7 Temmuz 2014, Pazartesi



TOKİ’nin daire sattığı kişiler üzerinde yaptığı memnuniyet anketinden çarpıcı sonuçlar çıktı. 11 soruluk ankete katılan 5 bin hak sahibinden yüzde 63’ü tuvalet, banyo ve mutfağın kullanılabilirlik ve kalite açısından uygun olmadığını söyledi. Yüzde 72’lik bölüm ise konutlarda kullanılan malzeme kalitesinin beklentileri karşılamadığı cevabını verdi.

Toplu Konut İdaresi’nin ev sahipleri üzerinde yaptığı memnuniyet anketinden çarpıcı sonuçlar çıktı. 11 soruluk ankete katılan 5 bin hak sahibinden yüzde 63’ü tuvalet, banyo ve mutfağın kullanılabilirlik ve kalite açısından uygun olmadığını söyledi. Yüzde 72’lik bölüm ise ankete konutlarda kullanılan malzeme kalitesinin beklentileri karşılamadığı cevabını verdi.

Başbakanlık’a bağlı Toplu Konut İdaresi (TOKİ), konut açığını gidermek için son 10 yılda 620 bin konut inşa etti. Hak sahiplerinin konutlarını teslim alıp evlerine oturmaya başlamasıyla birlikte konutların kalitesi de tartışılmaya başlandı. Ev sahiplerinin inşaatlardaki eksik ve kusurlar ve geç teslimlerle ilgili protesto ve eylemleri görsel ve yazılı medyada sık sık haber konusu oldu.

Sayıştay raporunda 2012’de TOKİ’nin İzleme ve Kabul Dairesi Başkanlığı’na gelen 6 bin 364 şikâyet ve istekle ilgili bilgilere de yer verildi. 6 ana grupta toplanan şikâyetlerin yüzde 42’si inşaat grubuyla ilgiliydi. Bu kapsamda en fazla şikâyet edilen konular yüzde 16 ile kapı, pencere, cam, yüzde 15 ile alçı, boya, sıva, yüzde 12 ile seramik, karo, fayans yüzde 11 ile çatı, yüzde 9 ile dış cepheden oluştu. Toplam şikâyetlerin yüzde 16’sını mekanik grubu altında en fazla şikâyet edilen konular; yüzde 20 ile su tesisatı, yüzde 15 ile ısıtma tesisatı, % 13 ile doğalgazdan oluştu. Şikâyetlerin yüzde 15’ini oluşturan elektrik grubunda yüzde 19 ile asansör, yüzde 18 ile elektrik tesisatı, yüzde 17 ile TV sistemi şikâyete konu oldu.

Şikâyetlerin yüzde 12’sini oluşturan altyapı grubunda yüzde 21 kanalizasyon, yüzde 20 yol, kaldırım, otopark, yüzde 17 yağmur suyu, yüzde 15 ada içi aydınlatma şikâyete konu oldu. Şikâyetlerin yüzde 7’sini oluşturan altyapı grubunda yüzde 33 bitkisel peyzaj, yüzde 23 çocuk oyun grupları, yüzde 22 spor ve sosyal alanlar şikâyete konu oldu. Şikâyetlerin yüzde 9’unu oluşturan diğer grubunda yüzde 30 konut teslimi sonrası çevre düzenleme, yüzde 17 elektrik, su, doğalgaz abonelik, % 15 site yönetimi şikâyete konu edildi.