Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının kazı çalışmaları bitti. İBB Başkanı Topbaş, hattın 2019’un ilk aylarında devreye gireceğini ve günde 1 milyon kişinin kullanacağını söyledi
Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattında ışık göründü. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosunun kazı çalışmalarının sona erdiğini belirterek, “Hat 2019’un ilk aylarında devreye girecek. Günde 1 milyon insan buradan geçecek. 8 ilçeden geçecek bu hat, Bağcılar’dan Kabataş’a kadar vatandaşlarımızın denize ulaşımını ve diğer sistemlerle entegre olmasını sağlayacak. Toplam 24.5 kilometrelik bir hattan bahsediyorum. 19 istasyonu var. İstanbul’un önemli hatlarından biri haline gelecek” diye konuştu.
Topbaş, Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının tünel kazı işlemi sona eren Mecidiyeköy-Mahmutbey bölümünde incelemelerde bulundu.
Topbaş, inceleme yaptığı metro hattının maliyetinin, 3 milyar 800 milyon lira olduğunu ve bunun büyük çoğunluğunu kendi kaynakları, gerisini uzun vadeli borçlanma ile karşıladıklarını belirtti.
Beşiktaş-Mecidiyeköy 5.5 dakika
Bu hatta 18.5 kilometrelik 11 istasyonlu Mahmutbey-Halkalı-Başakşehir-Esenyurt metrosunu imzalama aşamasına geldiklerini söyleyen Topbaş, “2019’da 435 kilometre bitmiş ve bitme noktasına gelmiş olacak. Şimdi 1.020 kilometreden bahsediyoruz” dedi. Bu hatta Beşiktaş’tan Mecidiyeköy’e 5.5 dakikada, Mecidiyeköy’den Alibeyköy’e 7.5 dakikada, Beşiktaş’tan Sarıyer Hacıosman’a 25.5 dakikada Mahmutbey’den Mecidiyeköy’e 26 dakikada gidilebilecek.
35 milyar liralık 257 kilometre inşaat sürüyor
Kadir Topbaş, metro çalışmalarının hız kesmeden devam ettiğini belirterek, şu bilgileri verdi: “Kentte 8.5 kilometresi metro olmak üzere 45 kilometre raylı sistemi hizmete aldık. Şu anda 150 kilometre aktif olarak çalışan, 257 kilometre de inşaatı devam eden metro var. Bunun maliyeti 35 milyar lira. Çok ciddi bir maliyet. Buralarda 15 bin kişi çalışıyor. 24 saat çalışıyorlar. Her yerde bir iş, yatırım var. Devasa yatırımlar. İstanbul, dünyadaki en gelişmiş metro ağına ulaşacak. Hedefimiz bin 22 kilometre. Master planları böyle çıktı. En fazla yarım saat yürüme mesafesinde metroya ulaşma imkanı olacak. Milyonlarca insan yer altında hareket edecek.”