nsanoğlu için yaşamın tümü geniş anlamda bir eğitim sürecidir. Bu süreç içinde çevresindeki diğer bireylerle sürekli bir iletişim ve etkileşim içinde bulunur. Birey, doğuştan gelen niteliklerini en üst düzeye çıkarabilmek için değişik dönemlerde birbirinden farklı, yaşa uygun bir yaşam ortamına ihtiyaç duyar. Araştırmacılar, günümüzde yaşamın ilk altı yılının önemine değinmektedirler ve ilk yılların kişinin gelecekte nasıl bir birey olacağının belirleyicisi oldukları konusunda giderek daha fazla görüş birliği içerisindedirler. Zeka gelişiminin % 60′ının 0-6 yaş arasında tamamlandığı araştırma bulgularındandır. Bu nedenle de okul öncesi dönem ve bu dönemde uygulanacak eğitimin önemi, her geçen gün daha fazla vurgulanmaktadır.
Okul öncesi eğitim; zorunlu eğitim çağına kadar çocukların zihinsel, bedensel, duygusal ve sosyal gelişimlerini sistemli bir ortam içerisinde daha iyi sağlayan, becerilerinin gelişmesine yardım eden, onlara olumlu alışkanlıklar ve davranışlar kazandırmayı hedefleyen ve ilkokula hazırlayan bir eğitim devresi olarak tanımlanabilir. Çocukların ilköğretime başlamalarından önceki dönemde zihinsel, duygusal, kültürel, bedensel ve sosyal gelişimini göz önünde bulundurup yaş ve yetenek özelliklerini de dikkate alarak yapılan planlı ve programlı bir eğitim alanıdır.