kayseri escort ankara escort izmir escort antalya escort bursa escort istanbul escort

Etiketlenen üyelerin listesi

Toplam 1 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 1 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konulanmış Görüntüleme

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Türk Milliyetçisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Title
    Forum Üyesi
    Üyelik tarihi
    22.Eylül.2017
    Mesajlar
    3,868
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    34 Thread(s)

    Dumlupınar Animasyonu - Türk Donanma Tarihinin En Acı Olayı



    Dumlupınar Denizaltısı Hikayesi'ni animasyon olarak bu videomuzda bulabilirsiniz. Türk Donanma Tarihi'nin en acı olaylarından biri olan Dumlupınar Denizaltı Faciası aynı zamanda Ah Bir Ataş Ver Sigaramı Yakayım türküsüne de ilham vermiştir. Bu büyük trajedide askerin son sözü ise: Vatan Sağ Olsun olmuştur...

    Dumlupınar Denizaltısı Hikayesi: 1953 yılında, 3 Nisan'ı 4 Nisan'a bağlayan gece su üstünden seyrederken, saat 2:10 sularında Çanakkale boğazı Nara Burnu açıklarında Naboland adlı bir İsveç yük gemisiyle çarpıştı. Naboland, baş torpido dairesinin sancak tarafından Dumlupınar Denizaltısına çarpmıştı. Çarpışmanın şiddetiyle Dumlupınar'ın güvertesinde bulunan 8 kişi denize düştü. 8 kişiden 2 si pervaneye takılarak, biri boğularak yaşamını yitirdi. Dumlupınar Faciası'nda olay yerine ilk olarak Gümrük Motoru geldi. Sağ kalan 5 kişi, Gümrük Motoru tarafından Çanakkale'ye götürülerek hastaneye yatırıldı. Denizaltı öylesine hızlı batmıştı ki geminin içindeki 81 kişiden yalnızca 22'si kıç torpido dairesine sığınabilmişti. Burada mahsur kalan 22 kişi battı şamandırasını su yüzüne fırlattılar. Güneşin doğmasıyla birlikte civarda dolaşan balıkçı tekneleri tarafından şamandıra görüldü. Gümrük Motoru derhal şamandıranın yanına geldi. Dumlupınar Denizaltısı'nda Gümrük Motorunun ikinci çarkçısı Selim Yoludüz, şamandıradaki ahizeyi kaldırarak ve "Alo" diyerek cevap bekledi. Denizaltıdan cevap veren Astsubay Selami Özben; elektriğin kesik olduğunu, geminin sancak tarafına 15 derece yatık olduğunu, kıç torpido dairesinde 22 kişi olduklarını bildirdi. Selim Yoludüz, Kurtaran gemisinin geleceğini söyledi. Saat 11:00 sularında Kurtaran olay yerine geldi. 72 saat boyunca çalışmalar durmaksızın sürdü. Fakat boğazdaki şiddetli akıntı nedeniyle çalışmalar sonuçsuz kalıyordu. Artık Dumlupınar Denizaltısı için umutlar kesilmişti.

    Hikayesi Ne kanalında tarihi ya da günümüz olayların, durumların ve yaşanmışlıkların az bilinen yönlerini ve fazlasıyla merak uyandıran ilginç bilgileri sizlerle paylaşıyoruz. Yorum yazıp videolarımızı beğenerek destek olursanız çok mutlu oluruz.

    Konu Türk Milliyetçisi tarafından (13.Ocak.2018 Saat 13:17 ) değiştirilmiştir. Sebep: Açıklama eklendi.


Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Cevap: 2
    Son Mesaj : 24.Eylül.2016, 09:22
  2. Cevap: 0
    Son Mesaj : 12.Temmuz.2016, 18:35
  3. Cevap: 0
    Son Mesaj : 10.Temmuz.2016, 18:38
  4. Türk Tarihinin Kahramanları: II Küçük Yabgu
    Konu Sahibi PySSyCaT Forum Türk Tarihi
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 16.Kasım.2014, 21:41
  5. 1 - Türk Tarihinin Başlangıcı
    Konu Sahibi Albay Forum Türk Tarihi
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 15.Eylül.2014, 12:53

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
gaziantep escort bayan gaziantep escort sesli sohbet seks hikaye onwin venüsbet giriş tipobet365 sahabet karabük escort ordu escort kars escort kocaeli escort izmit escort edirne escort ısparta escort karabük escort manisa escort adana escort
ankara escort ankara escort ankara escort bayan escort ankara çankaya escort kızılay escort kızılay escort ankara eskort ankara escort çankaya escort ankara otele gelen escort kayseri escort istanbul escort avrupa yakası escort çapa escort şirinevler escort avcılar escort beylikdüzü escort