Dünya Kuaförler Konfederasyonu (CMC) Türkiye Temsilcisi Harun Cici, son yıllarda bayanların saç renginde doğal renklere dönüş yaptığını belirtti. Saç renginde doğaya dönüş

Cici, Konya'da katıldığı bir programda, Türkiye'yi saç modelleriyle yurt dışında tanıtma gayreti içinde olduklarını ve önemli başarılara imza attıklarını söyledi.

Uluslararası alanda ilk önemli başarıyı Bulgaristan'ın başkenti Sofya'da 2003'te düzenlenen "Uluslararası Kuaförler Festivali"nde dünya şampiyonluğu ile aldıklarını anımsatan Cici, bu festivalde kendisinin de özel dizayner ödülü aldığını belirtti.

Burada yaptıkları saç modelleriyle dünyadaki birçok stilistin dikkatini çektiklerini ifade eden Cici, daha sonra çok sayıda ülkeden davetler almaya başladıklarını ve aradan geçen süreçte başka ülkelerde de önemli başarılar kazandıklarını kaydetti.

2007 yılının UNESCO tarafından Mevlana Yılı olarak ilan edilmesi nedeniyle yine Bulgaristan'da Mevlana'yı anlatan sevgi ve barış temalı saç modelleriyle 12 ülke arasından birinci olduklarını anlatan Cici, "2009'da Ukrayna'da düzenlenen bir yarışmada 20 kategorinin 13'ünde ödül aldık. Gelin saçında, abiye topuzda ve kesim dalında 3 birincilik elde ettik. Türk kuaförleri Avrupa'da önemli bir yere geldi. Uluslararası arenada elde edilen başarılarla birlikte modaya da yön veren insanlarımız çıktı." dedi.

Cici, örgü topuz ve nostaljik modellerde Türk kuaförlerinin dünyada yankı uyandırdığını, sanat ve estetiği ön plana çıkaran modellerle başarılı işlerin ortaya çıkarıldığını, Türkiye'yi felsefesi ve mesajı olan saçlarla dünyada tanıtmaya çalıştıklarını bildirdi.

Dünyada olduğu gibi Türkiye'de son yıllarda bayanların saçlarında doğal renkleri tercih ettiğini ifade eden Cici, "Bayanlar, son 2 yıldır özellikle rengini doğadan alan çikolata kahve ve sıcak kahve gibi renkleri daha çok tercih etmeye başladı. Öte yandan sarı renk ve röfle yine bayanların vazgeçilmezleri arasında yer alıyor." dedi.

Saç modellerini eskiden medyanın yönlendirdiğini ancak bu durumun değiştiğini belirten Cici, elinde ünlü sanatçıların fotoğraflarıyla kuaföre gelen kişilerin azaldığını bunun yerine kişisel tercihlerin ön plana çıktığını ve kişiye özgü saç modellerinin yaygınlaştığını belirtti.

Cici, üst gelir grubunun değil alt ve orta gelir grubunun saçına daha fazla zaman ayırdığını, ilgi gösterdiğini iddia ederek, "Bu çelişkili durumu doyumsuzlukla açıklıyoruz. Alt ve orta gelir grubunda yer alan bayanlar kuaförlere daha fazla ilgi gösteriyor." dedi.