Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin asıl mesleği ne olursa olsun özel gereksinimli çocuklar ile ilgili dünyada uygulanan müfredat ve diğer yaklaşımlar hakkında bilgisi olması gerekir.Tanısı önemli olmaksızın özel gereksinimli çocuğumuzun birden fazla desteğe ihtiyacı vardır. Geçirdiğimiz seansların içerisinde çocuğun gereksinimlerinin farkına varabilecek, zenginleştirilmiş eğitim uygulamalarıyla seanstan en fazla verimi alacak diğer yaklaşımlar hakkında fikrimiz olması gerekir. Örneğin: Aşırı hareketli, ifade edici dili olmayan, ince motor becerileri zayıf bir çocukla çalışırken floortime teknikleriyle başlayıp, çocuk yönerge almaya başladığında yeni becerilerin öğretimi planlanabilir. Yeni becerilerin öğretimi sırasında ince motor becerilerini kuvvetlendirici hedefler seçilebilir. Hareketliliğini azaltıp dikkatini çoğaltmak amaçlı duyusal bütünleme alıştırmaları yapıldıktan sonra masa başı aktivitelere başlanabilir. Her çocuğun gereksinimleri farklıdır. Özel eğitimde eğitimin içeriğini çocuğun gereksinimleri belirler. Alanı ile ilgili dünyada uygulanan müfredattan, eğitim yaklaşımlarından habersiz olan bir öğretmenin sıradanlaşması kaçınılmazdır. Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin zengin bir materyal arşivine sahip olması, alanın içerisinde istihdam edilen farklı meslek elemanları ile fikir alışverişi içerisinde olması ve gerektiğinde uzman desteği alması gerekir.Kendi alanımızda yenilenmeye devam ederken aynı zamanda diğer alanlarda da neler yapıldığını takip etmeliyiz.