ABD’nin Utah Üniversitesi’nden bilim adam larınınyaptığı araştırma, çatal-bıçak takımının boyutunun psikolojik olarakbeslenme alışkanlığını etkileyebileceğini gösterdi.

"Journal of consumer research" adlı tüketici davranışlarının konu alındığı dergide yayımlanan araştırmada,çatalların boyutu ne kadar büyükse, lokmaların da o derece büyük olduğu,dolayısıyla tokluk hissinin daha çabuk geliştiği vurgulandı.

ABD’deki bir İtalyan lokantasında yapılan araştırmada, bilim adamları lokantadaki her masaya biri küçük, biri büyük çatal koydu. Büyük çatal kullananların tabaklarında diğerlerinden iki kat fazla yemek bıraktığı görüldü.

Fransız Le Point dergisinin internet sitesinde de yayımlanan makalede bilim adamları, geniş çaplı olmamasına rağmen araştırmanın, obeziteyle mücadelede diyetisyenlere fikir vermesini umuyor.