Müzik Dersi Planları
Amaç 1 : Öğrencileri tanıma, tanışma ve performans ölçümü
Müzik odasındaki mevcut müzik aletleri ile serbest çalışmaların yapılması, fiziksel (fy- ve fy+) yönelge, sözel yönelge, model alma, bağımsız, ve asistan yardımı ile öğrencilerin seviyesine ve performansına bakılıp 2004-2005 yılı Eğitim ve Öğretim yılı müzik dersinin yıllık planındaki amaçlar ve davranışların belirlenmesi.
Araç ve gereçler: Müzik odasında mevcut olan tüm müzik aletleri
Amaç 2 : Org üzerinde tek parmak ve melodi çalışması
2-1) Orgun beyaz tuşlarına tek parmak ile sağdan-sola basma çalışması.
2-2) Orgun beyaz tuşlarına tek parmak ile soldan-sağa basma çalışması.
2-3) Orgun siyah tuşlarına tek parmak ile sağdan-sola basma çalışması.
2-4) Orgun siyah tuşlarına tek parmak ile soldan-sağa basma çalışması.
2-5) Fiziksel yönelge ile “Happy Birthday” / “ İyi ki doğdun”, “Baş parmağım” ve benzeri şarkıların çalınması.
2-6) Şarkı söyleyebilen çocuklarla şarkıların söyletilmeye, ezberletilmeye çalışılması.
2-7) Komut almayan öğrenciler tek el ve çift el ile serbest çalışma çalışılması. (Motor becerilerinin gelişmesi amacıyla)
2-8) *Konuşabilen öğrenciler ile bildikleri şarkıları söyletmek, mümkünse yeni şarkılar öğretmek.
2-9) *Arta kalan zamanda başarılı öğrenciler ile başarılı oldukları konularda bireysel çalışma yapılacaktır.
Araç ve gereçler: Org
Amaç 3 : Org üzerinde iki parmak ve melodi çalışması
3-1) Sağ ve sol el farklı zamanlarda farklı tuşlara basma çalışması.
3-2) Sağ ve sol el aynı anda farklı tuşa basma çalışması.
3-3) Aynı el ile aynı anda iki farklı tuşa basma çalışması.
3-4) Aynı el ile aynı anda üç farklı tuşa basma çalışması.
3-5) Bir elin iki parmağıyla bir nota atlayarak melodik olarak baştan sona sıra ile tuşlara basma çalışması.
3-6) Bir elin üç parmağıyla birer nota atlalayar melodik olarak baştan sona sıra ile tuşlara basma çalışması.
3-7) Fiziksel yönelge ile “Happy Birthday” / “İyi ki doğdun”, “Baş parmağım” ve benzeri şarkıların çalınması.
3-8) Şarkı söyleyebilen çocuklarla söyletilmeye, ezberletilmeye çalışılması.
3-9) Komut almayan öğrenciler tek el ve çift el ile serbest çalışma çalışılması. (Motor becerilerinin gelişmesi amacıyla)
3-10) *Konuşabilen öğrenciler ile bildikleri şarkıları söyletmek, mümkünse yeni şarkılar öğretmek.
3-11) *Arta kalan zamanda başarılı öğrenciler ile başarılı oldukları konularda bireysel çalışma yapılacaktır.
Araç ve gereçler: Org
Amaç 4 : Basit ritm çalışmaları
4-1) Bageti tutma çalışması.
4-2) Davula tek el ile vurma çalışması.
4-3) Davula çift el ile vurma çalışması.
4-4) Davula sağ ve sol el ile sıra ile vurma çalışması.
4-5) Bagetleri davul kenarına vurma çalışması.
4-6) Bageti bagete vurma çalışması.
4-7) Bagetleri yere vurma çalışması.
4-8) Bageti sırayla bagete, davul kenarına ve yere vurma çalışması.
4-9) İki zamanlı basit ritmi sayarak vurma çalışması.
4-10) Üç zamanlı basit ritmi sayarak vurma çalışması.
4-11) Koltuğa yerleştirilen davula öğrencinin yürüyerek vurma çalışması.
4-12) Koltuğa yerleştirilen davulun hızlandırılmasıyla öğrencinin koşarak vurma çalışması.
4-13) *Ritm olarak kabiliyetli öğrenciler ile basit ritmler tamamlandıktan sonra birleşik ritmlere geçip, çalma çalışması
4-14) *Arta kalan zamanda başarılı öğrenciler ile başarılı oldukları konularda bireysel çalışma yapılacaktır.
Araç ve gereçler: Davul, bagetler, bongo, bilyeli davul ve dönen öğretmen koltuğu
Amaç 5 : Klasik müzik dinletisi
5-1) Müziğin dinletilmesinin çalışması.
5-2) Alkış ile ritm tutma çalışması.
5-3) El zilleri ile müziğe ritm tutma çalışması.
5-4) El Shaker’ı ile müziğe ritm tutma çalışması.
5-5) Marakaslar ile müziğe ritm tutma çalışması.
5-6) Müziğin bitiminde alkışlama çalışması.
5-7) VCD gösterisi.
5-8) *Konuşabilen öğrenciler ile bildikleri şarkıları söyletmek, mümkünse yeni şarkılar öğretmek.
5-9) *Arta kalan zamanda başarılı öğrenciler ile başarılı oldukları konularda bireysel çalışma yapılacaktır.
Araç ve gereçler: Müzik seti, CD, VCD, kasetler, el zilleri, marakas ve el shaker’ı
Amaç 6 : Mevlevi Semai dans çalışması
6-1) Öğrencilerin sağdan sola döndürülmesi çalışması.
6-2) “Dön” komutuyla dönüşün devamının sağlanması çalışması.
6-3) Sağ elin yukarıda tutulacak biçimde dönüşün devamının sağlanması çalışılması.
6-4) Sol elin aşağıda tutulacak biçimde dönüşün devamının sağlanması çalışılması.
6-5) Müziğin bitiminde “Dur” komutuyla öğrencinin durdurulması çalışması.
6-6) Sağ ve sol elin göğüs üzerinde birleştirilmesi çalışması.
6-7) Eğilerek selam verme çalışması.
6-8) *Arta kalan zamanda başarılı öğrenciler ile başarılı oldukları konularda bireysel çalışma yapılacaktır.
Araç ve gereçler: Müzik seti ve Mevlevi Ayini kaset veya CD’ si
Amaç 7 : Yıl sonu gösterileri (kermes) çalışması
Yıl sonu ve kermes için sınıflardaki öğrencilerin kabiliyetlerine göre grup veya bireysel olarak seçiminin yapılması, oyunların sınıf bünyesinde belirlenmesi ve çalıştırılması.
Araç ve gereçler: Belirlenen gösteri çalışması için uygun olan müzik aletleri kullanılacaktır.
Amaç 8 : Müzik eşliğinde ritmik yürüyüş çalışması
8-1) Yuvarlak masa etrafında sol el masa üzerinde öğrencilerin düzenlenmesi.
8-2) Yuvarlak masaya kolonya dökülerek “yürü” komutuyla öğrencinin yürütülmesi.
8-3) “Dur” komutyla öğrencinin durdurulması çalışması.
8-4) Sağ el yuvarlak masanın üzerine konulup ters istikamete yürütülmesi çalışması.
8-5) Müziğin bitiminde öğrencilerin durdurulması ve alkışlama çalışması.
8-6) *Konuşabilen öğrenciler ile bildikleri şarkıları söyletmek, mümkünse yeni şarkılar öğretmek.
8-7) *Arta kalan zamanda başarılı öğrenciler ile başarılı oldukları konularda bireysel çalışma yapılacaktır.
Araç ve gereçler: Yuvarlak masa, kolonya, müzik seti, CD ve kasetler.
Amaç 9 : Gitar ve mandolin çalışması
9-1) Gitarın (veya mandolin) işlevine uygun olarak tutulması çalışması.
9-2) Sol el sapta, sağ el gitar (veya mandolin) üzerinde sabit tutulması çalışması.
9-3) Sağ el ile tellere parmak ya da tezene ile vurdurulması çalışması.
9-4) Sol el ile telin üzerine basıp, sağ el ile tellerin çaldırılması çalışması.
9-5) *Arta kalan zamanda başarılı öğrenciler ile başarılı oldukları konularda bireysel çalışma yapılacaktır.
Araç ve gereçler: Gitar, mandolin ve tezene.
Amaç 10 : Mevcut müzik aletlerinin isimlerinin öğretilmesi
10-1) Davulun isminin tekrar edilip söyletilmesi ve işlevine göre çalınması.
10-2) Defin isminin tekrar edilip söyletilmesi ve işlevine göre çalınması.
10-3) Orgun isminin tekrar edilip söyletilmesi ve işlevine göre çalınması.
10-4) Mandolinin isminin tekrar edilip söyletilmesi ve işlevine göre çalınması.
10-5) Marakasın isminin tekrar edilip söyletilmesi ve işlevine göre çalınması.
10-6) Bongonun isminin tekrar edilip söyletilmesi ve işlevine göre çalınması.
10-7) Flütün isminin tekrar edilip söyletilmesi ve işlevine göre çalınması.
10-8) El Shaker’ının isminin tekrar edilip söyletilmesi ve işlevine göre çalınması.
10-9) El zilinin isminin tekrar edilip söyletilmesi ve işlevine göre çalınması.
10-10) Gitarın isminin tekrar edilip söyletilmesi ve işlevine göre çalınması.
Araç ve gereçler: Davul, def, org, mandolin, marakas, bongo, flüt, el shaker’ı, el zili, gitar. (Şayet aletler mevcut değil ise bu aletlerin resimleri kullanılabilinir.)
Amaç 11 : Nefesli sazlardan flüt ve mızıkanın üfletilmesi ve öğretilmesi
11-1) Flütün tutulması.
11-2) Flütün sağ ve sol el ile işlevine göre tutulması çalışması
11-3) Flütün üfletilmesi çalışması.
11-4) Nefes ile ses çıkarma çalışması.
11-5) Doğru ve net ses çıkarma çalışması.
11-6) Sağ ve sol elin flüt üzerinde amacına uygun olarak tutulması, deliklerini kapama, açma suretiyle ses çıkarma çalışması.
11-7) Parmakların çalıştırılmasıyla iki ayrı notayı sırayla üfleme çalışması.
11-8) Mızıkanın iki el ile tutulması çalışması.
11-9) Mızıkayı üfleyerek ses çıkarma çalışması.
11-10) Mızıkayı sağa ve sola iteleyerek, aynı anda üflenilmesi ve ses çıkarma çalışması.
Araç ve gereçler: Flüt ve mızıka
Amaç 12 : Metalafon ile ses çalışması
12-1) Metalofonu iki baget ile tuşlarına vurma çalışması.
12-2) Metalafonun gri (beyaz) tuşlarına iki baget ile vurma çalışması.
12-3) Metalofonun siyah tuşlarına iki baget ile vurma çalışması.
12-4) Metalafonun üzerinde tek baget ile bir vuruşta tüm tuşlarını sağ el ile sağdan sola, sol el ile soldan sağa doğru tüm tuşlarına vurma çalışması.
12-5) Tuşlara tek baget ile tek tek vurma çalışması.
12-6)Tuşlara tek baget ile iki kere vurma çalışması.
12-7) Birer tuş atlayarak, iki notaya sağdan sola ve soldan sağa, baştan sona vurulması çalışması.
Araç ve gereçler: Metalafon ve bagetler.
Amaç 13 : El ritmleri çalışması
13-1) El Shaker’ını müzik eşliğinde sallama çalışması.
13-2) Marakasların sağ ve sol ellerle tutulması çalışması.
13-3) Marakasların müzik eşliğinde sallanarak ses çıkarılması çalışması.
13-4) Sağ el ve sol el yukarı ve aşağı hareketlerinin yaptırılması çalışması.
13-5) Kol hareketlerinin değişiminde marakasların çalınması çalışması.
13-6) El zillerinin ellere takılması çalışması.
13-7) El zillerinin müzik eşliğinde birbirine vurdurulara ses çıkarma çalışması.
Araç ve gereçler: El shaker’ı, marakas, el zilleri.
Amaç 14 : Piyano çalmayı öğretme 1
(Sayı ve siyah/beyaz kavramının öğretilmesi)
14-1) 1-2-3-4-5 sayılarını tanıtma ve öğretme çalışması
14-2) Siyah ve beyaz renk kavramlarının öğretilmesi çalışması
14-3) 2 ve 3’lü siyah tuşların sorulup, öğrenciden eli ile gösterek buldurma çalışması.
14-5) Boş bir kağıda piyano tuşlarının renksiz olarak çizilmesi.
14-6) Öğrenciye tümü beyaz tuşlardan 2’li siyah tuşların buldurulup boyatılması çalışması.
14-7) Öğrenciye tümü beyaz tuşlardan 3’lü siyah tuşların buldurulup boyatılması çalışması.
14-8) Aynı kağıtta siyah ve beyaz tuşların sorulup el ile bulunması çalışması.
14-9) Siyah tuşlarda 2 ve 3’lülerin sağ el ve sol el ile sorulup el veya yumruk ile çalınması çalışması.
Araç ve gereçler: Resim defteri, kalem.
Amaç 15 : Piyano çalmayı öğretme 2
(Sağ ve sol el ve parmak numaralarının öğretilmesi çalışması)
15-1) Sağ elin kırmızı renk kalemle boyanması ya da sağ ele kırmızı kurdele takılması çalışması.
15-2) Sol elin mavi renk kalemle boyanması ya da sağ ele mavi kurdele takılması çalışması.
15-3) Sağ el sarımsak, sol el soğan olarak çocuklara sağ ve sol kavramlarının yerleştirilmesi çalışması.
15-4) Öğrencinin ellerinin sağ ve sol bir çok resminin deftere çizilmesi çalışması
15-5) Öğrenciye çizilen el resimlerinden sağ ve sol ellerinin sorulup buldurma çalışması.
15-6) Deftere bulunana doğru elin sağ ise kırmızıya, sol ise maviye boyatılması çalışması.
15-7) 5-4-3-2-1 Sol el parmak numaralarının soldan sağa öğretilmesi çalışması.
(Bu çalışmada parmaklar üzerine rakamların yazılması veya etiketlenmesi kolaylık sağlayacaktır.)
15-8) 1-2-3-4-5 Sağ el parmak numaralarının soldan sağa öğretilmesi çalışması.
(Bu çalışmada parmaklar üzerine rakamların yazılması veya etiketlenmesi kolaylık sağlayacaktır.)
15-9) Çizilen ve boyanan el resimlerinin altına rakamların yazılması ve hangi numaranın sağ ve sol eldeki parmağa denk geldiğinin öğrenciye buldurma çalışması.
15-10) Sağ elde öğrenciye söylenilen parmak ile herhangi bir tuşa basma çalışması.
15-11) Sol elde öğrenciye söylenilen parmak ile herhangi bir tuşa basma çalışması.
Araç ve gereçler: Kırmızı, mavi kalem, mavi ve kırmızı kurdele, defter ve kalem, etiketler.
Amaç 16 : Piyano çalmayı öğretme 3
(Piyano üzerinde merkez, kalın ince ses ve seyirlerin öğretilmesi)
16-1) Piyanonun markasının olduğu yer “Middle” yani ortadır. Merkezi öğretme çalışması.
16-2) Kaplan, kurbağa, kedi, fare ve kuş seslerinin taklitlerini çocuklara yaptırma çalışması.
16-3) Piyanonun solundaki seslerin verilmesiyle “kaplan” sesinin taklit edilmesi çalışması (pest- en kalın sesler).
16-4) Piyanonun pest sesleri ile middle yani orta sesler arasında kalan seslerin verilmesiyle “kurbağa” sesinin taklit edilmesi çalışması.
16-5) Piyanonun Middle’ında yani ortasında olan seslerin verilmesiyle “kedi” sesinin taklit edilmesi çalışması.
16-6) Piyanonun en tiz sesleriyle middle’ın arasında kalan seslerin verilmesiyle “fare” sesinin taklidi çalışması.
16-7) Piyanonun sağında kalan en tiz seslerin verilmesiyle “kuş” sesinin taklidi çalışması.
16-8) Bu seslerin karışık olarak verilmesiyle sesin hangi hayvan sesine yakın olduğunun düşünülüp, o hayvan sesinin taklidi çalışması.
(Bu davranışta birkaç nota yanlış verilen cevaplarda doğru kabul edilmelidir.)
16-9) Pest seslerden middle’a kadar olan seslere sol (mavi) el ile vurma çalışması.
16-10) Middle’dan en tiz seslere kadar sağ (kırmızı) el ile vurma çalışması.
16-11) Her iki elin piyano üzerindeki gerçek el pozisyonlarında beraber ya da tek tek burulma çalışması.
Araç ve gereçler: Piyano, kırmızı mavi kalem ya da kurdele.
Amaç 17 : Piyano çalmayı öğretme çalışması 4
(Ses demetlerinin inici veya çıkıcı seyrinin bulması çalışması.)
17-1) Bir panoya bir dağa, buluta ya da merdivene çıkan bir adam, yokuş çıkan bir araba, uçan balon, kuş ve benzeri resmleri koymak, bulunamaz ise öğrenciye yükseği ve yüksekliği yukarıda örnekler ve benzerleriyle öğretme çalışması.
17-2) Bir panoya yeryüzüne merdiven ile inen bir adam, yokuş aşağı inen bir araba, yerde oturan tavşan, ev, tren, yokuş inen bir araba ve benzeri resimleri koymak, bulunamaz ise öğrenciye inmeyi, kalınlığı kalınlaşma gibi kavramları yukarıda örnekler ve benzerleriyle öğretme çalışması.
17-3) Çıkıcı, yani pestten tize (piyanonun solunda sağına doğru) melodi örneklerinin çalınması, duyumu ve hangi resim veya nesne ile tasvirinin yapıldığının cevaplandırılması çalışması.
17-4) İnici yani tizden peste (piyanonun sağından soluna doğru) melodi örneklerinin çalınması, duyumu ve hangi resim veya nesne ile tasvirinin yapıldığının cevaplandırılması çalışması.
17-5) İnici ve çıkıcı nota demetlerinin karışık olarak sorulup, öğrencinin cevaplandırılması çalışması.
17-6) Siyah tuşlarda öğrenciye sol ve sağ elde merdiven çıkmasının taklidinin öğretilmesi çalışması.
17-7) Beyaz tuşlarda öğrenciye sol ve sağ elde merdiven inmesinin taklidinin öğretilmesi çalışması.
*İnici ve çıkıcı seyirleri yokuş çıkan ve yokuş aşağı inen bir araba ile çocuklara anlatmak mümkündür. Yokuş çıkan bir araba biraz zorlanır ve sesi homurdayarak çıkar, ama aşağı inen bir araba fazla ses çıkarmaz. Burada melodide amaç aşağı sesleri kalınlaştığı için, yukarı sesleri inceleştiği, tizleştiği için birbirinden ayırt etmektir.
Araç ve gereçler: Piyano ve çeşitli resimler
Amaç 18 : Nota isimlerinin öğretilmesi çalışması 1
(Şarkı ile notaların öğretilmesi çalışması)
18-1) Aşağıdaki şarkı sözlerinin tahtaya yazılması çalışması.
DO Bir külah DO-ndurma
RE Masmavi bir de-RE
Mİ Denizde bir ge-Mİ
FA Gemide bir tay-FA
SOL Papatyalı bir y-OL
LA Güneşten bir dam-LA
Sİ Ayşe’nin kedi-Sİ
Yine şimdi tekrar DO-SOL-Mİ-RE-DO
Amaç 18 : Nota isimlerinin öğretilmesi çalışması 1
18-2) Eğiticinin bu şarkıyı söylemesi çalışması.
18-3) Öğrencilerin öğretmene eşlik çalışması.
18-4) Org üzerinde DO sesine basılarak “DO Bir külah –DO-ndurma” dizesinin söylenilmesi çalışması.
18-5) Org üzerinde RE sesine basırılarak “RE Masmavi bir de-RE” dizesinin söylenilmesi çalışması.
18-6) Org üzerinde Mİ sesine basılarak “Mİ Denizde bir ge-Mİ” dizesinin söylenilmesi çalışması.
18-7) Org üzerinde FA sesine basılarak “FA Gemide bir tay-FA” dizesinin söylenilmesi çalışması.
18-8) Org üzerinde SOL sesine basılarak “SOL Papatyalı bir y-OL” dizesinin söylenilmesi çalışması.
18-9) Org üzerinde LA sesine basılarak “LA Güneşten bir dam-LA” dizesinin söylenilmesi çalışması.
18-10) Org üzerinde Sİ sesine basılarak “Sİ Ayşe’nin kedi-Sİ” dizesinin söylenilmesi çalışması.
18-11) “Yine şimdi, tekrar DO-SOL-Mİ-DO” denilerek DO-SOL-Mİ-DO seslerinin basılarak şarkının söylenilmesi çalışması.
18-12) Şarkının arkaya arkaya çalınması ve ezberletilmeye çalışılması.
Araç ve gereçler: Piyano veya org
Amaç 19 : Nota isimlerinin öğretilmesi çalışması 2
(Renk ve isimler ile nota isimlerinin öğretilmesi)
Amaç 19 : Nota isimlerinin öğretilmesi çalışması 2
(Renk ve isimler ile nota isimlerinin öğretilmesi)
19-1) Do-re-mi-fa-sol-la-si notalarına verilecek renklerin belirlenmesi çalışması.
Do : Kırmızı
Re : Mavi
Mi : Turuncu
Fa : Yeşil
Sol : Sarı
La : Mor
Si : Kahverengi
Do : Kırmızı
19-2) Küçük beyaz etiketler üzerine notalara verilen renkler ile nota isimlerinin yazılması ve aynı renk ile boyanması çalışması.
19-3) Etiketlerin isimlerinin aynı nota üzerine basılması çalışması.
Amaç 19 : Nota isimlerinin öğretilmesi çalışması 2
(Renk ve isimler ile nota isimlerinin öğretilmesi)
19-4) Notaların hatırlanması için notalara isim verilmesi çalışması
Do : Bıyıklı DO-mates
Re : RE-çel
Mi : Mİ-dye
Fa : FA-re
Sol : SOL-ucan
La : LAM-ba
Si : Sİ-ncap ya da Sİ-nek
Do : DO-mates (oktav)
19-5) Notanın adının verilmesi, o notanın isminin söylenmesi ve renginin bulup basma çalışması.
19-6) Bu çalışmanın diğer notalar, isimleri ve renkleriyle devam etmesi çalışması.
19-7) Notaların piyanodaki yerini bulma, öğrenme durumuna getirme çalışması.
Araç ve gereçler: Piyano (veya org) renkli kalemler ve beyaz küçük etiketler.
Amaç 20 : Nota ve es değerlerinin öğretilmesi çalışması
¬ : Birlik nota
° : İkilik nota
°. : Noktalı ikilik
± : Dörtlük nota
Ä : Sekizlik nota
20-1) Dörtlük nota ve es değerinin tahtaya yazılması, bir el çırpışıyla “birlik” diyerek söyletilmesi çalışması.
20-2) İkilik nota değeri ve esinin tahtaya yazılması, bir el çırpışıyla iki hecede “iki-lik” diyerek söyletilmesi çalışması, daha sonra iki vuruşta “iki-lik” diyerek söyletilmesi çalışılması.
20-3) Noktalı ikilik nota değeri ve esinin tahtaya yazılması, bir el çırpışıyla üç hecede “noktalı-iki-lik” diyerek söyletilmesi, daha sonra üç el çırpışıyla “noktalı-iki-lik” diyerek söyletilmesi çalışması.
20-4) Birlik nota değeri ve esinin tahtaya yazılması, tam nota, bir el çırpışıyla “tam-nota-çal-dım” diyerek söyletilmesi, daha sonra dört el çırpıyla “tam-nota-çal-dım” diyerek söyletilmesi çalışması.
20-5) Sekizlik nota değerinin tahtaya yazılması, dörtlük notanın yarısı zamanda iki el vuruşuyla “sekiz-lik” olarak vurdurulması çalışması.
20-6) Müzik defterinden seçilen parçaların nota isimlerini vermeden sadece ritmik olarak zamanlarının el ile vurulması çalışması.
(Ritimlere el vuruşuyla beraber ayak vuruşu da eklenebilir.)
Araç ve gereçler: Tahta, tahta kalemi, müzik kitabı.
Amaç 21 : Kulak eğitimi
(Piyanoda notaların yerleri ve isimleri öğrenildikten sonra yapılacak bir eğitimdir.)
21-1) Piyanonun tam (middle) ortasındaki do sesine basılır ve sesin “A” harfi ile verilmesi istenir.
21-2) İki ayrı ses (bir nota atlayarak) melodik (yani ayrı ayrı) olarak basılır ve iki sesin aynı şekilde verilmesi istenir.
21-3) Bu işlem çocukların sesinin yettiği yere kadar ikili olarak devam eder ve geriye dönerek başlanılan yerde bitirilir.
21-4) Üç ayrı ses (birer nota atlayarak) melodik (yani ayrı ayrı) olarak basılır ve üç sesin aynı şekilde verilmesi istenir.
21-5) Bu işlem de çocukların sesinin yettiği yere kadar üçlü olarak devam eder ve geriye dönerek başlanılan yerde bitirilir.
21-6) Dört ayrı ses (birer nota atlayarak) melodik (yani ayrı ayrı) olarak basılır ve dört sesin aynı şekilde verilmesi istenir.
21-7) Bu işlem de çocukların sesinin yettiği yere kadar dörtlü olarak devam eder ve geriye dönerek başlanılan yerde bitirilir.
21-8) Ardından farklı bir notaya basılır, sesin “A” olarak verilmesi istenir.
21-9) Bu sesin ilk sesten daha kalın bir ses mi, yoksa ince bir ses mi olduğu sorulur.
21-10) Kalın ya da ince olan o sese kadar gam yapılması ve notanın adının söylenmesi istenir.
21-11) Tekrar bir başka ses verilir, tekrar ince ya da kalın olduğu sorulup, gam yapılarak o sesin de adının söylenilmesi istenir.
(Bu çalışmanın kalıcı olması için her ders tekrar edilmesi uygundur.)
Araç ve gereçler: Piyano ya da org
Aşkın Güney
ALINTI:::::::::::::