Alexa bir trafik ölçüm sistemi gibi bir şey. Bu tarfik ölçümünün büyük bir çoğunluğunu alexa toolbar indiren kullanıcıları sayesinde yapıyor. Tabi birde arama motorları verilerini alexa ile paylaşıyorlar (sıralamanın doğru hesaplanabilmesi için). Alexa bu değerlere bakarak bölgelere göre sıralama yapıyor. Bu kadar bilgi yeter şu anda.

Peki alexa'daki sıralama ne kadar geçekçi?

Alexa'daki sıralama neredeyse gerçeğe yakın ama bunu ilk 1000- 2000 site için söylemek daha doğru. Geri kalan sıralamaların çoğunda karşımıza alexa düşürücü teknikler kullanan bilinçsiz site sahiplerini görüyoruz. Bilinçsiz olmalarının nedeni onların suçu değil tabi.

Peki site sahipleri niçin sonuçlara müdahale etme gereksinimi duyuyor?

Seo konusunda çok fazla bilgi sahibi olmayan site sahipleri arama sıralamalarına Alexa'nın çok büyük katkı sağlayacağını düşünüyorlar. Ama maalesef google amcamız Alexa verilerini o kadar önemsemiyor. Neden önemsesin önce bu konuda düşünmemiz lazım.

Google'ın Alexa'yı önemsememe nedenleri:


  1. Google, Alexa sonuçlarına dışarıdan çok basit bir şekilde müdahale edilebildiğini biliyor ve bir yerde; alexa'ya ne kadar önem verirse bu işin zıvanadan çıkabileceğini de biliyor.
  2. Google'ın alexa'dan veri almasını gerektirecek bir durum yok. Çünkü google kendisi analytics adını verdiği (verdiği sitenin ziyaretçilerinin neler yaptığını neredeyse bizden iyi bilecek bir sayaç) bir sistem yapmış ve bu sistemle sitelerin her şeyini inceleyebiliyor. Yani alexa'ya gerek duymasına neden yok.
  3. Yine analytics örneğinden devam etmek istiyorum. Bildiğimiz gibi analytics sistemini google yapmadı, satın aldı. Yani google bu işte alexa gibi şirketlerin verilerini yeterli bulmadı ve bu işe kendisinin el atması gerektiğini düşündü. Aynı zamanda analytics google amca satın almadan önce; sistemi para ödeyerek sistemi kullanabiliyorduk. Ama google amca satın aldıktan sonra parasız bir şekilde hizmete sundu. Niye? Çünkü ne kadar çok sitenin ziyaretçi istatistiğini bilirse o kadar iyiydi.