Araştırma kuruluşları GfK ve DigitalTalks tarafından ortaklaşa yürütülen çalışma kapsamında, Türkiye’de kullanıcıların akıllı telefonları konuşma dışında hangi amaçlarla kullandığı belirlendi. Araştırmaya göre kullanıcılar konuşma dışında akıllı telefonlarını en çok internete girmek için kullanıyor.
Ülkenin 15 ilinde 1077 akıllı telefon kullanıcısıyla yapılan araştırmada, akıllı telefonların en çok hangi amaçlarla kullanıldığı tespit edilirken, cinsiyete göre de tercihlerin farklılık gösterdiği görüldü. Örneğin akıllı telefon sahibi kadınlarda telefonların fotoğraf ve video çekme amaçlı kullanım oranı yüzde 67 iken erkeklerde bu oran yüzde 53’te kaldı. Erkeklerin de yüzde 13’ü maillerini kontrol etmek için akıllı telefon kullanırken aynı amaç için bu oran kadınlarda yüzde 7.
Kullanıcıların yüzde 94’ü konuşmanın dışında akıllı telefonları en çok internete girmek için kullanıyor. Geri kalan kullanım amaçları ve oranları da şu şekilde sıralandı: yüzde 70 mesajlaşmak, yüzde 60 fotoğraf ve video çekmek, yüzde 40 müzik dinlemek. Kullanıcıların yüzde 10’u telefonlarda oyun oynamayı tercih ederken aynı oranda kullanıcı da maillerini kontrol etmek için akıllı telefon kullanıyor.
Akıllı telefonlarda en çok kullanılan mobil uygulamalar da araştırıldı. Buna göre yüzde 92 oranıyla WhatsApp en çok kullanılan uygulama olurken onu yüzde 91 ile Facebook, yüzde 69 ile Messenger, yüzde 67 ile Instagram ve yüzde 34 ile Twittertakip etti.