"Shell" kelimesi ilk olarak 1891 yılında, Marcus Samuel ve Şirketi'nin Uzakdoğu'ya sevk ettiği gazyağının ticari markası olarak kullanıldı. Londra'da kurulu küçük işletme ilk başlarda antika eşyalar ve doğunun deniz kabuklarıyla ilgileniyordu. Samuel 1897'de Shell Nakliyat ve Ticaret Şirketi'ni kurdu. 1904'te bir istiridye, şirket ve marka adına görsellik kazandırdı.
Neden İstiridye?
Şirket adı "Shell" idi ve Samuel'in Uzakdoğu'ya gazyağı taşıyan tankerlerinden her birine farklı bir deniz kabuğunun adı veriliyordu. İstiridye Samuel'in gazyağını Hindistan'a ithal eden ve Shell Nakliyat ve Ticaret Şirketi'nin direktörü olan iş ortağı Mr. Graham'ın aile armasından alınmış olabilir.
İspanya'daki Santiago de Compostela'ya yaptıkları bir hac sonrasında, Graham ailesi Aziz James'in deniz kabuğunu benimsemişti. Yıllar içinde Shell ambleminin şekli grafik tasarımındaki akımlarla birlikte yavaş yavaş değişti. Güncel amblem 1971 yılında tasarımcı Raymond Loewy tarafından yaratıldı.
Neden kırmızı ve sarı?
1915'te Californialı Shell şirketi ilk servis istasyonlarını inşa etti ve bunların rakiplerin arasından sıyrılmasını sağlaması gerektiğine karar verdi. Californialılara ters gelmeyecek parlak renkler kullandılar: Eyaletin İspanyollarla güçlü bağlantıları nedeniyle kırmızı ve sarıyı seçtiler. Güncel renkler yıllar içinde gelişti ve 1995 yılında yeni perakende görsel kimliğimizin lansmanıyla birlikte parlak ve tüketici dostu Shell Kırmızısı ve Shell Sarısı tanıtıldı.