10. Stelvio Geçidi Yolu (İtalya)
Doğu İtalyan Alpleri’nin en yüksek dağında (2770 m yüksekliğiyle Col de l’Iseran’dan sonra Alpler’in ikinci en yüksek dağında) yer alan Stelvio Geçidi Yolu, Valtellina ile Adige Vadisi’ni ve Merano’yu birbirine bağlıyor. İsviçre sınırının yakınında, Bolzano’ya 75 km uzaklıktaki yol diğer öldürücü yollar kadar tehlikeli olmasa da çok korkutucu olduğu kesin.
9. A682 Yolu (İngiltere)
Son 10 yılda 100 ölüm kazasına sebep olan A682 İngiltere’nin en kötü yoludur. 22 km uzunluğundaki tek şeritlik yol Kuzey Yorkshire’daki Long Preston ve Nelson yakınlarda yer alıyor. Son 3 yıl içinde 22 ciddi kaza meydana gelmiş ve bu kazalardan 2’si ölümle sonuçlanmış. Uzmanlar yılda her 32 km için 1 ölüm olduğu istatistiğini çıkarmış.
8. Trol Merdiveni (Norveç)
“Trol Merdiveni” olarak bilinen Trollstigen Norveç, Rauma’da yer alan bir dağ yolu. Turistlerin ilgisini çeken dar yol keskin virajlara sahip. Son yıllarda genişletilmiş olmasına rağmen 12,4 m’den fazla uzunluğa sahip araçların yola girmesi yasak. En yukarıda ziyaretçilerin arabalarını bırakacakları bir otopark bulunuyor. O noktadan itibaren 10 dakikalık bir yürüyüşten sonra yolu ve Stigfossen Şelalesi’ni içeren müthiş bir manzara ile karşılaşıyorsunuz.
7. Perdikaki Yolu (Yunanistan)
Yunanistan’da Patiopoulo’dan Perdikaki’ye uzanan yol çok dar ve yoğun bir trafiğe sahip. Yol üzerindeki büyük çukurlar arabalar için büyük tehlike oluşturuyor. Her yıl yayaların, hayvanların, kamyonların, otobüslerin ve arabaların üzerinden geçtiği bu yolda birçok insan hayatını kaybediyor. Özellikle geceleri çok tehlikeli olan yolda kazalar en çok gece saatlerinde meydana geliyor.
6. James Dalton Otoyolu (Alaska)
James Dalton Otoyolu 666 km uzunluğunda çakıl taşlarla kaplı bir yol. Livengood’tan başlayan yol arktik tundra içinden geçerek Alaska’da son buluyor. Alyeska, Kuzey Yamaç’ta bulunan petrol tesislerine kolay ulaşım getirmek adına Dalton Otoyolu olarak bilinen 560 km’lik yolu 150 milyon dolar harcayarak yaptı. 3017 km uzunluğundaki Yukon Nehri’nin karşı tarafına geçmek amacıyla yapılan köprü nehri geçmek için Alaska’da var olan tek yol. Ancak bu yol yeni alınan arabaların üzerinde gidebileceği türden değil. Prudhoe Körfezi petrol tesislerine ulaşım sağlayan ada yol olsa da, bu yolu büyük traktör römorklarıyla paylaşmak zorundasınız. Ön camlar ve farlar römorkların fırlattığı taşlar için kolay hedefler. Çoğu araba kiralama şirketi arabalarının Dalton’da kullanılmasına izin vermiyor. Eğer 4 tekerli bir aracınız, CB radyonuz, yemeğiniz, yedek benzininiz ve lastikleriniz yoksa Dalton’da yol almayı aklınızdan bile geçirmeyin.
5. Tibet Otoyolu (Çin)
Çin’de son 20 yıldır araba kazaları nedeniyle gerçekleşen ölümlerin sayısı neredeyse ikiye katlandı. Ölüm oranı 1985 – 2005 yılları arasında %3.9’dan %7.6’ya yükseldi.
Chengdu ve Tibet arasında uzanan, toprak kaymalarının ve çığların sıkça görüldüğü Siçuan – Tibet Otoyolu’nun bu sorunun büyük bir parçası olduğu kuşkusuz. 2,412 km uzunluğundaki yol doğudaki Siçuan eyaleti merkezi Chengdu’dan başlıyor ve batıdaki Tibet şehri Lhasa’da son buluyor. Siçuan – Tibet Otoyolu boyunca yükseklikleri ortalama 4,000 – 5,000 m olan 14 dağ, ünlü nehirler, ormanlık alanlar ve tehlikeli bölgeler var. Ayrıca eşi benzeri olmayan doğa manzaraları insanı büyüleyecek güzellikte.
4. Rus Federal Anayolu (Rusya)
Rus Federal Anayolu, Moskova ve Yakutsk’u birbirine bağlayan, Antartika dışındaki en düşük hava sıcaklıklarının kaydedildiği yer. Aynı zamanda Yakutsk donmuş kara parçası üzerinde kurulan en büyük şehir. Bazı evler donmuş yüzey nedeniyle tamamen beton kaplı.
Yaklaşık 10 ay süren kış mevsimi boyunca Yakutsk içinde ve dışında araç sürmek ağır iklim şartlarında yol almayı gerektiriyor. Asfalt kaplı olmayan yol yaz aylarında çamurla kaplanıyor, ki bu da yoğun trafiğe yol açıyor. Binlerce arabanın Siberya trağinde çamura saplanıp kalmasıyla hırsızlık, kavga ve diğer yolcuları kaçırma gibi suçlar meydana geliyor. İşte bu kişiler de “Siberya çamur korsanları”.
3. Ruta 5 (Şili)
Arica’dan Iquique’ye uzanan yol tehlikeli olmasıyla tanınıyor. Derin vadileri yaran yolda birkaç araba ya da otobüs görmek mümkün olsa da, bu araçlar o kadar hızlı gidiyor ki adeta ölüme meydan okuyorlar.
2. Guoliang Köprü Yolu (Çin)
Taihang Dağları üzerindeki yol yerel köylüler tarafından yapılmış. 1,200 m uzunluğundaki tünel 5 metre yüksekliğinde ve 4 metre genişliğinde. Bazı köylüler yapım aşamasında kaza geçirerek yaşamını kaybettiyse de çalışmalar devam etti. 1 Mayıs 1977’de trafiğe açılan yol, Çin’deki Hunan eyaletinde yer alıyor.
1. Ölüm Yolu (Bolivya)
“Ölüm Yolu” olarak bilinen Kuzey Yungas Yolu 61 – 69 km uzunluğunda, La Paz’dan Coroico’ya (Bolivya başkentinden Amazon bölgesine) uzanıyor. Bolivya’nın Yungas bölgesinde yer alan yol aşırı derecede tehlikeli olmasıyla tanınıyor. Inter-American Development Bank 1995 yılında buraya “dünyanın en tehlikeli yolu” ünvanını verdi. Her yıl 200 – 300 ziyaretçinin hayatını kaybettiği yolda araçların kaza geçirdiği noktalar işaretleniyor.
2006 yılı sonunda La Paz’dan Coroico’ya uzanan, yapımı 20 yılda tamamlanan yeni bir yol açıldı. Yeni rotanın üzerinde köprü, kanalizasyon sistemi, kaldırım, bariyer gibi modern yapılar yer alıyor.