Marka Uzmanı / Marka Yöneticisi / Marka Müdürü
Satış ve Pazarlama
Bir ürün ya da markanın pazarlama (özellikle de reklam ve tanıtım) fonsiyonlarını planlayan geliştiren ve genel anlamda yöneten kişilere erilen addır. Marka Uzmanı / Marka Yöneticisi'nin görev tanımı, ait olduğu organizasyona göre büyük farklılılar gösterebilmektedir. Ancak genel olarak Marka Uzmanı / Marka Yöneticilerinin satış, reklam, halkla ilişkiler, ARGE, pazar araştırmaları konularında bilgi ve beceri sahibi olmaları beklenmektedir.
Temel görevleri, markanın pazarda nasıl bir yer edinmesi gerektiğine, markanın pazarda nasıl poziyonlandırılması gerektiğine karar verip, bununla ilgili her türlü süreci yönetmek ya da bu süreçlere gerektiğinde destek olmaktır.
Marka Uzmanı / Marka Yöneticileri genel olarak İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinden ve Halkla İlişkiler, Reklamacılık bölümlerinden mezun kişiler tarafından tercih edilmektedir. Marka Uzmanı / Marka Yöneticisi olan kişilerin yenilikçi, girişimci, öngörülü, proaktif, empatik, ekonomi dinamikleri ile ilgili, piyasaları takip eden kişiler olması beklenir. Ayrıca Marka Uzmanı / Marka Yöneticilerinin yabancı markaları ve literatürü de takip edecek kadar yabancı dile hakim olmaları da aranan bir özelliktir.