Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg, 2004 yılında kurduğu sosyal paylaşım sitesinde köklü bir değişiklik yapacağını duyurdu.

Son zamanlarda viral videolar, reklamlar, haberler ve canlı yayında intihar görüntüleriyle gündeme gelen sosyal paylaşım sitesi, köklü bir değişilik yapmayı hedefliyor. Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg, yeni yıl itibariyle platformda kişilerarası etkileşimi arttırmayı hedeflediğini açıkladı. Bu doğrultuda, kişilerarası etkileşim ve kullanıcılarının mutluluğuna daha çok önem verilecek.

Kullanıcıların birbirlerinin duvarlarına yazılar yazmaları ya da yorumlar üzerinden konuşmalarına olanak sağlayan platform, aynı zamanda bu algoritma değişiminin markalar için de yararlı olacağını düşünüyor.



Markaların bu yeni değişimle birlikte kendilerini takip eden kullanıcılar ile daha fazla etkileşime girebileceği öngörülüyor.
Zuckerberg, değişimle birlikte insanların platformda daha az zaman geçireceğinin farkında olduklarını açıklarken, amaçlarının kullanıcıların daha kaliteli zaman geçirmelerine katkı sağlamak olduğunu belirtti.

Zuckerberg, haber kaynağındaki algoritma değişikliğinin sebebiyle ilgili olarak, “Biz Facebook’u insanların birbirine bağlı kalmasına yardım etmek ve bizim için önemli insanları yakınımızda tutmak için kurduk.

Ancak yakın zaman önce herkese açık içeriklerin -markalar, şirketler ve medyadan gelen içerikler- bizi birbirimize daha fazla bağlayan kişisel deneyimleri dışarıya itelediği yönünde geri bildirim aldık.
Buna bağlı olarak geçerli içeriği bulmanıza yardım etmeye odaklanma yönünde ürün ekiplerimize verdiğim hedefi değiştiriyorum” dedi.

Kullanıcıların ana sayfalarında tanıdıklarından gelen ve etkileşim alan gönderileri ön plana çıkarmasını sağlayacak yeni algoritmayla, Facebook’un geçtiğimiz yıllardaki popülaritesini geri kazanması planlanıyor.