Anlam Çözümleme Tabloları (AÇT) Anlam Çözümleme Tabloları (AÇT)

•Anlam Çözümleme tablosu ilk kez ABD’li bilim insanlarınca “semantik özellikler analizi” terimiyle literatüre girmiştir.

•Varlık veya nesnelerin özelliklerinin sınıflanması •Varlık veya nesnelerin özelliklerinin sınıflanması amacıyla öğrencilerin de katıldığı bir etkinlik ile iki boyutlu olarak geliştirilen çizelgelerdir. Tablonun bir boyutunda özellikleri çözümlenecek olan varlıklar veya kavramlar, diğer boyutunda özellikler sıralanır.

AÇT hazırlanırken izlenecek aşamalar:

•Öğretmen bir konu seçer.
•Konu başlığı tahtaya yazılır. (ör: madde ve özellikleri)
•Öğrenciler bulabildikleri kadar çok madde adı bulurlarve bunlar tahtaya yazılır. (ör: taş, su, demir …) demir …)
•Bu maddelerin özellikleri sorulur ve bunlar tahtaya sıralanır (ör: katı, sıvı, gaz, suda yüzer, batar, yumuşak, karışım …)
•Tahtaya iki boyutlu çizelge hazırlanır.(maddeler- özellikleri)
•Öğrencilerden bir özelliğin bir maddede varlığını işaretlemeleri istenir.