2018’de dijital pazarlamanın, markalar ve tüketiciler nezdinde, yapay zeka ve otomasyonla daha akıllı aygıtların ön plana çıktığı bir sosyal medyanın beklendiği belirtildi.
Netrom Reklam Ajansı sahibi Engin Sarıkaya 2018’de sosyal medya trendlerinin neler olacağı konusunu açıklamalarda bulundu.
Sarıkaya, “2017 yılını bitirirken, sosyal medyanın hayata olan etkisi gün be gün artarak devam ediyor. Markaların hedef kitlelerine ulaşımı, daha kişisel bir bakış açısıyla mümkün oluyor. Markalar için dijital pazarlama, otomasyon ile daha iyi iletişim kurma ve daha çok etkileşime girme başlıklarıyla güçleniyor. 2018’de dijital pazarlamanın, markalar ve tüketicileri buluşturduğu, yapay zeka ve otomasyonla daha akıllı aygıtların işleri kolaylaştırdığı bir sosyal medya bizleri bekliyor olacak” dedi.
“Tüketici, filtresiz ve özgün görsellere, tasarlanmış içeriklere daha çok tepki verecek”
Tüketicilerin artık daha samimi ve kişisel içeriklerle iletişim kurmayı istediğini söyleyen Sarıkaya, artık stok fotoğrafların markaların kişiselliğini yansıtmadığını belirterek, “Tüketiciler markaların, sosyal medya üzerinde paylaştığı özgün ve anlık içeriklere daha çok önem gösteriyor” diye konuştu.
“Hikaye anlatıcılığı hiç olmadığı kadar önem kazanacak”
İçerik yaratıcılığı ve pazarlamasının, 2017 yılının en popüler alanlarından biri olduğunu vurgulayan Engin Sarıkaya, "İçerik konusunda rekabetin arttığı bir yıl yaşadık. Bütün içeriklerimizi hikaye anlatıcılarla hatta gazetecilerle hazırlamaya başladık.
Markaların her yerde tüketicilere ulaşma arzu ve tüketicilerin sosyal medya reklamlarına alışmış olması, markaları doğrudan ticari olmayan, özgün ve samimi içeriklerle yöneltiyor.
Çünkü tüketiciler takip ettikleri markaların, doğrudan ticari reklamlarını değil değer yaratan kendileriyle bağ kurabilecek içeriklerini görmek istiyor”şeklinde konuştu
“Otomasyon 2018’de yerini koruyacak”
2018’in ortalarına kadar, markaların sosyal medya içeriklerinin yüzde 20’sini makinelerin üreteceğinden bahseden Sarıkaya, "Yapay zekanın markalar için büyük bir gelişme olduğunu söyleyebiliriz. Yapılan bir araştırmaya göre; Y kuşağının yüzde 60’ı bir markayla iletişime geçtiklerinde chatbotlarla iletişim kurduklarını söylüyorlar” dedi. Sarıkaya, chatbotların 2018’de daha çok yetenekler kazanması halinde, ekiplerin iş yükünü azaltırken, yeni proje oluşturumlarına daha çok odaklanacaklarını" söyledi.
“Sosyal medya ünlüleri (Influencers) ile daha anlamlı ilişkiler kurmak gerekecek”
Influencer Marketing’in, 2018 yılının trendlerinde önemli bir yere sahip olduğunu, markayla çalışan sosyal medya ünlülerinin özdeşleşmesinin büyük önem taşıdığına vurgu yapan Can, "Tüketiciler artık herhangi bir ünlünün bir ürünü tanıttığını görmek istemiyor. Sektörde ki gerçek liderlerin ürün ya da hizmet hakkında konuşarak, sosyal açıdan değer kazanmasına önem veriyorlar” dedi.
Sosyal medya ünlülerinin her geçen gün arttığına değinen Sarıkaya, doğru sosyal medya yüzlerini bulmanın, istatistiksel pazar verilerinde ki başarıyı ölçme gibi görevlerin artık büyük zaman almadığını belirtti."
“Video konusunda ki rekabet kızışacak”
Sosyal medyanın en çok tüketilen içerik türünün video içerikler olduğundan bahseden Engin Sarıkaya, “Yıllar geçtikçe video içeriklerin kullanım oranı artıyor. Tahminlere göre; 2020’de çevrimiçi içeriklerin yüzde 80’i video olacak.
Sosyal Medya’da paylaşılan içeriklerin neredeyse yüzde 90’ı video içeriklerden oluşuyor” diye konuştu. İzleyenlerin dikkatini çekecek ve onları videoda tutmak için ilk 3 saniyenin önemine vurgu yapan Sarıkaya “Bu sürenin uzatılması içeriğin etkisi için çok önemli.
Çünkü mobil kullanıcılar artık ekranlarını aşağı - yukarı kaydırmadan duramıyor” dedi.