 milyon kullanıcı hedefliyoruz. Şimdilik konser ve festival biletleri var. Ağustos’ta spor ve tiyatro biletleri de olacak” dedi. Kullanıcılar, toplu bilet alımı yapabildikleri gibi arkadaşlarının satın alması için bilet veya koltuk da rezerve edebiliyor.

İNDİRİM FIRSATI


Organizatörlerin etkinliklere katılan kitlenin yaş grubu, cinsiyeti gibi ölçümleri yapamadığını söyleyen Taşçı, “Mobilet ile artık bu mümkün. Onlara raporlama hizmeti sunuyoruz. Ayrıca banka, telekom operatörleri, sosyal medya mecraları ile işbirlikleri yapıyoruz. Örneğin, Akbank’ın sponsor olduğu bir etkinlikte Akbank müşterilerine yüzde 10-20 indirim sunuyoruz” diye konuştu.

ANINDA SATIN AL



Bu alandaki diğer girişimlerden biri de Zubizu. Kullanıcının ilgi alanına göre her gün içerik yenileniyor. Sitede yeme-içmeden modaya, seyahatten otomobile, sağlıklı yaşamdan sanat-eğlenceye kadar pek çok bilgi var. Şehirdeki güncel konser ve etkinliklere anında ulaşıyorsunuz. Tavsiye alıp, bilet satın alabiliyorsunuz. Ayıca Mobilet etkinliklerine de Zubizu üzerinden ulaşmak mümkün.