Renkler hayatımızın her alanında yer alan, bizler için psikolojik anlamlar ifade eden ve ışık yansımasıyla zihnimizden oluşan kavramlardır. İnsanlar üzerinde etkisi olan renkler, bazı kuruluşlar ve özellikle de kurumsal firmalar tarafından içeriklerine göre özenle seçilerek kullanılmaktadır. Bu sayede müşteri potansiyelini artırmakta ve ürünlerini daha iyi pazarlamaktadır. Peki hangi renk ne anlama gelir biliyor musunuz?

Kırmızı; canlılığı, azmi ve mutluluğu sembolüze eder. Daha çok dünya da iştah açıcı özelliği ile bilinir. Zira dünya üzerinde bir çok yiyecek firmasının logosu kırmızıdır. Burger King, Pizza Hot ve Kentucky Fried Chicken gibi büyük yiyecek kuruluşları buna iyi bir örnektir.
Mavi; gökyüzünün rengini, genişliğini ve sonsuzluğunu sembolüze eder. Bu yüzden dinlendirici ve rahatlatıcı özelliği ile bilinir. Ayrıca insana sakinlik verir. Yapılan bir araştırmaya göre, duvar rengi mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır.
Sarı; gençliğin ve pratikliğin rengidir. Aynı zamanda hüzün ve dikkat çekiciliği özelliği ile de bilinir. Ticari taksilerin sarı renkte olması dikkat çekiciliğe ve gençlerin sarı ağırlıklı tişörtleri çoğunlukla tercih etmesi gençliğe iyi bir örnektir.
Yeşil; doğanın rengi olarak bilinir ve huzur verici özelliğe sahiptir. Aynı zamanda güven verici bir renktir. Bu yüzden bir çok bankanın logosunda hakimdir. Huzur verici özelliğinden dolayı bazı lokanta ve hastanelerde de kullanılmaktadır.
Siyah; karamsallık yönü ile tanınmış bir renktir fakat aksine gücü, otoriteyi ve önerdliği sembolize eder. Japonlar da ise mutluluğu simgeler.
Lacivert; sonsuzluğu ve otoriteyi sembolize eder. Bu yüzden dünya da bir çok büyük firma logolarında lacivert rengi barındırır. Ayrıca mavi giyimli insanlar kendilerini son derece karizmatik ve güvenlir hisseder.
Beyaz; temizlik ve saflığı sembolize eder. Düğünlerde gelinliğin beyaz olması gelinin kötülüklerden arınmış saf bir kişi olduğunu gösterir. Siyasetçilerde kendilerini temiz ve dürüst gördükleri için çoğunlukla olarak beyaz rengi tercih ederler.
Pembe; neşeyi ve şirinliği sembolize eder. Dikkat çekici özelliğide vardır. İndirim yapan bir çok mağaza kağıt ve broşürlerde bu rengi kullanır.