Kitle iletişim araçlarından, telefon, faks, televizyon, teleks gibi araçların montajını sağlayan ara teknik elemanı
Cep telefonu operatörleri 2007'ye gelindiğinde büyüme konusunda sorun yaşıyorlar. Gelişmiş ülkelerde yani penetrasyonun yüksek olduğu pazarlarda yeni müşteri sayısının azlığı, kısa bir süre öncesine kadar % 20'lik büyüme oranlarına alışık olan operatörlerin yeni iş ve gelir modelleri yaratmasını zorunlu hale getiriyor.
Operatörler son 5 yılda yeni iş modelleri yaratacak yeni teknolojilere yatırım yapmaya başladılar. Bunlar arasında mobil chat, mobil TV ve coğrafi tabanlı servisler var. Ancak aynı dönemde MMS ya da bas-konuş gibi bazı teknolojik yatırımların da başarısızlığa uğradığı görüldü.
Son 5 yılda operatörlerin başarı kazandığı ses dışı uygulamaların başında logo, melodi uygulamaları ve katma değerli SMS servisleri geldi. Ancak artık dönem değişti. Mobil telefon operatörlüğü yön ve şekil değiştiriyor. Yeni gelir olanakları ve iş modelleri araştırılıyor.
Şimdi artık telekom işi sadece A noktasını B noktasına bağlamak değil. Bu bağlantı üzerinden geçirilecek olan içerik ve uygulamalar öne geçti. Oysa cep telefoncular hala teknoloji merkezli düşünüyorlar.
Mobil sektör şimdi medya - telekom ve internetin birleştiği bir alan haline geliyor ama mobil telefoncular henüz bu gelişmeyi tam olarak algılayabilmiş gibi gözükmüyor. Mobil sektörü hala eski alışkanlıklarını sürdürmeye çalışıyor. Genişbantın getirdiği olanakları anlayabilmiş değiller. Son 5 yılda mobil operatörler içerikten ziyade, GPRS, 3G, 3.5G, 4G, Anında mesajlaşma üzerinde çalışıyorlar.
Öte yandan yeni gelişen Afrika gibi pazarlardaki mobil operatörlerin sorunu ise, henüz talebi yaratmak ve sürdürmek olarak tanımlanıyor.