Popüler mesajlaşma uygulaması Facebook Messenger, 2018 yılında basitleşmeye gidiyor.

Facebook Mesajlaşma Ürünleri Başkan Yardımcısı David Marcus, 2018 yılında Messenger’ı kapsamlı olarak basitleştirmeyi ve düzene sokmayı planladıklarını duyurdu. Blog yazısında uygulamanın amacının dışına çıktığını belirten Marcus, Messaging Day / Stories arasında Snapchatty artırılmış gerçek kamera, bot keşfi bölümü, oyunlar ve daha fazla özelliğin yer almasının Facebook’u karmaşık hale getirdiğini söylüyor.

Son iki yılda birçok uygulama inşa ettiklerini dile getiren Marcus, “Birçoğu ürün pazarına uyuyor. Bu yeni özellikleri oluşturmak için çalışırken uygulama çok dağınık hale geldi. Bu yıl Messenger’ı kitlesel olarak basitleştirip, düzene sokmayı planlıyoruz.” dedi.

Messenger’de dağınık bulduğu kısımlar hakkında bilgi vermeyen Marcus, uygulamadaki tüm özelliklerin uygulamadan kaldırılmayacağını belirtiyor.

Hizmete sunulduğu günden bu yana 1.3 milyar aylık kullanıcıya ulaşan Messenger, hızlı ve hafif bir mesajlaşma uygulamasından, çok yönlü bir uygulamaya doğru evrildi. 2014 yılından bu yana oyun platformu, öykü gibi birçok özellik ekleyen Messenger, son olarak mesaj özet akışına reklam eklemeye başladı.

2016 yılından bu yana Messenger’a eklenen yeni özelliklerden bazıları:



Uygulama, karmaşık yapısından dolayı “basit” mesajlaşma özelliklerini içeren bir “lite” versiyonunu hizmete sunmak durumunda kaldı.

Paylaşım ve göz atma işlemlerinin giderek Instagram, Snapchat, Twitter ve diğer uygulamalara kaymasına rağmen sohbet ve iletişim kolaylığı sağlayan Messenger’ı hala önemli bir noktada tutuyor. Messenger’ın odaklanması gereken en önemli nokta iletişim olarak görülebilir.