Dünyaca ünlü modellerin defilesinde podyuma çıkmak için can attığı ve muhteşem dokuları, eşsiz dantelleri ve ultra modern kesimleri ile modern kadının rüya markası, fanteziyi gerçeğe dönüştüren Victoria's Secret’in hayatımıza nasıl girdiğini, ya bu iç çamaşırı imparatorluğunun arkasında yatan sırrın ne olduğunu biliyor musunuz?
Victoria's Secret’in hikayesi; utangaçlığı yüzünden koskoca bir iç çamaşırı imparatorluğu kuran, sonra da gizemli bir şekilde kendisini 67 metre yüksekliğindeki ünlü Golden Gate Köprüsü’nden aşağıya bırakan Roy Raymond’ un, kendi ile beraber sonsuzluğa götürdüğü sırları üzerine kurulmuş.
Aslında her şey, Roy Raymond eşine sürpriz olsun diye iç çamaşırı almak için gittiği bir mağazada başlar. 1947 doğumlu, Tufts Üniversitesi İşletme ve Stanford mezunu Raymond, onca kadının arasında tek erkek olarak mağazayı dolaşıp iç çamaşırı seçmekten büyük bir rahatsızlık ve utanç duyar , kendisiyle aynı durumda olan, yani karısına ya da sevgilisine iç çamaşırı alırken kendi gibi utanan binlerce erkeğin daha olabileceği düşüncesi ile kendi iç çamaşırı mağazasını açmaya karar verir. Böylece, Roy Raymond banka ve dostlarından denkleştirdiği 80 bin dolar sermaye ile 1977’de Palo Alto' da ki Stanford Alışveriş Merkezi' nde ilk iç giyim mağazasını açmayı başarır.
Mağazasının temellerini kadınları sadece ihtiyaçtan kullanılan düz beyaz iç çamaşırları giymekten vazgeçirip, kraliçe Victoria döneminin iç çamaşırlarını hatırlatan şaşalı, süslü, çekici ve baştan çıkarıcı modellere geri dönmelerini sağlamak fikri üzerine kuran Raymond, markasını da kraliçe Viktoria ve prens Albert’ in yatak odası sırlarından esinlenerek “ Victoria's Secret “ yani Victoria'nın Sırrı olarak isimlendirir ve açtığı ilk mağazayı Victorian tarzında bir yatak odası gibi dekore ederek, Vanity Fair, Warner’s gibi ünlü markaların iç çamaşırlarını satmaya başlar. Aynı zamanda firmayı kuruş nedenini unutmayan Raymond, erkeklerin mağazada kendini rahat hissetmesi için elinden geleni yapar. Hatta sırf erkeklerin daha rahat alışverişlerine imkan sağlamak için posta ile sipariş verilebilmesi amacıyla kataloglar hazırlatır. Böylece, mağaza ilk senesinde 500.000 dolar gibi büyük kar elde eder.
1982 senesine gelindiğinde, artık seri üretime geçerek kendi ürünlerini yaratan Victoria's Secret; 6 mağazaya, 42 sayfalık kataloğa ve senelik 6 milyon dolar gibi yüksek bir ciroya ulaşmıştır. Ama nedeni bilinmez Roymand ani bir kararla, Amerikan Limited Grup ile anlaşarak 4 milyon dolara 1985 yılında şirketini satar. Raymond’ın, Victoria’s Secret’i sattığı kişi olan The Limited’ın kurucusu Leslie Wexner sayesinde daha da büyüyen Victoria’s Secret, 80’lerde milyar dolar cirolar yapmaya başlar ve durmayan bir hızla bugün ki iç çamaşırı imparatorluğu haline ulaşır.
Bu arada Victoria's Secret’ı satışı Roymand için sonun başlangıcı olmuştur. Roy Raymond 1984 yılında “My Child's Destiny” adında bir çocuk mağazası kurmuş ama Victoria' dan elde ettiği başarıyı sağlayamamıştır. Ve firma iki yıl gibi kısa bir süre sonunda iflas eder. 1993 yılında eşinden boşanır ve kanser yüzünden saçlarını kaybeden kadınlar için peruk yapan bir şirkette çalışmaya başlar. Annesinden para alarak yeni bir şirket daha kurmaya çalışsa da o iş de sonuçlanmaz. Ve günümüzün en çekici ve fantastik iç giyim markası olan Victoria's Secret'ın kurucusu olan Raymond tüm sırları ile birlikte sadece 46 yaşında, başarı ile başlayan hayat hikayesine 26 Ağustos 1993' te Golden Gate Köprüsü' nden kendini atarak son verir. Cesedi ancak bir hafta sonra San Francisco Körfezi' nde bulunur.
Arkasında büyük bir sır perdesi ve bir çok soru işareti bırakan Roy Raymond’un intihar nedeni hiç bir zaman tam olarak anlaşılamaz. Kimileri Raymond’ın Victoria’s Secret’i, erken sattığı ve arkasından gelen başarısızlığı kaldıramadığı için, kimileri ise karmaşık özel hayatı yüzünden intihar ettiğini söyleseler de, aslında büyük çoğunluk onun bir travesti olduğu ve Victoria's Secret’ı da kendisi için açtığı gibi dedikodular yüzünden bunalıma girip intihar etmiş olabileceğini düşünür. Aslında işte bu dedikoduların doğruluğunun hiç bir zaman öğrenilemeyecek olması Victoria'nın sırrını oluşturur.
Bu arada Victoria's Secret'ın yeni sahibi olan Wexner’ in şirketi The Limited, sadece iç çamaşırı üretimi ile sınırlı kalmayıp aynı zamanda mayo, pijama, giyim, kozmetik ve parfüm de dahil olmak üzere daha geniş bir ürün yelpazesi ile 1990 yılında büyük bir gelişme ile firmayı Amerika’nın en büyük iç çamaşırı perakendecisi haline getirir. Seksi ve cüretkâr modellerinin yanı sıra, daha sade ve iddiasız modellerle hazırlanan 2004 yılında çıkarttığı “ Pink “ (Pembe) adını verdiği koton grubuyla gençleri de müşteri gurubu içine katan Victoria's Secret, şu anda Amerika içinde 1.035, Kanada’da 312 mağazaya ve 100 güzellik salonuna ulaşmış durumdadır. Ayrıca 2011 Aralık ayında İstanbul Nişantaşı City's de daha sonra da İstinye Park’ta açtığı mağazalar da dahil olmak üzere İngiltere, San Paulo, Brezilya, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, Barbados ve Mexico City Uluslararası Havalimanı, Buenos Aries, Arjantin havaalanı gibi özellikle gümrüksüz alışveriş merkezlerinde de mağazaları vardır. Bu arada Victoria’s Secret’ in, bu inanılmaz ilgi yüzünden Avrupa ve Asya' da da mağazalar zinciri kurma çalışması içinde olduğu da söyleniyor. Bunun yanında 7/24 hizmet veren, internet sitesi üzerinden de satış yapan firma ve her yıl müşterilerine 390 milyon katalog göndermekte. İnanılması zor olsa da Victoria’s Secret’ın her beş saniyede bir iç çamaşırı sattığı söylentisi kulaktan kulağa dolaşıyor. Aslında Victoria’s Secret markasının gelişmesinde “kulaktan kulağa”(world of mouth marketing) diye adlandırılan bedava tanıtım kampanyasının da büyük payı var. Durum böyle olunca 2.4 milyar dolar satış cirosuna sahip olan iç çamaşırı imparatorluğunun sahibi Leslie Wexner’ın Victoria's Secret ile elde ettiği bu büyük başarı sayesinde, bu güne kadar defalarca dünyanın en zengin işadamı seçilmesine şaşırmamak gerekir.
ağımızın modern melekleri bugün kazandıkları milyon dolarları, sahip oldukları yüksek sınıf yaşam tarzını da yine Victoria's Secret’a yani dolayısı ile Roy Raymond’a borçlu. Ama firmanın yüzü olmak hiç de kolay değil. Sadece güzellik de yetmiyor. Peki Victoria's Secret mankeni olabilmek için hangi özelliklere sahip olmak gerekiyor?
*Amerikan vatandaşı olmak ya da 50 eyaletten birinde yaşama iznine sahip olmak.
*En az 1.76 metre uzunluğunda olmak.
*18 - 30 yaş arasında olmak.
*İngilizce okuyabilmek ve yazabilmek.
*Son derece sağlıklı olmak.
*Hiç suç işlememiş olmak.
*Daha önce hiç bir sansasyonel olaya karışmamış olmak.
*Victoria's Secret ve CBS ortaklarıyla ilişki yaşamamış olmak.