Sosyal ağlar, genel olarak insanların internet üzerinden birbirleri iletişim kurduğu sitelerdir. Sosyal ağlar sıfır maliyetle kurulduğu, erişim olanaklarının çok daha kolay olduğu, basit bir şekilde kullanılabildiği için çok geriş kitleler tarafından kullanılmaktadır. Gürümüzde insanlar birbirleri ile iletişime geçmek için sosyal ağları kullansa da ürün ya da hizmet tanıtımı, bir olayın duyurulması, kampanyaların ilan edilmesi gibi amaçlarla da kullanılabilmektedir. Sosyal ağlar genel olarak fotoğraf paylaşım siteleri, video paylaşım siteleri, profesyonel ağ siteleri, blog siteleri, içerik etiketleme siteleri gibi çok sayıda siteleri içermektedir. Sosyal ağlara sosyal medya adı verilmektedir ve geleneksel medyaya göre çok daha geniş kitlelere çok daha kısa sürede ulaşılabilmektedir. Bu nedenle bir ürünü ya da bir kampanyayı duyurmak için sosyal ağların kullanılması mümkündür. Bunun yanı sıra sosyal medya, insanların internet üzerinden birbirleriyle diyalog ve paylaşım yaptıkları mecradır.

İnsanlar sosyal ağları zaman ve mekan kısıtlaması olmadan her tür amaçla kullanabilmektedir. Kullanıcılar, mobil tabancı sosyal medya siteleri üzerinden nerede olularsa olsunlar anlık paylaşımlar yapabilmektedir. İnsanla sosyal medya platformlarında birbirleri ile buluşmakta ve iletişim kurmaktadır. Sosyal ağlar aracılığı ile insanlara yardım edilebilmekte, yardım alınabilmekte, soru sorulabilmekte ve sorulara cevap verilebilmektedir. Bu açıdan bakıldığında sosyal ağların eğitim amaçlı olarak kullanıldığı da söylenebilmektedir. Sosyal medya siteleri ticari olarak da kullanılabilmektedir. Sosyal medya siteleri, bloglar, iş ağları, kurumsal sosyal ağlar, forumlar, fotoğraf paylaşımı, video paylaşımı, ürün ve hizmet değerlendirmeleri gibi birçok farklı şekillerde internet kullanıcılarının karşısına çıkmaktadır.

Sosyal ağlar nasıl kullanılır denildiğinde internetin bulunduğu her yerden kullanılır denilmektedir. Kullanma amacı ise kişiden kişiye değişkenlik göstermektedir. Sosyal ağlar haber paylaşımı için de kullanılabilmektedir. Meydana gelen bir olay, sosyal medya platformu üzerinden paylaşılabilmekte, insanlar haberdar edilebilmektedir. Reklam amaçlı kullanımlarda da ürün ya da hizmetin tanıtımı yapılabilmektedir. Sosyal meydanın geleneksel medyaya göre farklı avantajları vardır. En büyük avantajı da bilgilerin anlık olarak duyurulabilmesidir. Sosyal ağlarla bir olay hem görüntülü hem de yazılı olarak anında duyurulabilmektedir. Sosyal medyanın bir başka avantajı da hızıdır ve geleneksel medyanın bu hıza ulaşması mümkün değildir.





alıntı