Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulunca (BTK), elektronik haberleşme sektöründe müşteri hizmetleri aramalarının ücretlendirilmesinde tüketici mağduriyetinin önlenmesine yönelik düzenleme kamuoyu görüşüne açıldı.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, tüketici hak ve menfaatlerinin korunmasına yönelik önemli düzenlemeler gerçekleştiren BTK, elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecilerin müşteri hizmetlerine yapılan aramaların her yöne paketler kapsamındaki dakikalardan düşmemesi veya tarife kapsamındaki arama ücretlerinden daha pahalı olması konusunda artan tüketici şikayetlerine ilişkin aldığı Kurul Kararını kamuoyu görüşüne açtı.
Kararda, müşteri hizmetlerine yapılan aramaların abonenin ses paketindeki dakikalardan düşmesi veya abonenin mevcut tarifesindeki dakika ücretine göre ücretlendirilmesi öngörülüyor. Bu kapsamda, abonelerin hizmet aldıkları işletmeciye ait müşteri hizmetleri numarasına doğru arama yapması halinde uygulanacak ücretlerin ilgili abonelik paketlerinin şebeke içi yönüne doğru arama ücretlerinden yüksek belirlenmemesi ve ilgili abonelik paketleri kapsamında şebeke içine doğru tanınan görüşme sürelerine dahil edilmesiyle ilgili yeni düzenleme için kamuoyu görüşü alınacak.
BTK, tüketici hak ve menfaatlerinin korunması yönünde önemli bir düzenleme niteliğindeki konuya ilişkin alınacak kamuoyu görüşleri nihai hale getirilerek işletmeciler tarafından uygulamaya konulacak.
AA