Bir varlıkta, bir nesnede, bir olayda, müzikte veya soyut bir kavramda hissedilen, algılanan, tanımlanan bakış “Güzellik” tir. Bakışın “Bakılan” dan mı “Bakan” dan mı kaynaklandığı tartışmalı, nesnel veya öznel yorumdur güzellik

Güzellik Evrendeki tüm varlıkların yaratılış süreçleri boyunca aldıkları biçimlerdir. Doğadaki zıtlıkların, farklılıkların birbirini tamamlayarak kurduğu Kusursuz Denge, simetri ve oranla tüm biçimlerde insanlar tarafından yeniden yaratılır. Yaradan’ nın tüm zıtlıklarıyla kusursuz Eseri Kozmos, yaratılışından sonraki döngüsünü güzellikle, sürekli yeniden yaratımla, doğadaki asıl haliyle devam ettirir. İnsan içsel bakışla, doğadaki ilahi izlerde ışığı izleyerek Yüce’ nin Güzelliği’ ni, karanlığı izleyerek Yüce’ nin Gizemi’ ni keşfeder.Sabit ve Belirli olmayan güzellik imgesi, hayatın herhangi bir anında, nesneler, olaylar, yaratımlar, doğadaki yansımalar belirli ruh hallerinde yeni bir ışık altında görülür. Görünen dünyasaldır hissedilen haz ruhsaldır.Dünyada değişerek süren güzellik standartları, döneminin zamanını ve ruhunu yakalamış arketip imgeler olarak belirginleşir. Çağlar boyunca güzellik imgesi Kadın ile tarif edilir. Erkek, güzelliğin bakış açısında genel olarak güçlülük standartlarıyla birlikte anlamlanır.Kadın için yaşamının tüm dönüşümlerini taşıyan imgeler vardır. Güzellik bütün bu dönüşümlerde yeni anlamlar edinir, toplumsal düzeyde imgeler biçimlenir, kadının iç süreçleri arketipler halinde bilinç alanları yaratır böylece dışardan içeriye, görünenden ibaret olmayan gerçek güzellik karakterize olmuştur. Arketipsel köklerini dişiliğin en saf, en ilkel imgesinden alan gerçek güzellik, yetenekleriyle, sezgileriyle, zekasıyla bütün olduğunun bilincinde, ruhun imgeye yansıdığı güzelliktir.Böylece Truvalı Helen’ nin, Kleopatra’ nın, Marilyn Monroe’ nun, Tüm Güzellik Kraliçelerinin Güzelliği, yaşlılıkta bozulmayan, kimliğin daha çok parçası haline gelen her imgeyle tüm kadınlarda artık eşsiz, kusursuz, İdeal Güzelliktir.Güzellikle ilgili bakış, aykırılıkların, düzensiz, biçimsiz, ucube, ışıksız, sıradan imgelerin düzenin dengesine “tekliğe” ait olduğu bilincine götürdüğünde Evrensel ilahi bakıştır. Güzelliğin, güçlü hisler, güçlü enerjiler uyandıran görünenden başka olan ilahi yansımasında, her çirkin, her kusur Yüceler Yücesi’ ne övgüdür artık…