Kadim Maji Sırları
Yazan: Mamduh Al Daye (Nineveh Shadrach) ve Frances Harrison
Birinci Bölüm
Majikal Yol
Çeviri: Murat Sağlam
Maji yaptığımız değil, olduğumuz şeydir. O binlerce yıldır dünyanın her yerinde vardı ve sanayileşmiş, yüksek teknolojide ustalaşmış modern çağımızda bile var olmaya devam etmektedir. Çeşitli nedenlerden dolayı son birkaç asırda eski ihtişamını yitirmiş ve kadim bilgiyi arayan birkaç insanla sınırlanmıştır. Fakat artık şartlar değişiyor, maji tekrar ana ilgi odağı haline geliyor. Modern medya halkın dikkatini majiye çekiyor. Halkta eski büyücülere dair anlatılan masalların gerçek olmasına dair derin bir istek var. Majisyenler ve büyücüler günümüzde de var olsa da, artık kimliklerini belli eden mücevherler takmıyor ve insanların arasında cübbeleriyle dolaşmıyorlar. Kadim yolları sessizlikle takip ediyor, sükunet içinde atalarımızın sözünü ettiği mucizeleri yaşıyorlar. Majinin bugün hâlâ var olmaya devam etmesinin sebebi, onun gerçek ve çalışan bir sistem olmasıdır. Bunu bizzat görmenizin vakti artık gelmiştir.
Bundan birkaç asır önce böyle bir kitaba sahip olmak, yakılma sebebiniz olurdu. Okült ve majiye ait kitaplar bugün kitapçıların raflarını süslüyor. Modern maji hakkında ne kadar çok kitap varsa, o kadar az majisyen vardır. Zamanla bu da değişebilir, fakat bunun değişip değişmeyeceği sizin gibi insanların majiyi bir hayat yolu olarak kucaklamalarına ikna edecek kesin tecrübeler yaşamalarına bağlıdır. Bunun gerçekleşmesi için majinin eski temeline dönmeli ve onu bir tür ritüel-psikoloji ve zihin gücü olarak görmek yerine, gerçek nesnel bir sanat olarak algılamalıyız. Majisyen için bir sonraki adım majiyi çevrelerindeki dünyadan faydalanmak ve bilgileriyle toplumlarına yardımcı olmak için kullanmaktır. Eskilerden Hillel bir vakitler şöyle demişti: “Eğer ben kendim için değilsem, kim benim için? Ben yalnızca kendim içinsem, ben neyim? Şimdi değilse, ne zaman?” Gelecekte majiye neler olacağı bir bilinmez, fakat size işe yarayan, güvenli ve gerçek majiyi vererek bu geleceği emniyete alabiliriz. Size yalnızca ruhani, duygusal ve fiziksel olarak faydalı olmakla kalmayacak, etrafınızdakilere el vermenizi ve dünyada bir farklılık yaratmanızı sağlayacak bir maji verebiliriz. Bu kitap sizi zorlayacak ve sınırlarınızın ötesine itecektir, fakat aslında hayatınızı değiştirecek olan ve dilerseniz dünyayı daha iyi bir yer haline getirmenize yardımcı olacak şey kitap boyunca verilen maji uygulamalarıdır. Bu kitaptaki teknikler ve ritüeller siz onları uygulamaya sokmadıkça kağıt üzerinde laflardan ibaret kalacaktır. Maji içinde büyü formülleri olan bir kitap almak ve – abrakadabra – fizik yasalarını aşmak değildir. Majisyenler yıllarca majiyi uygular ve yaşarlar. Nasıl din kitapları okuyarak derin dini deneyimler yaşayamazsanız, majiyi kuramsal olarak etüt etmek gerçek majikal deneyimler yaşatmaz. Gerçek bir majisyen olmak için majiyi uygulamalısınız.
Majide yeniyseniz bizi bu hayat biçimine bağlı tutan şeyin ne olduğunu merak edebilirsiniz. Maji son derece bireysel bir iş olduğu için bu, kişiden kişiye değişir. Bununla birlikte size kendi nedenlerimizi anlatabiliriz. Yıllardır maji yapmamızın sebebi, onun hâlâ insanoğlunun bugün sahip olduğu en önemli ruhani disiplinlerden biri olmasıdır. Maji bize her şeyden önce, birçok ruhani mucizeyi, aydınlanmayı, kişisel uyanışı, ruhani bulaşmaları ve birçok şeyi kişisel bir düzeyde yaşatacak araçlar sunar. Maji, peygamberlerin ve ariflerin yaşadıklarını gündelik hayatınızın bir parçası kılar. O ayrıca bize doğanın ruhuyla uyum içinde yaşamanın, farklılık ve önyargı engellerinin ötesine geçmenin, bizi kat be kat olgunlaştırmanın araçlarını sunar. Bize doğru eşi bulmaktan şifa almaya kadar, maddi hayatımızdaki meseleleri ve engelleri idare etmemizi sağlayacak bir sistem sunar. Majiyi sevdiğimiz için yapıyoruz, çünkü o bize tarifi imkansız sevinçler sunuyor. Maji bilgelik yoludur. Maji aşk yoludur. Maji size kişisel aydınlanma getiren ve bu aydınlanmayla birlikte devasa bir yaşama gücü veren ileri ruhani bir disiplindir.
Geçmişte maji öğrenmek istediğinizde bir Usta (Magus) arardınız. Yıllarca bu majisyenin çıraklığını yapar ve ondan sanatı öğrenirdiniz. En iyi yol hâlâ budur. İnsanlar yerleşmiş bir kurum içinde bir öğretmenin rehberliği altında maji öğrenmek için majikal tarikatlara, kovenlere, gruplara, cemiyetlere katılmaktadırlar. Majisyenler yerel tapınakların çevresinde oluşturulmuş gruplarda birleşirler ve bazıları mükemmel grubu aramak için gezgin gibi dolaşırlar. Bir gruba ait olma korkusuyla birlikte, yaşanan hüsranlar son zamanlarda solo çalışmaya dair bir eğilim yaratmıştır. Eğer binlerce majisyenin ve sosyal desteği olduğu bir şehirde yaşıyorsak bu bir sorun oluşturmaz. Fakat böyle bir şey yoktur ve bu yol zaten kendimizi başkalarında yalıtmamıza gerek kalmayacak kadar yalnız bir yoldur. Bugün majikal tapınaklara geçmişte olduğumuzdan daha fazla ihtiyacımız vardır. Bugün dünya, bizi geçmişin karanlığına götürmek isteyen dini fanatiklerin yükselişine tanıklık etmektedir. Majikal localar majisyenleri birleşip kendi hayat biçimlerini korumaları için önemli yerlerdir. Bu yerler kusurdan azade olmasa da, okült öğrencilerin öğretmen bulmalarına hizmet edecektir. Raflardaki kitapların sayısı arttıkça, yeni başlayanlar çelişik bir malumat bombardımanına maruz kalmaktadır. Altının kumun arasından süzülüp yüzeye çıkması yıllar alacaktır, majikal tapınakların kurulmasıyla maji uygulamasında zaman kısalacaktır. İyi öğretmenler çok ihtiyaç duyulan ve çok az kitabın sağlayabileceği tecrübeli rehberliği sunabilirler.
Bununla birlikte kitaplar ve maji birbirlerinden ayrılamazlar. Maji kelimesinin kökeni Magus kelimesine dayanır, Farsça’dan gelen bu kelime Bilge İnsan anlamına gelir. Dolayısıyla majisyenlerin kendi kitaplarını sevmesi şaşırtıcı olmamalıdır. Doğrusunu söylemek gerekirse kitaplar mirasımızı asırlardır korumamızı sağlayan temel araçlar olmuşlardır. Günümüzde bile majisyenlerin ihtiyacını karşılayan daha iyi bir medya seçeneği pek yoktur. Kitaplar ve İnternet görünür gelecekte özel yerini korumaya devam edecektir.
Bu tür kitaplar sizi majisyen yapamazlar. Ancak bir majisyen olmanız için gereken araçları sunarlar. Muhtemelen, bu kitabı aldığınızda zaten bir majisyendiniz ve yeni bilgi arıyordunuz. Bu bir sorun yaratmayacaktır. Bu kitap hem yeni başlayanlara, hem de başvuru aracı olarak kullanmak isteyenlere hizmet etmek amacıyla tasarlanmıştır. Kitap boyunca sanatımızı majiye yeni başlayan birine göre anlattık, deneyimli bir majisyenseniz bu durumu dikkate alınız. Bu kitapla benzeri kitaplar arasındaki başka bir fark da burada sanatımızın en temellerini anlatan bir yaklaşım benimsememizdir. Size sunduğumuz kadim teknikler modern Batılı okur için az biraz değiştirilmiş olsa da, eski ruhlarını ve etkililiklerini korumaktadırlar. Uygulamamız çevre şartlarımıza uyumlu olmalıdır, fakat bu kadim uygulamaları tümüyle bir kenara bırakacağımız anlamına gelmez. Maji canlı ve organik bir gelenektir, ama bir gelenektir.
Bir majisyen olmak için atılacak ilk adım ritüelleri ezberlemek veya formülleri öğrenmek değildir; yeni bir düşünce biçimi geliştirmektir. Çi denilen enerjinin varlığına inanmadan Tai Çi yapmak size bir yere götürse bile, bu yer çok uzak olmayacaktır. Kuşkusuz modern majisyenlerin hepsi aynı şeye inanmazlar. Bazılar yüksek majiye karşı aşağı majinin varlığına inanır; ayrıca majiyi ak, gri ve kara diye ayıranlar vardır. Ayrıca majiyi Jungcu psikoloji ve mentalizm (Zihinselcilik) açısından gören ve majinin yüzde doksanının psikoloji olduğunu ileri sürenler de var. İleri sürdükleri her şeyle hem fikir olmasak da bu görüşlere saygı duyuyoruz. Ne var ki bu kitapta temel kökene, yani geleneksel görüşe odaklanıyoruz. Bunu yapmamızın sebebi bir dogmaya saplanmamız ve geleneği gelenek aşkına korumaya çalışmamız değildir, ancak çeşitli okült akımları yıllarca inceledikten sonra bu yöntemlerin en iyi yöntemler olduklarına ve asırlardır birçok insan için işe yaradığı inancına vardık. Sizin de sonuçlar almanızı ve en iyi tecrübeleri yaşamanızı istiyoruz.
Yıllar içinde majikal deneylerimizle etkilenen, hatta şoka uğrayan bir sürü insanla konuştuk. Böyle bir şeyin bugün hâlâ mümkün olmasına şaşıyorlardı. Bunun nedeni bizim çok güçlü majisyenler olmamız değil. Dürüst olmak gerekirse, kendi majikal gelişimimizi güçle ölçmüyoruz. Sadece iki unsura, kendimizin ve başkalarının hayatına ne kadar Işık getirdiğimize ve yaptığımız işle ne kadar sevgi ürettiğimize bakıyoruz. Bizim için majikal deneyim, majiyi asırlar önceki atalarımızın uyguladığı biçimde uygulamaya bağlıdır. Bir şeyleri doğru yapıyor olmalılar ki asırlardır ölmeyen efsanelere ve hikayelere ilham kaynağı olmuşlar. Yanlış anlaşılmayalım, doğaüstü güçler ve insan üstü psişik yetenekler iddiasında bulunmuyoruz. Fakat başka insanların doğaüstü dedikleri fiziksel tezahürler meydana geldiğinde bizi şaşırtmayacak kadar çok şey gördük.
Kadim majisyenlerin biçim değiştirme (transformasyon), tayyi mekan veya vücudunu başka bir yere taşıma (teleportasyon), bir şeyi havaya kaldırma (levitasyon) ve görünmezlik gibi majinin daha sıradışı iddiaları, ne majisyenin kendi gücünün bir ürünü, ne de cahilleri yanlış yönlendirmek için söylenen yanlış bir bilgidir. Majisyenler insanlıktan eski, görünmez ve yarı fiziksel olan bazı varlıkların var olduğuna inanırdı. Bunlar her kültürde farklı isimlerle çağrılmışlardır: Elfler, Sidhe, Cin, Kadim Varlıklar ve benzeri. Majisyen ruhani çalışma sayesinde bu varlıklarla temasa geçer ve onların yardımını alır. Örneğin Cin majisyeni havaya kaldırabilir. Birçok insan onları görmediği için levitasyonun majisyenin gücü sayesinde olduğuna inanır. Bu varlıkların yardımına layık olmak için yapılan ritüeller, majikal yolun küçük bir kısmını oluşturur. Majikal uygulama her şeyden önce İlahi Gizemler’in kapılarını açmak için kullanılan bir araçtır.
Geleneksel maji ruhanilik ve ruhlar üzerine yoğunlaşmıştır. Kadim majisyenlerin bahsettikleri varlıklar, onlar için en az Güneş ve Ay kadar nesnel bir gerçekliğe sahipti. Majisyenlerin çalıştığı kuvvetlere Arap majisyenler Ruhaniyat derdi. Yunanlar ona Pneuma, Hintliler Prana derler. Bunlar doğadaki bütün canlı şeylerde vücut bulan, İlahi Ruh’un faal hale getirdiği ruhani tecelliler, güçlerdir. Bu Ruhaniyat ile çalışmak sadece majisyenin hayatını değil, onun kişiliğini ve dünya görüşünü de değiştirir. İnsana bugün esef verici biçimde dünyamızda eksik olan kozmosla bağlantılılık hissi verir. Kadim majisyenler için zihin ve imgelem gücü kaynak değil, araçtı. İlahi Varlık ruhu etkiler, ruh zihni etkiler, zihin fiziksel biçimi etkiler. İlahi Varlık’ın rolünü kabul edip onun yaşayan iletkenine dönüşerek, maji sınırsız bir potansiyelle özgürleştirici bir süreç haline gelir. Maji için bütün kozmos, fiziksel, zihinsel ve ruhani her katmanıyla birbirine bağlı canlı bir varlıktır. Her şeyin onu Tek İlahi kaynağa bağlayan bir ruhaniyeti olduğuna inanır. Bu durum Hermes’in Zümrüt Tablet’inde çok güzel bir biçimde ifade edilmiştir:
“Yukarıdaki aşağıdan gelir, aşağıdaki yukarıdan gelir, her şey birden geldiğinden, birlikte birin mucizesini gösterirler.” (Jabir Ibn Havyan çevirisi)
Beşeri bilginin diğer dalları gibi maji de insanlığın en temel ihtiyaçlarına hitap etmeye çalışır. Bizim en çok ihtiyaç duyduğumuz şey değişim ve değişimi kontrol etmek gibi görünüyor. Hayatlarımızı ilerletmek, durumumuzu istediğimiz zaman, istediğimiz yönde değiştirme yeteneği istiyoruz. Majikal literatürün kişinin maddi durumu, medeni hali, sağlığı gibi şeyleri değiştirme teknikleriyle dolu olmasının sebebi budur.
Kadim formüller majisyenin isteğini gerçekleştirmesi için melekleri ve diğer ruhani varlıkları kadim ve güçlü kutsal isimlerle çağırır. Majisyen arketipi böyle doğmuştur: O cübbesi içinde fidan gibi dikilir, elinde bir erk asası tutar ve varlıkları celp eder. Bu varlıkları kendi otoritesiyle değil, İlahi Olan’ın otoritesiyle çağırır. İlahi Olan, doğrudan veya dolaylı olarak bütün majikal olayların kaynağıdır. Majisyen birliğin ve ruhani dengenin özsel gerçekliğiyle uyum içinde olan bir gerçeklik inşa etmeye çalışır. İçsel kozmosunu güçlü bir temel üzerinde yeniden inşa ederek, majisyen en yüksek bilgelik düzeyinin örneği olur. İlahi Olan’ın yaşayan elçisi olduktan, Işık’la dönüştükten sonra, majisyen Kozmos’un ruhani güçlerini kendine yardım etmek için çağıracak otoriteye sahip olur. Gerçek güçlü majikal olaylar sizin iradeniz ile İlahi İrade aynı olup birlik içinde çalıştığında gerçekleşir.
Majikal Başarının İlkeleri
Her sanatın en yüksek başarı için tasarlanmış ilkeleri ve takip edilecek yolları vardır. Maji bir istisna değildir. Ortaçağlı okült alimler çeşitli deneylerin bir sonucu olarak, okültizmin her dalı için farklı prensipler kaydetmişlerdir. Tradisyonumuzun birçok ustası bu ilkelerin kendi başarılarının sırrı olduğunu söylese de, onları burada, sizi dogmanın altında ezmek için sunmuyoruz. Daha modern yaklaşımlara alışkın olanlar bu kuralları fazla katı bulabilirler, fakat kendi tecrübelerimiz bize onların geçerli olduklarını gösterdi. Dileğimiz sizin başarılı olmanız. Buradakilerden mümkün olduğunca çok ilkeyi yüreğinize işlerseniz, majikal çalışmalarınızın sonuçlarının devasa ölçülerde ilerleyeceği kanaatindeyiz. İlkeler belli bir sıraya göre verilmemiştir, kendinizi bütün ilkelere birden ve hemen uymak zorunda hissetmeyiniz. Başlangıç olarak hem fikir olduğunuz ilkeleri takip edip geri kalanları deneyiniz. Onların neden değerli olduklarını kendi tecrübelerinizle görmeniz yeğdir.
İYİ KARAKTER: Majisyenler kusursuz erdem arketipleri değildir. Biz insanız, bütün kırılganlığı ve gücüyle. Ne var ki çalışmamız bizim aydınlık bir doğaya sahip varlıklarla yan yana durmamızı ve meleklerin huzurunda yürümemizi sağlar. Maji bizim beyhude şeyler aramayan, sığ maddeciliğin saplantısına batmamış canlı bir ruha dönüşmemizle ilgilidir. Çevrenizle ilişki içinde kim olduğunuzu kabul görün ve kabul edin. Ruhunuzu Yüce Ruh’un ve en yüksek erdemlerin peşinde gitmeye yoğunlaştırın.
Dini inançlarınıza aykırı herhangi bir şey yapmaktan imtina edin. Bir şekilde dininize aykırı düştüğüne inandığınız bir majikal çalışma yaptığınızda veya en derinlerinizde doğru olduğunu bildiğiniz bir şeye ters bir davranışta bulunduğunuzda, bu sizi suçluluk, utanç ve pişmanlık duygularına sürükleyecektir. Size belli bir dini veya belli bir ahlaki ilkeleri şart koşmuyoruz. İnancınız ve ilkeleriniz ne olursa olsun, onlara sadık kalın. Eğer bir Işık majisyeni olmayı veya daha çok bilinen ismiyle Ak Büyücü olmayı diliyorsanız, şiddetten kaçının ve sevgi dolu, ahlaki bir hayat sürmeye çalışın. Eski Maji kitapları sizden doğruluk içinde hareket etmenizi tembih ederken, size kendi dönemlerinin ahlakını vaaz etmiyorlardı. Söylemek istedikleri yalnızca şuydu: “Benzer benzeri çeker.” Sevgi, ışık ve hayat ilkeleriyle ne kadar uyum içindeyseniz, ruhani alem ve bu değerlerin cisimleşmesi olan varlıklarla o kadar uyum içinde olursunuz.
TEMİZLİK: Maji uygularken yaşadığınız yere yüksek mertebeden birçok ruhani varlık davet etmiş olursunuz. Temizlik ortamın titreşimlerini yükseltir. Eski majisyenler uzun süren majikal ritüeller sırasında günde yedi kez kadar yıkanırdı. Kuşkusu bu kitapla yapacağınız maji seviyesi için böyle bir temizlik gereksizdir. Bununla birlikte maji çalışırken ortam ve kıyafetleriniz temiz olmalıdır. Aynı şekilde yazı yazmak için kullandığınız mürekkep, kağıt ve metaller gibi araçlar da.
DİYET: Başarılı bir majikal çalışmanın önündeki sık rastlanılan bir engel dolu bir midedir. Günlük uygulamalar için çalışmanızı yemek yemeden önce veya yediklerinizi iyici sindirdikten sonra yapın. Geleneksel olarak majisyenler karmaşık ritüelleri yaparken uzun süre boyunca oruç tutarlardı. Ayrıca siz yediğiniz şeysiniz diyen eski sözü mutlaka duymuşsunuzdur. Yiyecek enerjidir ve hayvani ürünler titreşiminizi sebzelerden farklı etkilerler. Eski majisyenler çalışmalarından önce ve çalışmaları sırasında et yemekten imtina ederlerdi. Birçoğu vegan bir diyeti takip ederek yaşamıştır. Fakat isterseniz maji çalışırken et yemeye devam edebilirsiniz. Biz de et yerken öyle yapıyorduk. Ne var ki dürüst olmak gerekirse et yemeyi bıraktığımızda majikal çalışmamız çok ilerledi.
Eski majisyenler bazı sebzeler yemekten de kaçınırlardı. O vakitlerde insanların diş fırçaları ve gargaraları yoktu. Genel felsefelerine göre majikal çalışma öncesinde ve çalışma sırasında sarımsak, pırasa, soğan gibi keskin kokulu şeyler yemek ağzınızda kötü bir koku bırakırdı. Bunlar çok yendiğinde ise koku terinizle çıkardı. Kadimler saflık ve temizliğe çok önem verirlerdi ve isimlerin zikri sırasında kötü kokmak istemezlerdi. Ayrıca bu sebzelerin kokularının Cinlerin hoşuna gitmediğine ve onları getirmeyi zorlaştırdığına inanırlardı.
İZİN ALMAK: Maji uygularken kadim enerjileri kullanacak ve meleklerden cinlere kadar birçok varlığı davet edeceksiniz. Bugünün majisyenleri bunu istedikleri amaçla ve istedikleri zaman yapabileceklerine inanıyorlar. Bu pek doğru bir şey değildir. İzin almak bir ritüelin başarılı olması veya olmamasını belirleyebilir. İzin bir inisiyasyon (el alma) halinde de gelebilir. Bir melek çağrılmadan önce o melekle bir anlaşmayla da sonuçlanabilir.
Bu izin bir kehanet sonucunda da belirebilir. Çalışmanızın başka insanların hayatında bazı etkileri olacaksa veya yüksek derecede tekamül etmiş bir varlığı davet edecekseniz, kehanette bulunmak özellikle önemlidir. Eskilerin kullandığı kehanet tekniklerinden biri, birkaç hafta boyunca devam eden belli bir ritüelden ibaretti. Eğer majisyen operasyonun sonucunda elinde bir leke belirdiğini görürse izin aldığını bilirdi. Diğer yöntemler bazı dualar edip tefekkürlerde bulunmak ve sonra nasıl hissettiğine bakmaktı. Eğer içlerinde korku uyanırsa ritüel yapılmayacak, fakat kendilerini açık ve huzurlu hissediyorlarsa ritüele izin çıktı demekti. Modern okültistler Tarot gibi başka yöntemlere güveniyorlar. Her ritüel yaptığınızda kehanet kullanmak zorunda değilsiniz. Sizden sadece enerjilere uyumlu olmanız ve çalışmadan önce işbirliği yapacağınız varlıklarla yolunda giden ilişkilere sahip olmanız beklenmektedir.